Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok, kör inte med pokertracker eller nåt så ser väl inget vidare ut, here goes.

UTG gör en miniraise från 1kr->2kr och får syn av UTG+2 och 3.

UTG+4 höjer till 7kr, jag sitter på knappen med Th9h och tar en syn, vilket alla andra också gör.

Flopp:

Ts 8h Jh

UTG bettar 4kr och UTG+4 höjer till 24, potten ligger nu på 56 och jag ska in med 24kr med min lilla träff och färgdraget, jag chansar på en syn.

Turn 9d

Här checkar killen, jag tror han har AA/KK/QQ och bestämmer mig för att trycka in mina 120 i potten på 88ish.

Är det här helt hjärndött spelat? ( Försök svara nåt bättre än "Ja"). :)

Postad

Själv hade jag inte gamblat att se en flopp för 7 BB med T9s, suited connectors må vara trevliga att se floppar med men det får gärna vara billigt. Mer tur än skicklighet att du fick fler syn efter dig och därmed bättre odds?

Vet inte om jag är rätt person att kommentera andra personers floppspel, däremot... :-D Hade dock varit galet sugen på reraise all in med den floppen.

Tips: SvS sparar handhistorik i en fil på hårddisken som du kan komma åt och läsa genom din klientprogramvara. Där är det bara att klippa och klistra, mer eller mindre.

Postad

Slå om på flop och dö glatt, du har läskigt mkt outs.

Såg att nån sa nåt om preflop vilket jag inte håller med om givet fulla stackar.

Din turnpush är väl inte mkt att säga om, kan iof slänga iväg ett stdbet på typ 60 lika gärna, men degar personligen hellre in på flop här!

Postad
Själv hade jag inte gamblat att se en flopp för 7 BB med T9s, suited connectors må vara trevliga att se floppar med men det får gärna vara billigt. Mer tur än skicklighet att du fick fler syn efter dig och därmed bättre odds?

Det beror väl på hur stora stackar de hade. jag tycker iaf att det spelar större roll hur stor del av motstådnarens stack man synar än hur många bb det är