Gå till innehåll

Stor Turnering i sthlm 26-27 oktober


Mrdiggler

Recommended Posts

Om det räcker att skriva inga cashgame eller inte det återstår att se.

Men man får väl hoppas att det skall gå att genomföra turneringen uta problem.

 

Vi vill verkligen att folk skall förstå att INGA cashgame betyder INGA cashgame, så e det bara.

 

Om nu turneringen blir avbruten på något sätt så gäller följande.

 

Alla som fortfarande är med i turneringen kommer att få hela sin buy-in tillbaka in på sitt PrositPoker konto.

 

De spelare som har åkt ut ser vi ingen skäl att betala tillbaka till, så där har vi bestämt att om turneringen blir avbryten på ett sådant sätt att den ej går att genomföra kommer allt överskott att oavkortat gå till barncancerfonden.

 

Hoppas du e nöjd med svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De spelare som har åkt ut ser vi ingen skäl att betala tillbaka till, så där har vi bestämt att om turneringen blir avbryten på ett sådant sätt att den ej går att genomföra kommer allt överskott att oavkortat gå till barncancerfonden.

 

Jag tror att det är fler spelare än jag som inte är ett dugg nöjda med svaret.

 

Har man åkt ut så ska man inte få något tillbaka men har man offrat sin tid för att spela så är det mycket bättre att pengarna delas ut till de kvarvarande spelare enligt chipcount om möjligt eller lika för alla om chipsen blir beslagtagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte varför ni tror att det ska göra nån skillnad bara för att ni inte har cash game, dömt att missyckas.

 

Skillnaden e att när dom gjorde tillslaget i Grebban så va dom bara intresserade av Cash gamet, turneringen brydde dom sig nästan inte om

+ att inte kul att sitta med ex antal tusen pga rånrisken. Om turneingen faller väl ut så kommer vi köra 2 ggr om året och då kan det mycke väl bli cash lir men första gången tänkte vi köra utan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missade frågan om prisstruktur på 150 deltagare. Såg ingen info om det på hemsidan.

 

Tycker också att lösningen för ev "överskott" blir fel.

 

Håller på att räknar på prisstrukturen,kommer upp på hemsidan snart. Som det ser ut nu så blir det minst 30% till vinnaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm, jag sitter och kollar lite på vad folk skriver om i forumet och under denna tråd så måste jag få säga att fy för fan (ursäkta språket) att folk inte kan vara lite lite tacksamma för att det e nån/några som iaf försöker att annordna pokerturneringar runt om i landet. Det e bara en himla massa gnäll om vad som e fel hela tiden, jamen skit i att gå dit då!! Sitt för i helsike inte hemma framför datorn och skriv illa om allt. Kom istället med ideer om hur man skall göra saker och ting bättre, inte bara skriva att det e bu eller bä!

 

Jag tycker iaf att det är bra att det e nån som försöker göra nåt för pokern i sverige och för alla spelsugna...

 

Hoppas att det blir en bra turnering och att det kommer mkt folk.

 

(lite för dyr buy-in för mig men nästa gång kanske :-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm, jag sitter och kollar lite på vad folk skriver om i forumet och under denna tråd så måste jag få säga att fy för fan (ursäkta språket) att folk inte kan vara lite lite tacksamma för att det e nån/några som iaf försöker att annordna pokerturneringar runt om i landet. Det e bara en himla massa gnäll om vad som e fel hela tiden, jamen skit i att gå dit då!! Sitt för i helsike inte hemma framför datorn och skriv illa om allt. Kom istället med ideer om hur man skall göra saker och ting bättre, inte bara skriva att det e bu eller bä!

 

Jag tycker iaf att det är bra att det e nån som försöker göra nåt för pokern i sverige och för alla spelsugna...

 

Hoppas att det blir en bra turnering och att det kommer mkt folk.

 

(lite för dyr buy-in för mig men nästa gång kanske :-) )

 

Efter Grebbestad är det nog ett försiktigt avvaktande från många spelare i Sverige. I dagsläget är det nog knappast att "göra något för pokern i Sverige" att arrangera en stor illegal pokerturnering.

 

Sen en liten notering: Du har exakt samma stil i ditt första inlägg som MrDiggler. Undrar varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara påpeka att jag knappast gnäller, bara påpekar att det inte bara är cash game som är olagligt utan även turneringesformen..

Samt att det stod att det skulle finnas sidospel, vad kan det vara för nått tro ??

Samt att det skulle serveras mat och dryck, såvida dom inte tänker sig att bjuda på det så är även detta olagligt.

Som föregåede redan skrivit så är det knappast att "göra nått" för poker sverige, att anordna olagliga turneringar kan däremot ha en motsatt effekt vad det gäller den utredning som redan är igång angående turneringsformen.

 

Jag förstår bara inte hur man kan ha så dålig kunskap i lagen om man nu ska bryta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...