Gå till innehåll

Donkey Test


dlinder

Recommended Posts

Jag har gjort testet och det känndes mycket seriöst. En del busenkla frågor och en hel del väldigt marginella och komplicerade situationer. Det finns också en situation från en känd pokerfilm med i testet. Jag tror jag svarade "rätt" på den frågan :) Upplägget påminner mycket om ett traditionellt IQ test.

 

Skulle vara kul att höra vad Ola och Hjort mfl tycker om testet.

 

Mitt "IQ" blev 125 och det tycker jag stämmer rätt bra med min egen bedömning. Jag tog en paus mitt i testet på 10min och jag har förstått att man straffas om man tar för lång tid på sig så gör det snabbt du kan.

 

Edit: anledingen till att de kan ta ut så många dimensioner eller faktorer är att många frågor "laddar" i flera faktorer samtidgt, t.ex. postion, handanalys och turneringsspel. Jag har inte tagit ut den detaljerade infon än så jag vet inte var mina styrkor och brister anses ligga dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ett ganska dåligt test.. Man kan bara välja ett alternativ av ibland 6 möjliga, och många frågor skulle mycket väl kunna ha flera svar.. Så jag tror inte på de här testet.

 

Vilken IQ fick du om man får fråga?

 

Det kan ju vara så att du inte såg nyanskillnaderna i svaren och var tvungen att chansa som du har den uppfattningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

131 fick jag, har egentligen ingen aning vad det betyder men jag kan tillägga att jag tog väldigt lång tid på mig pga olika sorters pauser ifrån testet.

 

Hur mycket dras resultatet ner pga att man tar runt en timme på sig att göra testet tror ni ?

 

Hehe det får man väl betala $9.95 för att få veta antar jag.

 

Själv tog jag god tid på mig och fick ett mediokert dåligt resultat, dock har jag ingen aning om om det var den dryga timmen jag använde eller dåligt spel/"poker-IQ" det beror på...

 

En liten överblick kanske gett mig litet mer eld i baken och aggressivare approach, vad vet jag, men hur som helst är jag inte särskilt nyfiken då det rimligtvis är själva avsikten med "testet" =)

 

Nu satt jag i godan ro och funderade på och omkring frågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

131 fick jag, har egentligen ingen aning vad det betyder men jag kan tillägga att jag tog väldigt lång tid på mig pga olika sorters pauser ifrån testet.

 

Hur mycket dras resultatet ner pga att man tar runt en timme på sig att göra testet tror ni ?

 

Du är highstakes pro va :)

 

 

IQ Score Skill Level

60 - 74 Donkey (Expected to lose quickly in all games)

75 - 89 Donator (Expected to lose in all games)

90 - 109 Average Player

(Expected to lose slowly in raked games, break even in homegames)

110 - 119 Low Stakes Winner (Wins at 100 NL and lower)

120 - 129 Medium Stakes Cash Pro / Tournament Pro

(Wins at 200-600 NL and tournament poker)

130 - 144 High Stakes Pro (Wins at 1K NL+)

145 - 159 Poker Genius

 

Jag spelar bara upp till NL200 nu men enligt testet skall jag klara lite högre och jag tror nog att det stämmer så länge jag har rulle för det och spelar mitt A-game. Jag jobbar på rullen just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket dras resultatet ner pga att man tar runt en timme på sig att göra testet tror ni ?

 

Är inte så säker på att det drar ner resultaten så långe du använder tiden till att knäcka frågorna. Du borde ju få fler rätt svar på längre tid. Jag tog kortatre tid på mig men så orkade jag inte riktigt knäcka några av de svårare nötterna och var tvungen att dra till med en kvalificerad gissning. Däremot tog jag en paus vilket kanske inte var så lyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är highstakes pro va :)

 

 

 

Jag spelar bara upp till NL200 nu men enligt testet skall jag klara lite högre och jag tror nog att det stämmer så länge jag har rulle för det och spelar mitt A-game. Jag jobbar på rullen just nu :)

 

Klart ja e pro 8-)

 

 

hur orkar du lita till det här testet så hårt? 50 frågor som handlar om poker gör att du nu är helt säker på att du klarar av nivåer över den du spelar på just nu? patetiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart ja e pro 8-)

 

 

hur orkar du lita till det här testet så hårt? 50 frågor som handlar om poker gör att du nu är helt säker på att du klarar av nivåer över den du spelar på just nu? patetiskt

 

Vem faaan har sagt att jag litar på det här testet så hårt??? Jag tycker bara att resultatet stämmer bra överens med min egen uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem faaan har sagt att jag litar på det här testet så hårt??? Jag tycker bara att resultatet stämmer bra överens med min egen uppfattning.

 

uppenbarligen har det inverkan på ditt beslut iallafall (vilket ett sådant test inte borde!) :

 

 

Jag spelar bara upp till NL200 nu men enligt testet skall jag klara lite högre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppenbarligen har det inverkan på ditt beslut iallafall :

 

Herregud. Den uppfattningen har jag haft länge. Men jag började om med pokern strax för midsommar efter ett knappt års uppehåll så rullen har inte hunnit växa till sig ännu för mer än NL200. Jag är snart på NL400 ska du se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har läst delar av den tråden och där fann jag ingen sågning.

 

Jag sågade det.

 

Gjorde det igen och fick sämre resultat denna gången, 104.

 

Ungefär som många pokerböcker där händerna inte har relevans i verkligheten.

 

Ta den här handen. Helt overklig.

 

 

5/10 NL Cash game. 9 handed. Everyone has about $1,200. UTG raises to $50 and gets two calls from solid tight aggressive players.

 

You are in the BB with: KK

 

 

You re-raise to $250 and get three callers.

 

Flop is:

 

 

You bet $300 on the flop. UTG player calls and a middle position player moves all in for $750 more. What should you do?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sågade det.

 

Gjorde det igen och fick sämre resultat denna gången, 104.

 

Ungefär som många pokerböcker där händerna inte har relevans i verkligheten.

 

OK, du sågade testet för att du fick ett dåligt resultat och att ett par enstaka frågor av 50 kändes orealistiska. Kanske skapade de dessa frågor fr att testa hur du tänker i ovanliga och komplicerade situationer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, du sågade testet för att du fick ett dåligt resultat och att ett par enstaka frågor av 50 kändes orealistiska. Kanske skapade de dessa frågor fr att testa hur du tänker i ovanliga och komplicerade situationer?

Det där testet är väl ungefär som att försöka mäta hur bra man är i schack genom att testa ens förmåga att lösa kluriga schackproblem. Eller kanske till och med som att försöka avgöra hur duktig nån är på fotboll genom att testa hur många tillslag han kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...