nacho1337 Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Har inga stats eller reads på han för ja vet inte hur man får PT och Ace hud att funka ***** Hand 421480318 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 26 augusti 2007 21:04:49 Adam Turbo 12 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Libido (219.30) Plats 3: teamkimson (24.45) Plats 4: HudenOlle (13.95) Plats 5: MrGC (0.00) Plats 6: klintan1 (46.90) Plats 7: arrax (53.57) Plats 8: Eddie6 (143.08) Plats 9: -chuck- (72.20) Plats 10: -priffe- (120.30) teamkimson lägg SM 1.00 Eddie6 lägg AM 1.50 ** Giv ** Libido [2s, 2k] teamkimson [N/A, N/A] HudenOlle [N/A, N/A] klintan1 [N/A, N/A] arrax [N/A, N/A] Eddie6 [N/A, N/A] -chuck- [N/A, N/A] -priffe- [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** HudenOlle Lägg klintan1 Syna 1.00 arrax Lägg Eddie6 Passa -chuck- Lägg -priffe- Syna 1.00 Libido Syna 1.00 teamkimson Passa *** Flop(Board): *** : [8r, 4h, 2h] *** Bet Runda 2 *** teamkimson Passa klintan1 Passa Eddie6 Satsa 3.00 -priffe- Syna 3.00 Libido Höj till 9.00 teamkimson Lägg klintan1 Lägg Eddie6 Lägg -priffe- Syna 9.00 *** Turn(Board): *** : [8r, 4h, 2h, 5r] *** Bet Runda 3 *** -priffe- Passa Libido Satsa 25.00 -priffe- All-in 110.30 Libido ??? Citera
bananuz Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Blixtsyn utan reads på fi som extremtajt. Citera
Ignatius Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Syn. Dags att ge alla "folda set?" en egen tråd? Citera
RuchYa Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Jag vill inte låta dryg men om du inte synar här så är det nog dags att fundera hur du spelar poker. Det har varit väldigt många liknande trådar och i alla fall (nästan) blir kontentan syn utan tvekan. Citera
decoy Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Vissa har ju fått för sig att det aldrig går att folda ett set... Men här är det ju en uppenbar risk att Fi suttit med stegedrag - och fått in stegen på turn. Samtidigt är färgdraget farligt för Fi, så Fi bör söka få in degen.. ..varför inte fråga varför Fi raisar så väldigt kraftigt?? Antingen stege, eller ren bluff. Folda. Citera
skalle88 Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Vissa har ju fått för sig att det aldrig går att folda ett set... Men här är det ju en uppenbar risk att Fi suttit med stegedrag - och fått in stegen på turn. Samtidigt är färgdraget farligt för Fi, så Fi bör söka få in degen.. ..varför inte fråga varför Fi raisar så väldigt kraftigt?? Antingen stege, eller ren bluff. Folda. förlåt men oavsett vilken hand det är som postas så vill du oftast folda. vad är det för traumatiska upplevelser som ligger bakom detta? Citera
Jerico Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Hade detta vart på river hade jag kanske eventuellt kunnat folda men på turn finns det folk som spelar flushdrag såhär och du har kåkouts mot infiskad stege. Citera
bananuz Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Vissa har ju fått för sig att det aldrig går att folda ett set... Men här är det ju en uppenbar risk att Fi suttit med stegedrag - och fått in stegen på turn. Samtidigt är färgdraget farligt för Fi, så Fi bör söka få in degen.. ..varför inte fråga varför Fi raisar så väldigt kraftigt?? Antingen stege, eller ren bluff. Folda. Det är ju bara hålpipan som sitter. Tror för övrigt att fi kan spela såhär med både tvåpar, färgdrag och drag + par. Citera
nacho1337 Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Fi sa iaf sen att han satt på 77 Citera
nacho1337 Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Jag vill inte låta dryg men om du inte synar här så är det nog dags att fundera hur du spelar poker. Det har varit väldigt många liknande trådar och i alla fall (nästan) blir kontentan syn utan tvekan. Hörru Heaton tänk om han satt på stegen då? Citera
strater Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Fi sa iaf sen att han satt på 77 låter inte helt omöjligt... du menar alltså att du foldade??? Citera
_zed_ Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Hörru Heaton tänk om han satt på stegen då? Ja... men om man tänker så kan man aldrig syna med annat än nöten, och då blir det svårt att plussa i poker. Du måste funder på hur din hand står sig mot de tänkbara händer han kan agera så här med, och mot dessa står sig ditt set bra - alltså syn. Citera
Iceberg80 Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 det finns självklart en risk att fi sitter på 67 och har stegen. Men att han i det läget skulle kasta in hela degen tror jag inte. Jag hade synat även om han har satt den så kan man dra ut honom med en kåk vilken jag sätter ungefär 20% av gånerna på rivern. Citera
skalle88 Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 ... du menar alltså att du foldade??? nej Hero synade och sen berättar Fi att han satt på 77 Citera
decoy Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 förlåt men oavsett vilken hand det är som postas så vill du oftast folda. vad är det för traumatiska upplevelser som ligger bakom detta? Alltså, var och en har rätt att ge uttryck åt sin åsikt. Kanhända är jag mer foldbenägen än många på detta forum, så vadå? Stör det dig att någon har en annan åsikt än du? Vad är det i så fall för traumatiska upplevelser som ligger bakom? OM nu Fi verkligen hade 7,7, så var naturligtvis folden fel. Mycket möjligt att han talar sanning; som jag sa: Fi har stege eller bluffar. För att syna här tycker jag man måste ha väldigt bra på fötterna. Citera
FiSherman63 Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Alltså, var och en har rätt att ge uttryck åt sin åsikt. Japp, och allas åsikter är lika värda. Detta är helt klart det viktigaste syftet med detta forum. Och alla i ringen ska få äta lika många blommor! Och det här är troligen också förklaringen på att svenskar är dom världsabästa på poker. Citera
skalle88 Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Alltså, var och en har rätt att ge uttryck åt sin åsikt. Kanhända är jag mer foldbenägen än många på detta forum, så vadå? Stör det dig att någon har en annan åsikt än du? Vad är det i så fall för traumatiska upplevelser som ligger bakom? OM nu Fi verkligen hade 7,7, så var naturligtvis folden fel. Mycket möjligt att han talar sanning; som jag sa: Fi har stege eller bluffar. För att syna här tycker jag man måste ha väldigt bra på fötterna. hetsa inte upp dig vännen, skalle menar inget illa förstår du Citera
nacho1337 Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 nej Hero synade och sen berättar Fi att han satt på 77 faktiskt så lade jag mig. En tendens jag börjat med på senare tid. Det pga att varje gång jag synat nåns all-in utan att jag haft nöten så har jag losat potten. Bara för jag lyssnade på er nu losa ja igår en pott där ja floppa set o pusha turn där fi träffat kung på turn me sina cowboys Citera
Dead-Inside Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Det hela blir lättare om man släpper skitpocket som 22-44 pre utom i bra +EV lägen, eller på bord där det lönar sig. Om du spelar de mot folk som oftast kommer ha överpar mot dig så kommer du åka på en hel del översettande. Men du kanske lär dig läsa sånt tids nog. Citera
decoy Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Det hela blir lättare om man släpper skitpocket som 22-44 pre utom i bra +EV lägen, eller på bord där det lönar sig. Om du spelar de mot folk som oftast kommer ha överpar mot dig så kommer du åka på en hel del översettande. Men du kanske lär dig läsa sånt tids nog. Översetande inträffar trots allt sällan..och "skitpocket", vad är det? 2,2 kan vara guld värt om man floppar set, ingen tvekan om det. Det är inte rätt att generalisera här. Om du ska se flopp/turn med lågt PP beror helt på den enskilda situationen. Citera
nacho1337 Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 nej Hero synade och sen berättar Fi att han satt på 77 Översetande inträffar trots allt sällan..och "skitpocket", vad är det? 2,2 kan vara guld värt om man floppar set, ingen tvekan om det. Det är inte rätt att generalisera här. Om du ska se flopp/turn med lågt PP beror helt på den enskilda situationen. Jag resonerar som dig Citera
Dead-Inside Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Översetande inträffar trots allt sällan..och "skitpocket", vad är det? 2,2 kan vara guld värt om man floppar set, ingen tvekan om det. Det är inte rätt att generalisera här. Om du ska se flopp/turn med lågt PP beror helt på den enskilda situationen. Jo men i den här situationen är Hero svag åt helvete och kastar de han spelat för. Därav så är det ingen idé att spela dessa små guldkorn innan man kommit till den nivån att man faktiskt kan läsa spelet rätt nog för att kunna göra korten till +EV. Finns ingen anledning att spela låga pocket om man går back på dem för att man inte är bra nog (än). Det handlar bara om att finna sig i att man inte ska spela dem. Citera
nacho1337 Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Jo men i den här situationen är Hero svag åt helvete och kastar de han spelat för. Därav så är det ingen idé att spela dessa små guldkorn innan man kommit till den nivån att man faktiskt kan läsa spelet rätt nog för att kunna göra korten till +EV. Finns ingen anledning att spela låga pocket om man går back på dem för att man inte är bra nog (än). Det handlar bara om att finna sig i att man inte ska spela dem. Lirar du highstakes lr? För det är stora ord du kommer med. Säger att jag spelar sämst och antyder att du själv ligger långt före i utvecklingen. Kan du backa upp det? Citera
strater Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Postad 28 Augusti , 2007 hetsa inte upp dig vännen, skalle menar inget illa förstår du dock så är ju inte 77 en bluff direkt... han bestämmer sig snarare för att han tror han har den bästa handen helt enkelt... Citera
Dead-Inside Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Postad 28 Augusti , 2007 Lirar du highstakes lr? För det är stora ord du kommer med. Säger att jag spelar sämst och antyder att du själv ligger långt före i utvecklingen. Kan du backa upp det? Behöver jag lira highstakes för att dömma ditt spel? Citera
Recommended Posts