mrghost Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Tidigt i turneringen, andra nivån Plats 1: vincey (2892.00) Plats 2: Gunvald99 (1460.00) Plats 3: Ida Melvin (1876.00) Plats 4: STUCK (1650.00) Plats 5: ProMinent (1420.00) Plats 6: karato (1790.00) Plats 8: SanDisk (2126.00) Plats 9: borat (470.00) Plats 10: Welder 69 (162.00) borat lägg LM 15.00 Welder 69 lägg SM 30.00 ** Giv ** vincey [N/A, N/A] Gunvald99 [N/A, N/A] Ida Melvin [N/A, N/A] STUCK [N/A, N/A] ProMinent [N/A, N/A] karato [N/A, N/A] SanDisk [Eh, Kk] borat [N/A, N/A] Welder 69 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** vincey Lägg Gunvald99 Lägg Ida Melvin Lägg STUCK Syna 30.00 ProMinent Lägg karato Höj till 150.00 SanDisk Syna 150.00 borat Lägg Welder 69 Lägg STUCK Lägg *** Flop(Board): *** : [Knr, 8s, Dk] *** Bet Runda 2 *** karato Satsa 150.00 SanDisk Lägg Undrar lite över hur AK spelas bäst på låga nivåer i position på den andra som i denna hand. Är mitt spel standard? Generellt finns det nån mening med att återhöja på knappen eller är det mest standard att bara syna och spela ut efter flopp mot en normal TA motståndare. Skillnaden i om man sitter ur positon som SB/BB, är en reraise mer att föredra där eller syn som gäller där. Citera
orres Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 På den nivån handen är hade jag lagt den på den floppen. Hade det varit senare i turneringen när det börjar närma sig eller är bland pengarna hade jag re-raisat pre flopp. Citera
jojje2k Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Ställ preflop och få syn av alla möjliga händer. Citera
XaaL Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Är inget turneringsproffs men jag undrar vad du sätter Fi på och vilken flopp du vill ha för att spela vidare? Citera
Dead-Inside Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 150 är en riktigt osäker raise i en så tidig nivå. Själv synar jag endast en sådan stor raise om jag vet hur spelaren beter sig, dvs om de är en bra spelare så foldar jag men om det är en lös loony så synar jag och tar ut pengar på en träff, samtidigt som jag hade gjort samma fold som du nu gjorde. Precis som Orres säger dock så foldar jag oftast handen på denna nivån preflop mot en sådan raise. Du vet inte om du möter AA eller KK, och därmed vet du inte om din träff är god. Dessutom kan han ha QQ, JJ och 1010, som alla ger dig stegdrag med träffat set. Så utan read, fold. Med read och solid spelare, fold. Med read och lös/loony spelare, syn, fold på miss, extract på träff. Citera
vetgirig Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 150 är en väldigt liten bet. 10 outs för stegen( 4 T) kung(3) Ess (3) Syna och se vad som kommer på turn Omvärdera om det kommer ett stort bet på turn. Citera
Sunbird88 Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Spelet känns inte helt standard. Jag skulle nog återhöjt preflop majoriteten av gångerna. Syna på floppen iaf. Han kan mycket väl ha höjt preflop med typ 55-TT, A-10, AJ, osv. 150-beten känns som en ren fortsättningssatsning där han vill vinna potten direkt. Checkhöjning skulle vara ett mer troligt drag om han hade träffat floppen hårt. Så syna och se vad som händer. Han kommer troligen checka vad som än kommer på turn. Även om du inte drar ut på turn så beta så foldar han troligen. Citera
kurtkatt Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 floata flop ser rätt mysigt ut. Citera
Dead-Inside Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 150 är en väldigt liten bet. 10 outs för stegen( 4 T) kung(3) Ess (3) Syna och se vad som kommer på turn Omvärdera om det kommer ett stort bet på turn. Problemet är att du kan bli rejält handikappad av både kung och ess och det är därför EV- på att spela på dem. Sitter FI med A10, K10, AQ, KQ, AJ, KJ... så är det ju kört? Det enda du bör realistiskt dra mot är T här, eller kasta handen så som den är spelad. Det är också rätt att syna och som du säger utvärdera turn. Är det en pass kan du antingen betta eller ta ett freecard relativt billigt mot stegen. Men med hänsyn till preflop spelet tvivlar jag på att du får en pass på turn. Citera
Recommended Posts