Gå till innehåll

Handgissningar i chatten


BOGiS

Recommended Posts

Låt oss hålla denna tråd på en vuxen nivå :)

 

Jag hade ett problem med en person som gissade min hand i chatten. Självklart ogillande jag det. Supporten är informerad. Deras åsikt är att det inte bryter mot reglerna för chatten. Dom säger att det tillhör, prat och skämt vid bordet. Jag håller ärligt talat på att lacka ur på dom. Rent ut sagt, vad är det för jävla nötter. Man kan få mindre action på grund av detta. I synnerhet när nötterna vid bordet inte tänker så långt själva. Inte sagt att alla är nötter vid bordet men dom finns där. Jag vet inte hur jag ska agera, antigen ber jag dom dra åt helvete (på ett lite vårdat sätt) och tar ut pengarna (inte för att jag tror dom bryr sig), eller så lirar jag kvar (finns mycket nötter där som drar ut en dyktigt ofta med skräp). Så vad hade ni gjort ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser problemet i sig som ett stort problem. Jag förstår att jag inte har något att hämta i diskussionen med dom – dom kommer absolut inte ändra åskigt. Det är nog inte värt att lägga ner tid på detta. Det som en principsak. Frågan är om jag ska stå upp för min åsikt och på grund av den lämna siten. Eller stanna kvar, siten är trots allt EV+. Att bli så här illa behandlad av supporten, jag anser att dom behandlar mig illa pga att dom accepterar handgissningar i chatten, gör mig riktigt förbannad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss hålla denna tråd på en vuxen nivå :)

 

Jag hade ett problem med en person som gissade min hand i chatten. Självklart ogillande jag det. Supporten är informerad. Deras åsikt är att det inte bryter mot reglerna för chatten. Dom säger att det tillhör, prat och skämt vid bordet. Jag håller ärligt talat på att lacka ur på dom. Rent ut sagt, vad är det för jävla nötter. Man kan få mindre action på grund av detta. I synnerhet när nötterna vid bordet inte tänker så långt själva. Inte sagt att alla är nötter vid bordet men dom finns där. Jag vet inte hur jag ska agera, antigen ber jag dom dra åt helvete (på ett lite vårdat sätt) och tar ut pengarna (inte för att jag tror dom bryr sig), eller så lirar jag kvar (finns mycket nötter där som drar ut en dyktigt ofta med skräp). Så vad hade ni gjort ?

Varför gör du en grej av att en person har gissat en hand rätt av de hundratusentals (?) händer du spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk som pratar när de inte är med i handen, gissar händer etc är riktiga idioter.

QFT!

 

Det är dessutom mycket värre vid livespel där kunskaperna är varierande. Vid livespel så kan dessutom en massa snack om pågående hand i väldigt stor omfattning påverka utgången av en hand.

 

Jag har (oftast) överseende med nybörjare live men ibland måste man bara säga till dem att hålla käft tills de själv spelar en pott.

 

Tyvärr är det i en del sällskap inte ovanligt att rutinerade online-grinders sitter och visar upp korten och spelaren bredvid eller åt en railbird, DET lackar jag ur på! Ska en se korten ska alla få se dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte OK att starta en ny tråd för att ens gamla tråd har blivit låst.

 

Den tråden (http://pokerforum.nu/forum/onlinepoker/39470-maerklig-incident.html) stängdes tillfälligt för att den skulle kylas av. Om man har nåt emot att en tråd låses får man ta upp det med moderatorn i fråga.

 

Att kringgå en låsning medför auto-infraction.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi låser upp denna och låser den andra. Lite ny inriktning på denna tråd och en bättre början, så vi behåller hellre denna. Och infraction på BOGIS tas bort, även om det fortfarande är ett gränsfall.

 

Se så bra det kan gå om man diskuterar saker och ting med oss moderatorer på ett sakligt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför gör du en grej av att en person har gissat en hand rätt av de hundratusentals (?) händer du spelat?

 

Det kan jag förklara. Under den tiden jag har spelat poker har jag blivit drabbad av att någon gissar min hand i chatten ca fyra gånger. Det må vara väldigt få gånger, vad vet jag, men det hör inte till saken. Saken är den att det kan minska min pott. Att någon ”trött” människa sitter och slänger ur sig gissningar och gör att jag möjligen vinner en mindre pot gör att jag reagerar. Tidigare site jag varit i kontakt med har själva insätt att nötternas beteende inte är att acceptera. Nu visade det sig att denna site är av en annan åsikt. Mycket märkligt tycker jag. Dom kan då lika gärna tillåta grovt språk av samma anledning, det tillhör, prat och skämt vid bordet. Tony G är tex inte den poker spelare som vaktar sin tunga särskilt noga, han har väl inte blivit utkastat från ett live game. WPT champion finalen för några år sedan var det lite ovårdat språk då det flög ut, suckout artist etc. (inte särskilt grovt dock). Jag tror du förstår min poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan ju få effekten att han viker när du har en bluff, eller synar när du har stål. vad får dig att tro att det är är EV-?

 

om det nu är så effektivt vapen, hur tycker du jag ska använda det? bara när fiskarna riskerar ta fel beslut mot regularsen, så jag ser till att de får behålla sina pengar en stund längre och jag själv kan ta dem nästa hand? hur ska man skriva för att fisken ska lyssna på en?

 

"dont call with yours straight, he flopped the flush and slowrolled u, trust me im a pro". tror du fisken lyssnar på mig om jag skriver så?

 

EDIT: syftningsfel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du suttit live och sett din motståndare i ögonen. Hade du reagerat på samma sätt om han gissat din hand då?

 

Nej allvarligt, släpp det.

 

Jag hade nog blivit förbannad om en tredje person som inte var med i handen hade gissat mina kort, hade inte du?

 

 

kan ju få effekten att han viker när du har en bluff, eller synar när du har stål. vad får dig att tro att det är är EV-?

 

om det nu är så effektivt vapen, hur tycker du jag ska använda det? bara när fiskarna riskerar ta fel beslut mot regularsen, så jag ser till att de får behålla sina pengar en stund längre och jag själv kan ta dem nästa hand? hur ska man skriva för att fisken ska lyssna på en?

 

"dont call with yours straight, he flopped the flush and slowrolled u, trust me im a pro". tror du fisken lyssnar på mig om jag skriver så?

 

EDIT: syftningsfel

 

Om det nu påverkar EV, borde det väl inte göra det hos personen som skriver i chatten (som inte är med i den aktuella handen).

Och det borde ju påverka EV lite. Är fi en fisk och personen i chatten är duktig kanske fisken lyssnar på proffset och därmed oftare tar rättbeslut. Om situationen är den omvända är det inte så stor chans att fi bryr sig om vad som står i chatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga problem alls med det, ända gången igentligen det chattas är när man lyckas klämma åt nån med flush,kåk osv.

 

Då börjar det gnällas i 1-2 min sen lungt igen.

 

Om någon sitter o gissar händer ger inget direkt, skulle vara betydligt sämre om dom satt och kommenterade själva bordet med kåk ligger eller flush str8 osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte riktigt om det klagas på folk som inte är med i handen eller inte. Hatar oxå när det sitter folk o gissar hand, säger call, fold eller all in när dom inte är med i handen.... Hade det varit live hade jag lackat hårt och gör det även online. Sånt tycker jag absolut skall straffas.

Nu har det inte hänt så många ggr så det blir ett problem.

 

Men menas det att ens enda motståndare som är kvar i handen sitter o gissar så är det inget man kan lacka på....Har jag gjort tex en stor bett o alla lagt sej och siste man att agera sitter o snackar o gissar handen är inget att hetsa upp sej över. Sånt händer var o varannan hand live man är heads up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte gilla när folk säger saker i chatten, men förmodligen handlar det ju om att de vill se vad du har för sin egen info, annars skulle de väl inte skriva något?

 

För övrigt kan det vara ganska bra också. jag hade typ 77 på bordet K7TT och tryckte reraise all in varpå en nisse vid bordet säger

"Call, he don't have a ten, i folded a ten preflop"

Killen callade å losade hela potten :)

 

EDIT: Det var visst preflop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du suttit live och sett din motståndare i ögonen. Hade du reagerat på samma sätt om han gissat din hand då?

 

Nej allvarligt, släpp det.

 

Måste citera mig själv här...

Fick bestämt för mig att du menade EFTER handen var spelad och förstod inte varför du blev så upprörd men om du menar mitt under en hand så är det en annan sak. Allmän poker etik att inte disskutera en hand du inte är med i...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen borde ju chatten stängas av under en hand för folk som inte är kvar.

 

detta vore mkt bra! dock tillämpas det väl inte någonstans? det händer oxå väldigt ofta att vissa tomtar säger vilka kort de foldat MEDANS några andra är med i handen och funderar på ev beslut.

på prima finns det poker mgr som brukar hugga hyffsat direkt om man påkallar dem alt säger de själva om någon "bryter mot reglerna". men rent generellt är det väl dåligt med ENTYDIGA REGLER om vad man får och inte får göra under en hand.

OT

IRL är det väl lättare för de som håller i det att bestämma regler som alla spelar efter men tråden handlar väl främst om online varför vi håller oss till de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...