nacho1337 Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Kan säga att jag iaf reraisa han flop han syna o på turn kom Q då pusha jag, Fi satt på AK. Sen kan jag också säga att alla ni som skriver att jag ska sluta spela poker kan ju låta bli att ge "råd" i mina trådar. Citera
dlinder Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Jag trollar inte. Det är bara inte så kul när du skriver att jag ska lägga ner pokern när jag bara vill få råd hur man ska spela en viss hand. Det är så idiotiskt och onödigt att säga en sån grej. Verkligen onödigt, men var skrev han det? Citera
León Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Spelar du samma hand exakt likadant varje gång? Alltid kul då en total idiot ska leka dryg. Om du läser OP`s inlägg så ser du att det här knappast är en limp för att mixa upp spelet. Och om man inte generellt höjer AQ preflop, vad finns det då för händer man höjer med(bortsett från de händer jag nämnde)? Citera
nacho1337 Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Verkligen onödigt, men var skrev han det? han skrev det i en annan av mina trådar Citera
skalle88 Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Postad 29 Augusti , 2007 han skrev det i en annan av mina trådar riktigt onödigt och omoget... ska du fortsätta med pokern ändå eller? Citera
nacho1337 Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2007 Alltid kul då en total idiot ska leka dryg. Om du läser OP`s inlägg så ser du att det här knappast är en limp för att mixa upp spelet. Och om man inte generellt höjer AQ preflop, vad finns det då för händer man höjer med(bortsett från de händer jag nämnde)? brukar höja AK + AA ner till 99. Lägre pockets brukar ja höja med i sen pos. Citera
nacho1337 Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2007 riktigt onödigt och omoget... ska du fortsätta med pokern ändå eller? Dra åt helvete jävla idiot Citera
Hume Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Alltid kul då en total idiot ska leka dryg. Tack för att du bidrar att höja kvalitén på forumet. Om du läser OP`s inlägg så ser du att det här knappast är en limp för att mixa upp spelet. Nä, det ser jag inte. Tror du kollar på nivån och generaliserar in OP i en mall. Dessutom tror jag inte det är ett grovt spelfel rent generellt att limpa AQ i tidig position på passiva bord oavsett om man gör det hela tiden eller för att mixa upp spelet. Jag är ganska jättesäker på att det åtminstone inte är ett förlorande spel, något som inte alls är lika säkert med handhistoriker där folk tex öppnar J9s två från knappen mot shortstackade mörkar. Skillnaden är att såna trådar inte svämmas över av folk som enbart gnäller på preflop-spelet, trots att det förmodligen faktiskt är ett förlorande spel där och ett vinnande här. Citera
berzerker Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Som en av de rätt bra vinnande spelarna på den nivån kan jag lätt uttala mig om att det absolut inte ligger någon nackdel att limpa AK eller AQ ganska ofta. Eftersom alla tycker att man ska höja med dem pre, är det fan aldrig nån som sätter en på den handen om man limpar (förutom de andra vinnande spelarna) och man får förvånansvärt ofta en all in mot fi som har typ K4 på en AAK-flop. Eftersom det är dubbla stackstorlekar och många fiskar älskar ordet all in lika mycket som ordet syn, blir det ett sjukt övervärde utan att man själv riskerar nåt. I det här fallet är båda ganska korta och frågan är om båda vill ställa eller om man skrämmer bort båda två med ännu ett raise. Jag skulle nog ta ett raise till ungefär 20, så får man se om stjärten vill ställa eller lägga. Denna typ av hand brukar spela sig själv nästan. Att räkna pottodds för någon med håldraget osv är lönlöst på svs 0.5/1. Såna utdragningar får man räkna med. Citera
nacho1337 Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 30 Augusti , 2007 Som en av de rätt bra vinnande spelarna på den nivån kan jag lätt uttala mig om att det absolut inte ligger någon nackdel att limpa AK eller AQ ganska ofta. Eftersom alla tycker att man ska höja med dem pre, är det fan aldrig nån som sätter en på den handen om man limpar (förutom de andra vinnande spelarna) och man får förvånansvärt ofta en all in mot fi som har typ K4 på en AAK-flop. Eftersom det är dubbla stackstorlekar och många fiskar älskar ordet all in lika mycket som ordet syn, blir det ett sjukt övervärde utan att man själv riskerar nåt. I det här fallet är båda ganska korta och frågan är om båda vill ställa eller om man skrämmer bort båda två med ännu ett raise. Jag skulle nog ta ett raise till ungefär 20, så får man se om stjärten vill ställa eller lägga. Denna typ av hand brukar spela sig själv nästan. Att räkna pottodds för någon med håldraget osv är lönlöst på svs 0.5/1. Såna utdragningar får man räkna med. Synar du om han ställer? Citera
skalle88 Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Synar du om han ställer? jämför vilka händer fi kan pusha med som du slår och väg över det mot de du förlorar mot så behöver du inte fråga här. Citera
Recommended Posts