mr_telefon Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Inga reads på fi. Och använder inte PT. Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #757,589,770 Table Pforzheim, 23 Aug 2007 4:20 PM ET Seat 2: Kunngs ($220 in chips) Seat 7: supermao ($426.85 in chips) Seat 8: Juve_aight ($630.25 in chips) [ , ] Seat 9: Chang B ($200 in chips) Seat 10: kuk-kuk ($410.55 in chips) ANTES/BLINDS Juve_aight posts blind ($1), Chang B posts blind ($2). PRE-FLOP kuk-kuk calls $2, Kunngs folds, supermao calls $2, Juve_aight bets $10, Chang B folds, kuk-kuk folds, supermao calls $9. FLOP [board cards ,, ] Juve_aight bets $35, supermao bets $415.85 and is all-in, Juve_aight? Citera
Jessica Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 hur har du lyckats få en så fin stack om du ens funderar på att syna? Citera
mr_telefon Postad 23 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2007 hur har du lyckats få en så fin stack om du ens funderar på att syna? varians Citera
folder Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 hur har du lyckats få en så fin stack om du ens funderar på att syna? Citera
Zauroman Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Vilket tomtespel! Man måste nog ner så lågt som NL200 för att få se sånt, men men...bara o tacka och ta imot!! Superenkelt fold såklart, nästa gång han gör samma move så sitter du med floppat set och stackar av han. Citera
Smiths Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 När jag ser sånt här spel på min låga nivå (NL200) är det i princip alltid färgdrag. Här finns det inget färgdrag så man undrar ju vad han kan ha? Med JJ foldar jag nog oftast men med KK/AA synar jag nog. Överbett på dessa nivåer är väldigt ofta drag. Jag tycker inte det är lika enkel fold som tidigare postare, men jag skulle nog ändå folda, mest beroende på att jag är för weaktihgt. Citera
mr_telefon Postad 23 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2007 När jag ser sånt här spel på min låga nivå (NL200) är det i princip alltid färgdrag. Här finns det inget färgdrag så man undrar ju vad han kan ha? Med JJ foldar jag nog oftast men med KK/AA synar jag nog. Överbett på dessa nivåer är väldigt ofta drag. Jag tycker inte det är lika enkel fold som tidigare postare, men jag skulle nog ändå folda, mest beroende på att jag är för weaktihgt. Mmm förstår din tanke. Men synar jag med AA, KK kan jag lika gärna syna med JJ, nästan säker på att han inte har högre pp än mig där. Set borde han inte ha spelat riktigt så aggro heller. Satte honom på AK, eller lägre pp än mig och synade, hade magkänslan. Han hade 89 och fick en fin note från mig Citera
mrscheng Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 juve, akta dej för sexyterrani ...han vet nu att du är en synig sak Citera
mr_telefon Postad 23 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2007 juve, akta dej för sexyterrani ...han vet nu att du är en synig sak Haha okej... Citera
christoffer87 Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Fi verkar inte smart, hade han haft set hade han nog inte gått all in. Sett dessa tomtespel många ggr, stinker A9suit eller 1010. Varit i samma sits flera ggr med överpar och folk som tvärställt. Kan ju vara tvärtom med att han slowar damer,kungar eller ess. Jag hade lätt synat om ja visste att det var en tomte. Citera
ulaf Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Högre pp lär han inte ha om han limpsynar pf. 94 kan han väl knappast ha av samma anledning. 42 eller set återstår väl. 53 eller bluff om han är cr444zyyyy. Citera
DocLame Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Jättefold (utan read i alla fall). Men det faktum att vissa tycker man kan syna visar ju att en jätteöverbet med floppad nöt inte alls behöver vara tomtespel utan tvärtom kan vara helt rätt. Citera
gazzaflush Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Utan någon info om FI så är det ett svårt beslut och som du säger hade ni rätt djupa stackar så det kommer nog bättre lägen att ta hans pengar. Men å andra sidan, med vilka kort gör han såhär med. Inga egentligen. Han spelar inte så med set, det luktar bara tomtemoove om det här spelet och att han hade 89e var inte väntat med inte heller oväntat. Vet inte, hade nog foldat ändå för att det var så pass djupt. Snygg syn iaf, tror jag? Citera
Jessica Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Vann du den? Lr drog han ut? Citera
Nimzowich Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Tror han hade PP 9'or iaf om detta utspelade sig på bestpoker. Citera
Hume Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Varför överbetar du själv en jättetorr flop? Citera
jeneqvist Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Att syna en push på 200BB med överpar på megatorr bräda utan några som helst stats eller reads är riktigt dålig poker, sen att du råkar ha tur att han är ännu sämre är som sagt bara tur! Citera
aglo Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Jag försår inte heller din syn. Det går ju inte att syna 200 BB utan read på den brädan. Känns som en desperat hoppas-att-han-har-en-nia-eller-TT-syn. Vad får dig att tro att han skulle göra så med TP/TT? Vissa säger att överbets ofta är drag, men det har ju ingen som helst betydelse på den här brädan. Han sitter med 200 BB så han kan mycket väl ha haft en bra session där han har fått bra bra betalt för sina händer, så han blir girig och tänker att han lika gärna kan trycka för att få betalt av överpar. Det kan inte vara +EV att syna utan någon read här. Förstår inte din överbet på flop heller... Citera
skalle88 Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 [x] Put him on AK. word is bond, solklar syn, du har överpar mot en misstänkt bluff. Tror du hittar AK här väääldigt ofta. Citera
aglo Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 word is bond, solklar syn, du har överpar mot en misstänkt bluff. Tror du hittar AK här väääldigt ofta. Limp-syn pre och 200 BB-push på flop. Ja...det skriker ju AK...(???) Citera
skalle88 Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 Limp-syn pre och 200 BB-push på flop. Ja...det skriker ju AK...(???) Det behöver inte vara AK men jag tror ofta att vi hittar AK i Fi's hand här faktiskt...inte sagt att det inte kan vara AQs eller nåt annat. Citera
mgps Postad 7 September , 2007 Rapport Postad 7 September , 2007 if i ebt big he put me on bluff i big bet i have 3 kind i win much monies i win your monies Citera
Recommended Posts