Gå till innehåll

Jegor tar körkort och spelar ihop till drömbilen!


Jeg123

Recommended Posts

Det här blir min andra dagbok på pokerforum. Den första gick hur bra som helst, spelade NL50 och gick upp till NL100, rullen låg då på ca $4-5. Eftersom det gick så otroligt bra så provade jag på NL200, det började bra, men slutade bajs.

 

Jag förlorade 25% av rullen på en dag och valde då att casha ut och köpa en TV för strax över 20 000kr. Det kändes rätt då, men nu, nja. Det här var

runt November -06. Sedan dess fram tills Juni har jag spelat lite osseriöst på partypoker och tjänade några $100 per månad för att kunna överleva.

 

Jag fyllde 18 för ca 2 månader sen och kunde nu äntligen regga mig på pokersidor istället för att använda brosans namn. Jag satte in $750 och bonushorade sjukt mkt. Spelade säkert på 10 olika sidor under Juli månad. I slutet av månaden hade jag ca $4000. Augusti började sjukt bra och jag nådde $6500 i rulle. Men nu har jag haft en äcklig period och rullen har sjunkit till ca $4775. Jag ska dock ta ut allting förutom $3000 i slutet av månaden, eftersom jag planerar att åka till USA i Oktober.

 

En av sidorna jag spelade på när jag jagade bonusar var ett ipokerskin. Jag gjorde uttag direkt när jag var klar med bonusen. Men dagen efter fick jag ett email av pokermanagern som gav mig en schyst deal som motsvarar ca 35% RB för mig på NL50. Jag håller även på med Pokerhost bonusen där jag får $2000 efter 20 000 rakedhands. Just nu är jag uppe i 17694 rakedhands.

 

Sidorna jag kommer spela på kommer alltså vara iPoker och Prima.

 

Jag har aldrig känt behov av körkort, så jag har bara övningskört ett par gånger. Men nu när skolan började så hade typ hälften av mina klasskompisar fixat körkort, så jag blev också sjukt sugen! Iochmed det har bilintresset vuxit, en bil som jag verkligen vill ha just nu är en nyare Shelby Mustang.

 

Jag kommer börja övningsköra mer om ett par månader, eftersom då flyttar brosan hem och då har jag någon att övningsköra med. Ska försöka köra så mycket som möjligt och försöka ta körkort innan Maj -08. Om jag köper en Shelby Mustang för 500kkr då får vi se ;-)

 

Målet för denna månad blir att spela 2306 rakedhands, på endast 3 dagar alltså. Klarar jag det så får jag en reload bonusen på $2000 som jag har framtill året slut att cleara. Drar igång imorgon och kommer förhopningsvis posta några intressanta HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela lite idag då det spöregnade ute och jag hade inget annat för mig. Började bra, var ett inköp plus efter kanske 30 minuter. Men sedan förlorade jag en fet pott med AA, trodde motståndaren hade AK (Flopp 56K) men han hade träffat set i femmor. Sedan var det en hand där motståndaren hade AK, men jag kunde inte tro det, eftersom han hade limpat in och sedan bara synat min raise.

 

Blev $76.7 minus efter ca 3h spel. 1831 rakedhands kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till med liret

 

du hängde på tippat va?

 

Japp, förut var det betting och poker som gällde på Expekt. Men sedan började jag spela på sidor som inte erbjöd sportbetting. Kanske dags att ta upp det igen

 

Lycka till!

Lika gammal som mig och lirar på samma nivå

Ska bli skoj att följa.

 

Tack. Var spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ca 3 timmar spel idag efter skolan och lyckades plussa $144.36. Tyvärr inga HH, ska se till att

fixa pokeroffice för att fixa fram lite handhistory.

 

Har just nu 18434 rakedhands.

Kommer nog inte bli mer spel idag då jag ska spela fotboll med kompisarna och imorgon måste jag kliva upp vid 07:00 tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL100 på Betfair och Microgaming. 2.5/5kr på svenska spel.

Ska ta pokerhost nu så ses väl kanske på micro.

 

Okej! Var vinner du mest?

 

Aj aj aj. Har en lång rast just på ca 4 timmar. Drog spel och skulle spela lite på pokerhost eftersom jag hade tagit ut alla pengar från chilipoker till neteller så jag kunde göra en reload till pokerhost när jag har spelat ihop 20 000rakedhands.

 

Men det fans inte en enda fullring bord, så jag provade SH, det gick ****. Backade runt $270. Det har är en av anledningar till att jag spelar på 2 nätverk, eftersom på iPoker finns det alltid minst 15 aktiva NL50 fullring bord dygnet runt.

 

Blir en paus nu och nya tag senare ikväll när det finns fullringbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har öppnat 7st fullring bord. Började otrligt bra. Floppade set mot...? Sedan vann jag massa $30 hit och dit. Låg $150 plus, men har tappat allting! Först AA vs KK, sedan floppar jag 2 par mot en som hade steg och färgdrag, han klonkar färgen på rivern och nu senaste handen floppar jag set, men då har moståndaren högre set! Nu vill jag bara spela ihop mina sista rakedhands och lämna prima!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Var vinner du mest?

 

Svenska spel ftw! Men hatar överlapp så lirar typ bara 2 bord där vilket blir tråkigt. Dessutom gillar jag bonusar så lirar in pokerhost nu. Det tar rätt lång tid va? började för nåra dagar sen å har 2000 raked hands lirar 4 NL SH bord och ett FR på NL50.

Har plockat typ 500 raked per dag. Hur har du gjort för att cleara den första $2000 bonusen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel ftw! Men hatar överlapp så lirar typ bara 2 bord där vilket blir tråkigt. Dessutom gillar jag bonusar så lirar in pokerhost nu. Det tar rätt lång tid va? började för nåra dagar sen å har 2000 raked hands lirar 4 NL SH bord och ett FR på NL50.

Har plockat typ 500 raked per dag. Hur har du gjort för att cleara den första $2000 bonusen?

 

Jag gissar att du drar in ca 100RH/H vilket motsvarar $10/h, vilket inte är för dåligt. Finns nog inte någon bättre bonus på NL50 just nu. Jag spelade ibörjan bara NL50 FL 5-6h/dag och försökte dra in 1000RH/dag. Men har på sistonde spelat lite limit holdem eftersom NL50 borden har inte räckt till.

 

Vad har du för bankrulle nu btw? Om du nu vill säga det

 

Räknar man med pokerhost bonusen och RB jag får den 1: September har jag ca $6500. Men kommer ta ut allt över $3000 och fortsätta spela NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknar man med pokerhost bonusen och RB jag får den 1: September har jag ca $6500. Men kommer ta ut allt över $3000 och fortsätta spela NL50.

 

 

Kollat in WPbet.com någon gång? Vore skoj om du kunde använda det..

Perfekt för dig också så du kan visa grafer osv. på hur det går för dig i dagboken här på pf. Jag kör med det och det är verkligen riktigt bra för att hålla koll på hur spelandet går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat in WPbet.com någon gång? Vore skoj om du kunde använda det..

Perfekt för dig också så du kan visa grafer osv. på hur det går för dig i dagboken här på pf. Jag kör med det och det är verkligen riktigt bra för att hålla koll på hur spelandet går.

 

Ska kolla in det lite senare. Men just nu har jag Pokeroffice och det funkar kanon. Dock har jag rensat hela databasen, eftersom all min HH från ongame fuckade upp allting. Visade fel värden etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska kolla in det lite senare. Men just nu har jag Pokeroffice och det funkar kanon. Dock har jag rensat hela databasen, eftersom all min HH från ongame fuckade upp allting. Visade fel värden etc.

 

Ja men detta är rätt simpelt och inte alls som PO eller PT.. Du bara skriver in vad du hade för BR innan en session och efter sessionen. Så kan du skriva lite kommentarer till varje session. Så får du grafer hur det har gått osv och man kan kolla in hur det går för andra spelare också. Lite som ett community är det nästan kan man nog säga :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men detta är rätt simpelt och inte alls som PO eller PT.. Du bara skriver in vad du hade för BR innan en session och efter sessionen. Så kan du skriva lite kommentarer till varje session. Så får du grafer hur det har gått osv och man kan kolla in hur det går för andra spelare också. Lite som ett community är det nästan kan man nog säga :P

 

Intressant. Får ta en närmare titt på det lite senare.

 

Tjena. Får du RB samtidigt som bonusen på Pokerhost?

 

GL!

 

Jag får inte det. Men det är fullt möjligt att tidigare medlemmar med RB kan ta denna bonusen och fortfarande få RB.

 

Jag är nu äntligen klar med bonusen! Jag snackade med livesupporten och fråga om man kunde få en reload, dom erbjöd mig en reload på $2900 med samma krav. Jag trodde att jag "bara" skulle få upp till $2000, så det är värt att tjata lite extra!

 

Reloaden måste clearas innan 31 December, så det gäller att snitta ca 300RH/dag nu på prima. Kommer nog inte bli nå spel imorgon eftersom jag slutar klockan 16:00 och ska börja förfesta vid 18:00 tiden.

 

Mål för nästa månad:

 

Spela in minst 100 000 FPP hos Chilipoker och minst 10 000 rakedhands hos pokerhost!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nu äntligen klar med bonusen! Jag snackade med livesupporten och fråga om man kunde få en reload, dom erbjöd mig en reload på $2900 med samma krav. Jag trodde att jag "bara" skulle få upp till $2000, så det är värt att tjata lite extra!

pokerhost!

 

Ruggigt najs :-) Tror inte jag kmr kunna få nån reload iom att jag inte hinner cleara sign up innan 1 september så det är lite synd för det är en ritkigt bra bonus.

 

Du får spela mkt nästa månad då :P hur många händer blir det tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruggigt najs :-) Tror inte jag kmr kunna få nån reload iom att jag inte hinner cleara sign up innan 1 september så det är lite synd för det är en ritkigt bra bonus.

 

Du får spela mkt nästa månad då :P hur många händer blir det tror du?

 

det är synd :( Det var just därför jag på sistonde bara spelat hos pokerhost. Bonusen var grym, jag rejkade ca $1800 och fick $2000 i bonus!

 

Tror det kommer bli runt 90 000 händer om jag ska spela ihop 100 000 FPP och 10 000 rakedhands. Skönt att jag nu har blivit högsta leveln hos Chilipoker och tjänar därmed FPP 50% snabbare. 90 000 händer ska inte vara några problem, när jag kör fullring har jag inga problem att köra 15 bord samtidigt. Skulle nog kunna köra fler, men då behövs ännu en skärm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...