Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur fiskigt spelar jag denna? Är det check på turn som gäller. Vet att jag kommer tömma fi vid träff på färgen så synen är korrekt på turn? FI verkar vara kompetent.

BossMedia Game #422222544: Table Diana 41 - $2.50/$5.00 - No Limit Hold'em - 16:31:47 - 2007/08/27

Seat 3: nabbes666 ($984.60)

Seat 4: weddas ($1143.75)

Seat 5: Bigdaddy88 ($986.25)

weddas posts the big blind of $5.00

nabbes666 posts the small blind of $2.50

Bigdaddy88 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nabbes666 6 of DiamondsAce of Diamonds

Bigdaddy88 folds

nabbes666 raises $20.00

weddas calls $20.00

*** FLOP *** 6 of Clubs7 of Diamonds2 of Diamonds

nabbes666 bets $20.00

weddas raises $40.00

nabbes666 raises $100.00

weddas calls $100.00

*** TURN *** 6 of Clubs7 of Diamonds2 of Diamonds8 of Spades

nabbes666 bets $150.00

weddas raises $345.00

nabbes666 calls $345.00

*** RIVER *** 6 of Clubs7 of Diamonds2 of Diamonds8 of Spades5 of Diamonds

nabbes666 goes all-in with $519.60

weddas calls $519.60

*** SUMMARY ***

Total pot $1954.20 | Rake $15.00

Board: 6 of Clubs7 of Diamonds2 of Diamonds8 of Spades5 of Diamonds

weddas won ($0.00), mucks

nabbes666 won ($1954.20), showed 6 of DiamondsAce of Diamonds

Bigdaddy88 won ($0.00), mucks

Postad

Tycker personligen att synen på hans raise på turn är helt korrekt (Om du, som du säger, visste att du skulle få betalt).

Om du checkar så får du både betala samt att du antagligen inte får betalt på träffen så jag vet inte om du skulle avstå ifrån bet heller.

Största problemet jag ser är väl att du ev. bara har 7 outs och att 2 outs kommer stacka av dig om han träffat set - vilket jag antar är vad han sitter med.

Tror nog jag hade spelat ganska precis som du gjort, eller lagt handen med checkfold på turn.

Edit: Tittade inte så mycke på floppspelet. Hade aldrig reraisat, enbart synat hans raise. Hade blivit en lättare hand att spela iom det.

Postad
Personligen skulle jag bara ha synat floppen med tanke på era stackdjup. Vad gör du om han trycker tillbaka (med exempelvis ett set) och commitar sig till potten?

Min reraise på flopp är mitt sätt att säga till fi att din 7a räcker inte här, kasta den.

Postad
Min reraise på flopp är mitt sätt att säga till fi att din 7a räcker inte här, kasta den.

Problemet med det spelet är att du riskerar bygga en gigantisk pott ur position med ett drag (definitivt inte optimalt). Dessutom öppnar du upp handen för en återhöjning vilket kan tvinga dig att folda om fi sitter på en stark hand.

Förövrigt är det lite synd att det inte går att se fi:s hand. Stör mig lite på att det inte går att göra det på SvS (eller är det möjligt?) Du får gärna posta den i så fall.

Postad
Nej det går inte att se fi:s hand på SS tyvärr. Reraisen på flopp är kanske inte det ultimata spelet men hur ser spelet ut på turn?

Problemen på turn tycker jag hänger ihop med spelet på floppen. Du tvingas leda ett drag ur position i en mycket stor pott. Detta tycker jag märks på din bet som bara skriker svaghet. Du skrev i en tidigare post att du återhöjde floppen för att visa styrka. Hade du verkligen betat under halvpott (om jag har läst handhistorien rätt) på turn om du hade en stark hand givet den brädan?

edit - Ganska marginell syn efter hans höjning. Vilken distribution sätter du honom på?

Postad
Förutom 3beten på flop är spelet helt ok.

Är det standard att beta under halvpott när man trebetat pre på den brädan. Förstår att tanken är att hålla ner pottstorleken men samtidigt skriker vi svaghet. Finns det inte en risk att fi utnyttjar detta?

Postad
Är det standard att beta under halvpott när man trebetat pre på den brädan. Förstår att tanken är att hålla ner pottstorleken men samtidigt skriker vi svaghet. Finns det inte en risk att fi utnyttjar detta?

Turnbeten är riktigt vek och precis som du säger skriker den svaghet.

Postad

Det var ingen 3bet PRE men jag håller med - flopp beten var för liten och det är säkert en anledning till att FI höjer. Beta mer på flopp, minst 2/3 pot ev mer beroende på hur du brukar spela.

Postad
Det var ingen 3bet PRE men jag håller med - flopp beten var för liten och det är säkert en anledning till att FI höjer. Beta mer på flopp, minst 2/3 pot ev mer beroende på hur du brukar spela.

Menade att vi trebetar på floppen och att beten på turn är svag av den anledningen. My bad. Hade inte reflekterat över beten på floppen. Håller med om att den också borde ha varit kraftigare

Postad

Känns helt onödigt att bygga pott på floppen med ditt drag. Jag hade bettat 30 på floppen och endast synat omslag. Vid träff på turn hade jag c/r alternatvit bettat beroende på Fi's stats - utan stats/read hade jag bettat. Vid miss hade jag c/c normalbet.