Gå till innehåll

NLT100 - låg färg får raise på river


Recommended Posts

Fantastiskt som i fantastiskt korkat?

 

Tja, se det som du vill :-)

 

 

Som andra har sagt, beta floppen och pusha över hans raise (om du får en). Här vill jag helst ha in allt på floppen då du har grym equity. Inget kul läge på turn om du missar. Som spelat är det antagligen en fold.

 

Som sagt, jag variarar med att spela drag aggressivt/passivt. Jag anser inte att man ska dega in så mycket pengar som möjligt på floppen så fort man sitter på ett drag - som i detta fall inte ens är jättestarkt.

 

 

jag hade haft svårt att sätta dig på färg när du bettar så mesigt som på river. nu är jag ingen nitmonkey heller och på NL100 lägger jag inte en flurre såhär enkelt. ser inte hur han inte skulle raisa med händer som KQhh, Q9hh, J9hh, AThh+ osvosv preflop, vad ska han ha?

 

jag pushar också som fi ibland mot såna mesbets på river. du spelade handen kasst men det har tidigare talare redan sagt... raise flop, bet 75% pott på turn och fortsätt därifrån. hade nog squeezat preflop, men det är bara för att jag gillar att spela poker

 

Öhh? Mesbet? Jag betar drygt halvpott för värde.

 

Vet inte hur jag ska tolka den sista meningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag variarar med att spela drag aggressivt/passivt. Jag anser inte att man ska dega in så mycket pengar som möjligt på floppen så fort man sitter på ett drag - som i detta fall inte ens är jättestarkt.

 

I så fall bör du spela dina färdiga händer (typ set) passivt på dragiga floppar också för att inte bli sönderläst och det är inte +EV. Spela handen som om du hade ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade nog squeezat preflop, men det är bara för att jag gillar att spela poker

 

Herrejösses, nästan så man hoppas man blir levlad. 75s är en absolut perfekt hand att få en gratisflop med i BB mot några limpare. Uruselt att höja preflop här. Absolut uruselt.

 

Men som sagt, jag blir nog bara levlad nu.

:mrgreen: "men det är bara för att jag gillar att spela poker"

 

 

On topic så känns ju river som jättefold ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

Som sagt, jag variarar med att spela drag aggressivt/passivt. Jag anser inte att man ska dega in så mycket pengar som möjligt på floppen så fort man sitter på ett drag - som i detta fall inte ens är jättestarkt.

 

 

 

 

 

Vad menar du?

Det är ju såna här drag man blir glad av och bara degar in med på floppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du?

Det är ju såna här drag man blir glad av och bara degar in med på floppen...

 

Visst är det ett bra drag men det är en pytteliten limpad pott. Väldigt svårt att få in hela stacken mot något som inte leder. 50/50 lär vi knappast ha om vi får in ett helt inköp på flop.

Och även om vi skulle ha 50/50 finns det roligare saker än att singla slant om stacken med en BB investerad preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...