Tottyville Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Vad fan e grejen? Värdebetta när potten e typ noll? 20kr på 5-10? lol? Bara trycka in degen om fi e minsta fiskig, hur kan folk tycka det e så konstigt? Värdebettar ni verkligen för att få in 1-2bb? ? Mot vissa e det väl pot men mot en hel del trycker jag in degen och en del synar faktiskt. Ni som tycker detta e så fantastiskt måste fan skämta. Citera
gdaily Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Ni som tycker detta e så fantastiskt måste fan skämta. Det fantastiska är att han får syn, av just den handen han får syn med Citera
radicalen Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag säger inte att det är direkt fel att ställa på river, har inte tittat igenom till första sidan nu men jag såg inte att vi hade någon read på FI.Självklart haha, om vi tror att FI synar 1300 kronor i en pott på 20 kronor så värdebettar man inte direkt. Säger bara att det inte är många spelare som tar synen såsom han gjorde i det här exemplet. Läste nu att vi inte har någon read på FI. Så hur ofta får vi betalt vid all in för att det ska vara värt att inte få betalt alls? Inte tillräckligt ofta mot en random player, så jag tycker inte det är bra spelat utifrån infon. Det räcker med att det lyckas 1/65 ggr för att det ska bli EV+. SÅ jag vet inte med dig, men hellre går jag all in med nötterna 50 gånger och får syn typ 1/50 gånger, än valubetar 20kr här, 20kr känns som det kvittar rätt mkt om jag inte får in. Citera
ulaf Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Om du får syn på 200 i en 20-kronorspott (!) så får du nog syn på en 1300-bet också. Rätt betstorlek i den här handen är antingen 20 kr (pott) eller all-in. Ja det kanske är sant, jag sa inte att det var rätt. =) Citera
gazzaflush Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Det räcker med att det lyckas 1/65 ggr för att det ska bli EV+. SÅ jag vet inte med dig, men hellre går jag all in med nötterna 50 gånger och får syn typ 1/50 gånger, än valubetar 20kr här, 20kr känns som det kvittar rätt mkt om jag inte får in. Det jag säger, för 5e gången nu är att jag inte möter folk tillräckligt ofta som skulle göra en sån här idiot syn. Självklart har jag också gjort liknande spel som vinnaren av potten i fråga. Men det är så pass djupt att utan read som vi saknar i den här HH så vet jag inte hur jag skulle göra? Antagligen hade Hero en uppfattning om Fi och därmed agerandet, end of story. Citera
radicalen Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Det fantastiska är att han får syn, av just den handen han får syn med Det är riktigt fantastiskt Men det är lika fantastiskt att vissa är så patetiska och tycker att han spelar dåligt för att han "ställer in med nötterna, bara för att han har nötterna". Vet inte om man ens har med poker att göra då. Citera
ulaf Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Vad gör man som fi på river med: 43? 84? Citera
gazzaflush Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Det är riktigt fantastiskt Men det är lika fantastiskt att vissa är så patetiska och tycker att han spelar dåligt för att han "ställer in med nötterna, bara för att han har nötterna". Vet inte om man ens har med poker att göra då. Jisses, vaknar du på fel sida varje morgon eller. Att kalla folk patetiska är ett rätt tveksamt uttryck i sammanhanget. Det alla nog menar när dom ifrågasätter spelet är att man inte kan relatera till handen för att man vet noll om motståndarn, och det är den infon som betyder allt. Därför finns det folk som luftar sina åsikter. Citera
batio Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 hahahahahahaha, det är typ ultimat spel att ställa river. Iaf med read. nej Citera
batio Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Om du får syn på 200 i en 20-kronorspott (!) så får du nog syn på en 1300-bet också. Rätt betstorlek i den här handen är antingen 20 kr (pott) eller all-in. den med 9-8 skulle förståss bettat tidigare i potten för att försöka plocka den om den andra inte hade nått och därmed byggt den till river. Citera
radicalen Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jisses, vaknar du på fel sida varje morgon eller.Att kalla folk patetiska är ett rätt tveksamt uttryck i sammanhanget. Det alla nog menar när dom ifrågasätter spelet är att man inte kan relatera till handen för att man vet noll om motståndarn, och det är den infon som betyder allt. Därför finns det folk som luftar sina åsikter. Jag kan säga såhär. Jag hade gjort exakt samma sak som hero, read eller ingen read. Får jag syn på all-in, gött jag får antingen splitt mot samma hand eller vinner jag handen, hans synar på set, lägre stege eller något. Får jag ingen syn så, jaha och? 20kr mer eller mindre, kvittar rätt mkt. Citera
gazzaflush Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag kan säga såhär. Jag hade gjort exakt samma sak som hero, read eller ingen read. Får jag syn på all-in, gött jag får antingen splitt mot samma hand eller vinner jag handen, hans synar på set, lägre stege eller något. Får jag ingen syn så, jaha och? 20kr mer eller mindre, kvittar rätt mkt. 20 kronor är mycket, räcker till två läskbrukar vettu. Underskatta aldrig 20-sedeln. skämt å sido men. Om man inte kan uppskatta pott som pott så ska man nog inte hålla på med poker. haha bangar inte på att möta motståndare som synar 1280 kronor mer än potten på river varje gång. Ska verkligen ta till mig all in-bettet efter check-check-check till river. Verkar vara lönsamt.! Tack för tipset.. OM man sitter där och myser med sin J5 så borde FI fundera på vad motståndarn vågar ställa in här och kanske helt enkelt börja spela schack istället för att förlora sina pengar på bordet, inte för min skull dock. Citera
eurythmech Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Det jag säger, för 5e gången nu är att jag inte möter folk tillräckligt ofta som skulle göra en sån här idiot syn. Hur kan du ens börja tro att du har en statistiskt säkerställd uppfattning om det? Citera
gazzaflush Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Hur kan du ens börja tro att du har en statistiskt säkerställd uppfattning om det? Jag är inte säker men det Känns som att det inte är alltför många som synar det överbettet. Så menade jag. Nöjd med det svaret? Citera
eurythmech Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag är inte säker men det Känns som att det inte är alltför många som synar det överbettet.Så menade jag. Nöjd med det svaret? Givetvis inte. Citera
gazzaflush Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Givetvis inte. Okej jag kan inte säga helt säkert att dom flesta spelarna jag möter inte synar sådana här överbet, men om det är det motsatta så måste diskussionerna runt om på forumet att fiskarna försvunnit stoppas omedelbart, för om det finns idioter som stackar av i sådana här exempel så är poker riktigt lönsamt. Har du några övriga kommentarer till handen i fråga, vad tycker du om spelet euryt? Citera
eurythmech Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag tror att push är bättre än bet 20 Citera
gazzaflush Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag tror att push är bättre än bet 20 Okej. Citera
Fnii! Grrp! Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Okej jag kan inte säga helt säkert att dom flesta spelarna jag möter inte synar sådana här överbet Men det är ju inte vad det handlar om, utan om push ger mer. Det räcker ju att få syn av en sämre hand nån gång på hundra för att det ska vara mer lönsamt. Citera
MBengtsson Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Ser inte att någon nämnt "misclick-möjligheten". Skall väl inte erkänna det egentligen men det har ju hänt 2 gånger senaste halvåret att jag spelat många bord, haft ett tvåpar eller liknande, sett bordets bluffgubbe beta, synat för det var billigt, och oops.. det var ju "8.50" han bettade och inte "0.50".. sett fel i hastigheten alltså. Extremt uselt, men jag har lite halvtaskig syn när jag tittar i vissa vinklar och ser ibland fel. Risken är mindre i den aktuella handen eftersom synarfisken får upp en all-in-knapp och inte valen "Fold", "Call", "Raise/All-in" utan bara "Fold" och "All-in". (och att jag har halvtaskig syn var inte en vits med syftning på fisksynen..) Inte världens bästa vetenskapliga inlägg i debatten, men å andra sidan är inte nivån på den här tråden så där jättehög så jag tror ni har överseende.. (oops.. inte heller där en vits med syftning på min dåliga syn.. öh..) Citera
Sparven Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Det räcker med att det lyckas 1/65 ggr för att det ska bli EV+. SÅ jag vet inte med dig, men hellre går jag all in med nötterna 50 gånger och får syn typ 1/50 gånger, än valubetar 20kr här, 20kr känns som det kvittar rätt mkt om jag inte får in. Tycker inte du det verkar lite väl optimistiskt att anta att fi aldrig foldar mot ett pottbet efter att ha checkat hela vägen? Citera
Recommended Posts