Gå till innehåll

Märklig incident


BOGiS

Recommended Posts

Jag sitter och spelar ett game på site X. Under en aktiv han poppar en av spelarna ut en kommentar i chatten om vilken hand jag har. På bordet fanns låga kort och ett ansiktes-kort (knekt) - minns inte om kommentaren kom innan detta turn kort eller efter. Mitt pocket par som är en av de högre (inte AA) var med andra ord inte det första man skulle gissa på. Visst kan det slumpa sig att han träffa rätt. Det är inte helt omöjligt, men det som gör det hela än mer märkligt är att killen lämna bordet ett kort tag senare. Finns det möjlighet för en spelare att hacka systemet på så sätt att han ser övrigas kort ? Jag har läst om att en spelare på grund av en bugg i mjukvaran hos ett annat nätverk såg de övrigas kort. Om det inträffade något liknade vid detta tillfälle hos denna site vet jag självklart inte, men att hans gissning var så precis gör mig fundersam. Dessutom ogillar jag skarpt gissningar i chatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle kunna se motspelarnas hålkort, vore nog inte min första tanke att berätta det för någon, och helst inte i pokerrummets chatt, så alternativen är ju således bara två:

 

1.) Han kan INTE se dina hålkort och hade ett tursamt moment i sitt liv.

2.) Han KAN se korten och är totalt "hjärnbränd" vilket han gärna visar genom att skriva som han gör i chatten.

 

Detta hjälpte dig förmodligen inte mycket, och jag ber om ursäkt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att jag var MYCKET otrevlig i chatten så fanns det möjlighet att hans tunga slant en del.

Att han träffa rätt på grund av en read på mig känns inte rimligt då vi inte har spelat mot varandra tidigare, så vitt jag vet. Dessutom hade vi bara spelat någon timme och det var ett FL 6-max bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en kort stund efteråt. Jag skulle snarare att det styrker tesen. Om jag gjorde en sådan groda skulle jag vilja undvika mer uppmärksamhet. Jag skulle vilja att de övriga spelarna glömde händelsen och mitt nick.

Självklart behöver det inte vara som så att han kunde se mina kort men, det var trots allt en mycket märklig incident i mina ögon. Det är väl inte helt omöjligt att han såg mina kort på grund av det en eller andra sättet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte troligt att någon random spelare kan hacka x pokersajt och skulle säga om det.

 

En vanlig gissning mellan AA/KK/QQ/JJ/AK träffar var femte gång.

 

Om du höjer/återhöjer innan floppen på floppspel med bara bra händer så träffar AA-gissningen oftast, KK kanske lite mindre ofta.

 

Att gissa eller spekulera om en tajt spelares hand är inte så värst svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En randomsnubbe säger en pokerhand i chatten som råkar vara den hand du har just då, och din reaktion är att han kan se dina hålkort? Skärpning! Och varför är du "MYCKET otrevlig" i chatten? Det verkar nästan lika meningslöst som att starta den här tråden, eller för den delen att svara i den som jag gör nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att det bara är en radom snubbe ? En hacker har väl inte hacker som nick ?;)

Sant, att vara otrevlig i chatten är helt meningslöst. Varför man gör det är väl på grund av irritation - vilken man dock bör ha hanterat bättre. Sam alla vet vet så det mycket tröttsamt att bli drabbad av en souckout artist efter en annan.

Absolut, denna tråd kommer inte leda någon vart. Varför postar folk om bad beats, det är än mer meningslöst?

Sanningen är nog att killen hadde riktigt mycket flax. Hur som haver, om jag fick ett ord med i leken skulle jag se till så att gissningar/spekulationer om en hand i chatten är livstids ban på siterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har nog tyvärr bara öppnat din bok och läst dig korrekt, och de höga paren är väl de första man lär sig läsa när man spelat ett tag..

 

Och som sades innan, sätter han dig på typ JJ-AA har han 1 på 4 att sätta dig på exakt rätt hand, vilket även efter 2 satsningsrundor säkert kan begränsas till antingen AA-KK el QQ-JJ, speciellt om man möter nybörjare som fallet verkar vara här...

 

Du får limpa med dina höga par i fortsättningen, börjar de då sätta dig på KK så kan du ana misstanke:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en kort stund efteråt. Jag skulle snarare att det styrker tesen. Om jag gjorde en sådan groda skulle jag vilja undvika mer uppmärksamhet. Jag skulle vilja att de övriga spelarna glömde händelsen och mitt nick.

Självklart behöver det inte vara som så att han kunde se mina kort men, det var trots allt en mycket märklig incident i mina ögon. Det är väl inte helt omöjligt att han såg mina kort på grund av det en eller andra sättet ?

 

hallå!, vakna... du har aldrig hört talats om slumpen? kan komma på en miljon olika anledningar till att någon lämnar ett pokerbord... GET REAL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har nog tyvärr bara öppnat din bok och läst dig korrekt, och de höga paren är väl de första man lär sig läsa när man spelat ett tag..

 

Och som sades innan, sätter han dig på typ JJ-AA har han 1 på 4 att sätta dig på exakt rätt hand, vilket även efter 2 satsningsrundor säkert kan begränsas till antingen AA-KK el QQ-JJ, speciellt om man möter nybörjare som fallet verkar vara här...

 

Du får limpa med dina höga par i fortsättningen, börjar de då sätta dig på KK så kan du ana misstanke:shock:

 

Ta och kamma dig för fan.

FL SH skiljer sig från FL FR en hel del – aggressivitetsfaktorn är en annan. Kort har ett bättre showdown värde osv. Visst ska man variera sitt spel, men sluta tramsa.

Lessen att göra dig besviken, min hand var inte KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...