Gå till innehåll

7,5/15 SEK, TPTK djuupt mot nit


Recommended Posts

Fi är nit med typ 15/10/2,5. Jag (spelar typ 32/26/4) har raisat mycket mot honom, missat hur många gånger som helst, fått raise mot mig och tvingats folda. Alltså nu snackar vi 10+ gånger, och det kändes verkligen som att han raisade mig oftare än inte. Jag har dock snyggt och prydligt lagt mig de flesta gångerna, men han har ändå tagit ganska mycket pengar av mig.

 

Tyckte det kändes sjukt att en kille med de statsen kunde bråka så förbannat mycket med mig... Har aldrig tagit honom till showdown tror jag, men jag har fått slänga sjukt mkt.

 

Iaf, till handen:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $15 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

BB ($3023.85)

UTG ($1182.6)

MP ($1741.75)

Button ($7377.2)

Hero ($4527.65)

 

Preflop: Hero is SB with Aheart.gif, Kspade.gif.

2 folds, Button raises to $45, Hero raises to $180, 1 fold, Button calls $135.

 

Flop: ($375) 6heart.gif, Kdiamond.gif, 8club.gif(2 players)

Hero bets $255, Button raises to $555, Hero calls $300.

 

Turn: ($1485) 6diamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $890, Hero calls $890.

 

River: ($3265) 3heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $2460, Hero does wtf?

 

Vad tror vi att Fi sitter och lurkar med? Vad tycker vi om linjen so far? Vaad gör man på river?

 

Värt att notera är att han lämnar knappa 500kr kvar i stacken på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta bet är sällan en bluff från den typen av spelare. Problemet är ju att det skulle kunna vara ett värdebet med en annan AK... Jag ser hans HD som {88, 66, AK, AA, KK, luft} där luft är starkt nerviktad. Kan ju stova mot den HDn, misstänker att det är en klar fold eftersom vi hoppas på luft/split enbart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det inte varit läge att slå om till ~1500 på flop och vikt mot omslag? Du förlorar 610 vid omslag jämfört med nuvarande scenario med du slipper det jobbiga riverbeslutet.

 

Om du är slagen på turn drar du ju dött nästan jämt. Alltså har du ju bestämt dig att syna ner så billigt som möjligt vid blank river? River -> blank = syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det inte varit läge att slå om till ~1500 på flop och vikt mot omslag? Du förlorar 610 vid omslag jämfört med nuvarande scenario med du slipper det jobbiga riverbeslutet.

 

Om du är slagen på turn drar du ju dött nästan jämt. Alltså har du ju bestämt dig att syna ner så billigt som möjligt vid blank river? River -> blank = syn.

 

Så tänkte jag också. Det blir iof problem när fi (om något av de händerna deffade i Jericos HD ovan stämmer) synar och turn kommer. Vad gör vi då? Vi kommer säkerligen att beta relativt hårt och fi ställer in. Kanske bättre att ställa direkt på turn i sådana fall för att själv reppa en vassare hand än AK om fi sitter på högt A? Jag bara spånar lite nu, känner igen situationen och det är oftast jobbigt att spela TPTK hyffsat djupt.

 

Hursomhelst, jag hade också valt att slå om på flop och ta det direkt därifrån. Fi är uppenbarligen i nagel i ögat på dig och du måste göra ett stand någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta bet är sällan en bluff från den typen av spelare. Problemet är ju att det skulle kunna vara ett värdebet med en annan AK... Jag ser hans HD som {88, 66, AK, AA, KK, luft} där luft är starkt nerviktad. Kan ju stova mot den HDn, misstänker att det är en klar fold eftersom vi hoppas på luft/split enbart

 

Lägg till {JJ, QQ} i rangen. Kolla dessutom på spelet tycker jag dessa två händer passar in ganska bra. Floppen kollar han om han leder eller inte. Sedan värdebettar/bluffar när han inte sätter hero på kungen då han inte slog om på flop utan tror på lägre wired pairs och har ju dessutom fått vik förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e fullkomligt spew att slå om på floppen.

 

Jag tycker din linje är riktigt bra, har själv råkat ut för just det här scenariot och liknande, man tror man vet någorlunda var man står i handen och hoppas på en hyfsat billig SD. Sen kommer ett starkt jävla riverbet, sjukt störigt.

 

Jag sätter också hero på samma HD som Jerico. Med nedvikt på luft och med övervikt ( :) ) på AA, tycker det spelet känns mkt troligt.

 

Delifresh du är totalt ute och cyklar i dina analyser.

 

En fråga bara ang. vad du skrev, alltid intresserat mig av hur ressonemang likt ditt hänger ihop. Detta skrev du delifresh: "Lägg till {JJ, QQ} i rangen. Kolla dessutom på spelet tycker jag dessa två händer passar in ganska bra. Floppen kollar han om han leder eller inte. Sedan värdebettar/bluffar när han inte sätter hero på kungen då han inte slog om på flop utan tror på lägre wired pairs och har ju dessutom fått vik förut."

 

På vilket sätt kollar han om han leder med JJ QQ genom att slå om? Vad har han fått reda på när hero synar? Enligt din analys så har han fått reda på att han leder med QQ JJ eftersom han betar ut på turn, men han leder ju inte mot AK utan ligger långt efter. Förstår inte alls vad du pratar om.

 

iamivar: alltid kul med dina HH's då dom är intressanta och tillför något till skillnad mot många andras, fortsätt posta. Ang. ditt beslut hade jag spytt och lagt mig (igen...) hade känts värdelöst att lägga mig igen efter att ha lagt så många gånger, men jag tror inte att en fi-nit bluffar här tillräckligt ofta för att din syn ska vara lönsam.

 

Drar fi mot förmodan här en bluff här e det credd och han utnyttjar sin nit-image bra. Men din hand kan inte kännas så svag så jag tror inte han bluffar.

 

En fråga bara, har du floatat fi på floppen mycket?

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade 3-400 händer på fi iaf så han var ganska bestämt en nit.

 

Har ju redan postat de nfullständiga handen i min dagbok, så det kan ju vara så att någon smygkikat där^^

 

Dock så är jag nog på det klara med att Jerico och cOP har rätt i att riversynen mycket sällan är profitabel mot denna typ av spelare, oavsett hur mycket han bråkat tidigare.

 

Var semitiltad på killen och jag tyckte nästan hans bettingsekvens såg ut som luft ett tag, varav jag faktiskt ställde in på river och rätt omgående fick syn av AA. Rätt overkill att inte spara de sista 500kr, men jag hade bara så svårt att se honom ha en hand som slog mig. Efteråt kände jag mig bara ägd.

 

Tänkas bör väl att jag inte ens hade övervägt AA under hela handen (som jag nu i efterhand tror att han har här väldigt mycket oftare än de andra händer som slår mig), vilket var ett rätt klart trötthetstecken från min sida. Ridå.

 

Tack för alla kommentarer iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just börjat spela på SvS, spelade några händer igår mot dig på 10-20. Men iaf: Funderat en del på hur man ska spela AA o KK med 200bb. Känns som en trebet alltid genererar en syn, o ofta får man jävligt svåra beslut på många floppar. Samma med att kallsyna med AA mot trebet, vilket är rätt standard med 100bb i position, o bara dega in på alla floppar (KKQ undantaget då kanske..)

 

Är ju en del som måste ändras med 200bb, man måste kanske även vara beredd att vika KK pre mot vissa? blir ju inte bättre av jordens sämsta klient, turboborden skapar ju typ panik vid beslut då man måste tänka lite...

 

Foldade förresten KK mot dig igår, hade tänkt checkraisa dig allin på turn, men du checkade o färgen kom på river, o jag check-folda. Vad satt du med? :-) Floppen va Qxx med färgdrag, du reraisa min bet på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående convertern så tar jag bara ut historiken ur PT och copypastear i FTR så funkar det bra.

 

Har för mig att jag hade KK slagen i handen du snackar om bubba.

 

Annars viker jag ytterst sällan AA/KK ens med 200bb, och jag trebettar dem så gott som alltid.

 

Men detta är rätt OT-snack här, kan skriva in min db lr någon annastans om det är något mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...