Gå till innehåll

NLT100 - låg färg får raise på river


Recommended Posts

FI är 30/17/7 med 0.7 i riverAF. Är det en solklar syn på river trots hans raise? Känns som han måste ha en färg han också eller så har han arselspelat en stege eller ett set? Det jobbiga är hans stats som inte indikerar på att han är någon jättefisk utan en hyfsad aggressiv spelare. Har inte sett honom göra moves så ingen read förutom PT-stats.

 

** Game ID 1560804710 starting - 2007-08-17 23:43:30

** Frozen Over [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- moon99ostar7 sitting in seat 1 with $56.46 [Dealer]

- themag7 sitting in seat 2 with $18.35

- HERO sitting in seat 3 with $473.63

- 33Loland sitting in seat 4 with $151.21

- BRODIErYEAH sitting in seat 5 with $58.27

- MTraven sitting in seat 6 with $112.05

 

themag7 posted the small blind - $0.50

HERO posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: 7 of Hearts, 6 of Hearts

33Loland called - $1.00

BRODIErYEAH folded

MTraven folded

moon99ostar7 called - $1.00

themag7 called - $1.00

HERO checked

 

** Dealing the flop: 6 of Spades, 2 of Hearts, Queen of Hearts

themag7 checked

HERO checked

33Loland bet - $2.00

moon99ostar7 folded

themag7 folded

HERO called - $2.00

 

** Dealing the turn: 3 of Hearts

HERO checked

33Loland bet - $6.00

HERO raised - $18.00

33Loland called - $18.00

 

** Dealing the river: 4 of Diamonds

HERO bet - $24.00

33Loland went all-in - $130.21

HERO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Har du inget vettigare o säga än "." så kan du ju lika gärna strunta i o skriva för öka dina antal inlägg, helt meningslöst...

Det ÄR en monsterflopp, om du sätter FI på PAR så har man 15 outs vilket ger ungefär 60% att ta hem potten, dvs vinner mer än 50% av gångerna och därmed är det monster i längden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag trodde det var dåligt att sätta fi på en hand och att man snarare skulle sätta honom på en hand range? Sen är jag även tveksam till om man kan anse att dåligt färgdrag och mellanpar med kass kicker kan anses som en monsterflopp ... motivera gärna

 

Det kanske inte är en monsterflopp, ska inte överdrivas men det är en väldigt bra flopp där man vill ha in rätt mycket pengar på flopp.

Jag spelar dom flesta dragen rätt aggresivt, som i det här exemplet så blir det väldigt solklart att HERO har färg på turn så som vi spelar flopp..

Det blir så lättläst när folk checksynar sina drag, jag älskar moståndare som spelar dom så.

 

Anta att vi checkraisar flopp och han synar och vi mjölkar han på turn så sätter FI oss sällan på färdig flush..

Bara några tankar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är en monsterflop är jag nog inte beredd att hålla med om. Vanligtvis så spelar jag aggressivare än i denna hand, men det berodde på annan action på andra bord. Hur som helst så är det helt ointressant hur jag spelar på flop/turn. Det jag vill veta är vad jag gör på river så som handen har utspelat sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är en monsterflop är jag nog inte beredd att hålla med om. Vanligtvis så spelar jag aggressivare än i denna hand, men det berodde på annan action på andra bord. Hur som helst så är det helt ointressant hur jag spelar på flop/turn. Det jag vill veta är vad jag gör på river så som handen har utspelat sig...

 

Det är väldigt svårt att sätta FI på en hand som slår dig.

Och om han nu mot förmodan har en högre flush så grattis till han, han har då spelat den väldigt bra.

Dvs, syn.

Det som skrämmer är väl överbettet, men det känns kallt att slänga här? Finns inte.

Å andra sidan, vet inte om du har någon read på FI.

Men om han är en bra spelare så ställer han väl inte ofta med tex triss, tvåpar här såsom vi spelade turn?

Vi skriker rakt ut att vi har flushen i princip eller As.

Aja, blev lite snurrigt nu.

Vi måste väl ändå betala här?

Hur gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det är en monsterflop är jag nog inte beredd att hålla med om. Vanligtvis så spelar jag aggressivare än i denna hand, men det berodde på annan action på andra bord. Hur som helst så är det helt ointressant hur jag spelar på flop/turn. Det jag vill veta är vad jag gör på river så som handen har utspelat sig...

 

Få in mer pengar tidigare i handen, så slipper du problemet på river.

Men som spelat känns det som du är jätteslagen alt. att han blev jätterädd med sitt set och pushar för han tror att han har dig ;-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag trodde det var dåligt att sätta fi på en hand och att man snarare skulle sätta honom på en hand range? Sen är jag även tveksam till om man kan anse att dåligt färgdrag och mellanpar med kass kicker kan anses som en monsterflopp ... motivera gärna

 

Att det är en mycket bra flop för heros hand är väl inget du motsäger dig? En typisk hand där vi vill få in mkt deg på floppen!

 

Till jozoa:

 

Som handen utspelar sig är det ju megabluff eller stål obviously, svårt att säga i en oraisead pott med en fi som spelar 30% (varav den sämre hälften utan att höja) men visst kan han lika gärna ha nöten som helt tom eller så...

Antar väl att vi gråtsynar här som std, grejen är dock den att om du fått in mer pengar redan på flop( och således också på turn) hade riverpush varit en nobrainer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jobbiga är hans stats som inte indikerar på att han är någon jättefisk utan en hyfsad aggressiv spelare. Har inte sett honom göra moves så ingen read förutom PT-stats.

Fold.

 

0.7 är dessutom väldigt låg River AF. Antar att du inte har många händer på honom? Blir lite kefft med 7 i Total AF då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statsen och hans riverspel går självklart till fold-kontot.

Men ska vi vara så veka att vi lägger oss här?

På dig så låter det som en "utan tvekan-fold".

Bara för att Hero spelar så uppenbart tycker jag att det i princip är en no-brainer. Speciellt när Fi spelar så passivt på rivern annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att Hero spelar så uppenbart tycker jag att det i princip är en no-brainer. Speciellt när Fi spelar så passivt på rivern annars.

 

Ja absolut, ju mer man tänker och analyserar spelet så är det jävligt otroligt och så kallt av motståndarn att stoppa in sina pengar med något annat än flush här.

Men är man synfisk som jag är så blir jag nog så förbryllad av hans bet-syn på turn att jag betalar av river.

 

God natt gott folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade haft svårt att sätta dig på färg när du bettar så mesigt som på river. nu är jag ingen nitmonkey heller och på NL100 lägger jag inte en flurre såhär enkelt. ser inte hur han inte skulle raisa med händer som KQhh, Q9hh, J9hh, AThh+ osvosv preflop, vad ska han ha?

 

jag pushar också som fi ibland mot såna mesbets på river. du spelade handen kasst men det har tidigare talare redan sagt... raise flop, bet 75% pott på turn och fortsätt därifrån. hade nog squeezat preflop, men det är bara för att jag gillar att spela poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man får ödmjukt bidra med en fundering här: om han nu har dig slagen, så gör han ju ett jättemisstag om han smackar på ett jättebet så att du hittar folden, eller hur? Därmed inte sagt att hans stora bet bevisar att han inte har dig slagen. Jag tycker man ser ofta på den här nivån att om dom gör jättebets med händer som dom egentligen vill ha syn (eller raise) på och därmed missar att casha in de implicita odds dom ofta behöver för att räkna hem kalkylen när dom jagar sina drag.

 

Jag tycker inte heller att du spelar floppen optimalt. Du vill sätta press på motståndaren. Då har du alltid två sätt att vinna.

 

För en som suger på Rinkebysvenska - vad betyder kefft?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...