folder Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Partypoker har problem med datumet på vissa klienter (antagligen icke engelskt OS) som diskuteras här: http://pokerforum.nu/forum/fristaende-pokerrum/39338-partypoker-har-gloemt-staella-klockan.html I dag släppte de en patch: http://www.partypoker.com/download/index_t.htm Mitt virusprogram (AVG) varnar för en: Trojan horse BackDoor.Generic7.IZY WTF! Citera
brainslicer Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Startade partyklienten, den uppdaterades, har också AVG. Inga varningar. Program version: AVG 7.5.484 Virus Base: 269.12.1/962 Release Date: 2007-08-20 13:08 edit: ok nu fattar jag, det är nåt man måste patcha manuellt via din länk? tar man hem den filen så blir det exakt som du säger ja Trojan horse BackDoor.Generic7.IZY detected Citera
folder Postad 20 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Klienten uppdateras inte automatikst utan du måste ladda ner den själv. Antagligen för att endast ett fåtal berörs av datumproblemet och att det är en temporär fix. Kör AVG på länken som jag listade ska du se. Citera
brainslicer Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Klienten uppdateras inte automatikst utan du måste ladda ner den själv. Antagligen för att endast ett fåtal berörs av datumproblemet och att det är en temporär fix. Kör AVG på länken som jag listade ska du se. Japp, märkte det nu, editerade föregående inlägg. Antagligen en false positive...men är väl bäst att inte installera innan det kommer besked... finns ju en risk för elakheter pga: 2007-08-20 14:53 Joomla hackat Under helgen hackades Joomlas webbplats. Detta har väckt en del oro eftersom Joomlas system används just för att bygga webbplatser.nu vet jag inte om just party är en joomla sajt men...ta det försiktigt, själv måste jag och handla Citera
folder Postad 20 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Tack för tipset Jo, filen ligger i karantän tillsvidare. Inge vidare PR för Party om det skulle visa sig vara en elaking. Citera
brainslicer Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Testade 2 online scanners, BitDefender och F-secure, dom upptäckte inget. Citera
Recommended Posts