Gå till innehåll

Lås tack!


gibbsson

Recommended Posts

  • Svars 819
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jävla roligt att klienten låser sig och jag tappar halva stacken:cry:.

Lyckades ändå klara mig kvar till en 3e plats i en turnering som är ett stort skämt. Ongame måste göra nått åt sin struktur.. Med 3 kvar hade vi alla runt eller under 10bb. Degade 10J från knappen bb hade 77. Floppade stegen men han turnade färgen:(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade JoeHachem väntandes på en $570 4manna HU sng. Jag och haugen regga direkt. Haugen fick så klart möta honom i första matchen.. Joe hittade 2 outarna på rivern när haugen redan var låg. Jag fick möta en reg tror jag. Vi spelade lääänge tills denna handen stoppar mig från en Hu match mot Joe Hachem :(

 

PokerStars Game #15599451010: Tournament #78926385, $550+$20 Hold'em No Limit - Match Round I, Level IV (50/100) - 2008/02/27 - 21:48:47 (ET)

Table '78926385 1' 2-max Seat #1 is the button

Seat 1: skilled_sox (1795 in chips)

Seat 2: eisenhower1 (1205 in chips)

skilled_sox: posts small blind 50

eisenhower1: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to eisenhower1 10 of Clubs10 of Diamonds

skilled_sox: raises 1695 to 1795 and is all-in

eisenhower1: calls 1105 and is all-in

*** FLOP *** 4 of Diamonds5 of SpadesQueen of Diamonds

skilled_sox said, "QQQQQQQQQQQQ"

*** TURN *** 4 of Diamonds5 of SpadesQueen of Diamonds9 of Diamonds

eisenhower1 said, "obv"

*** RIVER *** 4 of Diamonds5 of SpadesQueen of Diamonds9 of DiamondsKing of Spades

*** SHOW DOWN ***

eisenhower1: shows 10 of Clubs10 of Diamonds (a pair of Tens)

skilled_sox: shows 2 of HeartsQueen of Hearts (a pair of Queens)

skilled_sox said, "gg"

skilled_sox collected 2410 from pot

JoeHachem is connected

skilled_sox is connected

*** SUMMARY ***

Total pot 2410 | Rake 0

Board 4 of Diamonds5 of SpadesQueen of Diamonds9 of DiamondsKing of Spades

Seat 1: skilled_sox (button) (small blind) showed 2 of HeartsQueen of Hearts and won (2410) with a pair of Queens

Seat 2: eisenhower1 (big blind) showed 10 of Clubs10 of Diamonds and lost with a pair of Tens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett nattpass idag..

 

Blev ett finalbord i 14k KO på ftp. 7a kom jag, vilket var tungt då det bara gav $700. Tiltade loss hårt i 33r på party och var inne för $600, bara för att busta handen efter paus med AksvsAA :)

Gick bra i många turrar, hade AA vs AK på Kxx för CL i 551r1addon men k på rivern. KKvs99 100r i en rätt stor pott.

 

Party 100+9 var lite jobbig då jag med 22 pers kvar lurade in en aggro donk i en fälla, men han drog ut.

Limpade sb med 88, han checka. Flop A23 jag minibetar, han slår om.

Är väldigt säker på att han inte har ett A här för det hade han garanterat slagit upp pre så jag synar.

 

Turn 7 vilket get ett färgdrag, jag checkar och han betar 8k i 6k pott, jag synar.

 

River 5 (färgen missar), vilket givetvis är ett jobbigt kort men samtidigt ett perfekt bluffkort för honom. Checkar, han ställer in direkt.(ca 4/5 pottbet)

Som jag ser det kan han i princip bara ha ett set i 2or eller 3or eller en 4 som slår mig, resten är bluff. Tror verkligen inte att han skulle checka 22/33 pre, kanske att jag får lägga till A2 A3 A4 i hans check HD, men tveksamt.

 

Hittar synen men han hade tyvärr 48o. Hade det varit en blank river hade han med all säkerhet pushat den också. :(

 

Backade runt $1500 på MTTs idag. Kändes konstigt för jag var väldigt nöjd med mitt spel. Satte mig och spelade lite HU sng och gick ca 2k plus där och slutade kvällen ca $500 upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket tjänade du i KOs? Eller du fick 700 tot efter KOs?

 

Jag måste bara ta o berätta den om ett av det sjukaste som hänt mig hittills inom pokern. Jag har kört 35k på prima nu i 3 dagar, 1sta dagen busta jag som 14th efter varit CP jävligt länge, så det kändes surt. Men andra dagen så vann jag hela skiten o fick 9k och så nu inatt tog jag 1:a priset igen!!!! 9k till!

Undra om det är många som vunnit samma MTT 2ggr på 2dagar med ett start fält på minst 500pers!

 

sjukt glad är jag iaf

 

(vet att detta inte är min db men eftersom jag aldrig skriver i min så ville jag berätta det en MTT donk till en annan :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket tjänade du i KOs? Eller du fick 700 tot efter KOs?

 

Jag måste bara ta o berätta den om ett av det sjukaste som hänt mig hittills inom pokern. Jag har kört 35k på prima nu i 3 dagar, 1sta dagen busta jag som 14th efter varit CP jävligt länge, så det kändes surt. Men andra dagen så vann jag hela skiten o fick 9k och så nu inatt tog jag 1:a priset igen!!!! 9k till!

Undra om det är många som vunnit samma MTT 2ggr på 2dagar med ett start fält på minst 500pers!

 

sjukt glad är jag iaf

 

(vet att detta inte är min db men eftersom jag aldrig skriver i min så ville jag berätta det en MTT donk till en annan :) )

 

Grattis till klonken! Men vad är det för j-a avatar du har??

Ser ut som någon sorts slaktavfall!!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra dagen så vann jag hela skiten o fick 9k och så nu inatt tog jag 1:a priset igen!!!! 9k till!

 

WOWOW sick, stort grattis!

 

Kollade på film ikväll men hade igång datorn ifall det skulle komma in nån donk och sätta sig på en HU SNG.:-P

 

Det kom en donk! :) Han sätter sig på €515, han vinner första, och andra... =(

Sen vinner jag 2 raka. Då hittar jag honom på €1k och jag vinner den med =). Han ger sig inte utan sätter sig på €2k istället:shock:. Valde att sälja 50% till en kompis och jag vann den också!.

 

Slutar $3500 upp och månaden slutar $19600 upp. Månaden började bra men har gått åt helvete i slutet. Hade jag inte klonkat massa % hade det inte alls varit en speciellt bra månad.

 

EDIT: Nu är alla ord/smilys där dom ska, när jag postade ändrades allt till en konstig röra. Verkade vara fel på min webläsare :-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar du några liveturrar och isf några stora dingar där med?

 

Inte blivit så mkt livespel än och inga stora klonkar. Åker nog över till Vegas under en del av WSOP i sommar. Var över förra året också, men spelade bara main då. Vore kul att prova lyckan i några mindre events också. :) Kör kanske någon ept till hösten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIIIIIILT 63a i 2m GTD på ipoker med ett förstapris på 435k!!!! Nu blev det break even istället......:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:.

Nöjd med spelet förutom en hand på slutet där jag tappar halva stacken.

A10 i bb och knappen höjde, slog om och fick syn, beta ut QQx brädan. Borde check/foldat den floppen.

 

Sista handen är inget att säga om. En stor stack höjer 3bb i CO jag degar runt 12-13bb? med A7 i sb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIIIIIILT 63a i 2m GTD på ipoker med ett förstapris på 435k!!!! Nu blev det break even istället......:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:.

Nöjd med spelet förutom en hand på slutet där jag tappar halva stacken.

A10 i bb och knappen höjde, slog om och fick syn, beta ut QQx brädan. Borde check/foldat den floppen.

 

Sista handen är inget att säga om. En stor stack höjer 3bb i CO jag degar runt 12-13bb? med A7 i sb.

 

gg :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första plusdagen för månaden:-).

 

Såg verkligen inte ut så i början. Först massa beats, vilket gjorde mig trött:roll: och jag höll på att somna mellan händerna. Sen vände det och jag kom 4a i 30k turbo på ftp för 4k. Bubblade 50+5 1r1a med A10vsKj 10xx turn J. Hade 800k med 5 kvar i 33r på party, 2an hade 240k. Väl HU hade jag tappat ledningen. Jobbade ikapp innan jag får in allt med 79o på floppen 5s6s7c mot J3ss som träffar sin färg. Blev runt 2.3k i den.

 

På vägen mot finalbordet i 30k på ftp gjorde jag ett riktigt kallt spel som blev lyckat. Vet inte om jag sov under den handen:oops:. Utg +1 gör ett miniraise. Jag tar en flop med J8o i bb med typ 10-12bb:lol: Flop A8J :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvalade precis in till WSOP main event nu på party:mrgreen:

Va CL rätt länge och höjde varje hand. Sen började dom fatta att jag inte kunde syna när dom pusha och då sjönk stacken fort. Men var aldrig riktigt illa ute.

 

Skönt att jag lyckades kvala in idag så jag kan glömma AQvsA10 med 13 kvar i 40k på ftp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...