Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand 422625974 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 27 augusti 2007 22:59:37

Adam Turbo 15 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Danijela (151.85)

Plats 2: MissT5 (166.60)

Plats 3: lagge69 (205.70)

Plats 5: gudentor (204.95)

Plats 7: butt40 (48.30)

Plats 8: kungrikard (216.30)

Plats 9: Hare (79.30)

Plats 10: Libido (198.00)

butt40 lägg LM 0.50

kungrikard lägg SM 1.00

** Giv **

Danijela [N/A, N/A]

MissT5 [N/A, N/A]

lagge69 [N/A, N/A]

gudentor [N/A, N/A]

butt40 [N/A, N/A]

kungrikard [N/A, N/A]

Hare [N/A, N/A]

Libido [Eh, Dr]

*** Bet Runda 1 ***

Hare Syna 1.00

Libido Syna 1.00

Danijela Lägg

MissT5 Lägg

lagge69 Syna 1.00

gudentor Lägg

butt40 Syna 1.00

kungrikard Passa

*** Flop(Board): *** : [Ek, Er, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

butt40 Satsa 1.00

kungrikard Lägg

Hare Syna 1.00

Libido Höj till 5.00

lagge69 Lägg

butt40 Syna 5.00

Hare Höj till 9.00

Libido Höj till ????

Postad

Han ville nog bara peka ut ditt grova felspel preflop. Nu fick du en drömflopp där du i princip inte kan vara slagen med tanke på preflopspelet om inte folk limpar AK som du limpar AQ. Vackert.

Som spelat skulle jag nog dra upp det till 15 och hoppas på två syn för att sen dra ner det till en spelare på turn.

Har du tur går nån av dem all in dessutom och gör allting väldigt enkelt för dig då de extractar värdet åt dig ;).

Postad
Han ville nog bara peka ut ditt grova felspel preflop. Nu fick du en drömflopp där du i princip inte kan vara slagen med tanke på preflopspelet om inte folk limpar AK som du limpar AQ. Vackert.

Som spelat skulle jag nog dra upp det till 15 och hoppas på två syn för att sen dra ner det till en spelare på turn.

Har du tur går nån av dem all in dessutom och gör allting väldigt enkelt för dig då de extractar värdet åt dig ;).

Den troligen mest vinnande spelare på den här nivån på SvS brukar inte höja AQ preflop. Hur pass vinnande är du?

Postad
Den troligen mest vinnande spelare på den här nivån på SvS brukar inte höja AQ preflop. Hur pass vinnande är du?

Är du helt seriös när du säger detta? Säg gärna nick och visa mig gärna lite handhistoria vilket du grundar utalandet på. Jag tycker det är bra att du lägger upp mycket trådar där du försöker lära dig. Men snälla ta åt dig av vad folk skriver. Att inte höja med AQ preflop är en jättestor lucka i ditt spel som kommer kosta en hel del pengar för dig.

Postad

Fortsätt gärna vara dryg och komma med retarded påståenden och frågor när någon påpekar dina brister.

Du kan väl lika gärna skita i att posta i HH-forumet om du inte kan ta till dig kritik.

Postad

Jag vet att ni haft lite groll i andra trådar men nu kan du släppa det.

Med tanke på de små stackarna hade jag kanske bara synat här, eller möjligtvis miniraisat - men då hade jag varit rädd att tappa Butt40. Om du bara synar och får med dig båda har du 30 i potten och kan få in hela deras stackar med normalbet på turn och river.

Och naturligtvis som alla skriver - höj pre!

Postad
Med tanke på de små stackarna hade jag kanske bara synat här, eller möjligtvis miniraisat - men då hade jag varit rädd att tappa Butt40.

Är inne på samma tanke. Troligtvis sitter en av dina motspelare på en kung och då kan det finnas en tanke i att bara syna och försöka få ur lite mer värde ur honom.

Postad

Som de andra sagt; Klart åt helvete att du ska raisa AQ pre.

Om du inte gör det varje gång så är det fine, att du föredrar att inte göra det är dock fel.

Jag är bra mycke mer vinnande än dig enbart baserat på att du spelar 0.5/1. Sluta försök dömma mig och gör som andra har sagt och ta till dig. Du får gärna posta dina 0.5/1 kr händer på forumet men ge fan i att trolla mig när jag ger feedback.

Lycka till nu!

Postad
Som de andra sagt; Klart åt helvete att du ska raisa AQ pre.

Om du inte gör det varje gång så är det fine, att du föredrar att inte göra det är dock fel.

Jag är bra mycke mer vinnande än dig enbart baserat på att du spelar 0.5/1. Sluta försök dömma mig och gör som andra har sagt och ta till dig. Du får gärna posta dina 0.5/1 kr händer på forumet men ge fan i att trolla mig när jag ger feedback.

Lycka till nu!

Jag trollar inte. Det är bara inte så kul när du skriver att jag ska lägga ner pokern när jag bara vill få råd hur man ska spela en viss hand. Det är så idiotiskt och onödigt att säga en sån grej.