Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** Game ID 1553505933 starting - 2007-08-14 00:20:12

** $40,000 GUARANTEE[1112456]:Table 2 [Multi Table Hold 'em] (1600.00|3200.00 No Limit - MTT) Real Money

- Syntax8 sitting in seat 1 with $88272.50

- Python12 sitting in seat 2 with $6014.48

- LUNOID sitting in seat 3 with $37127.01

- sanjaime sitting in seat 4 with $44744.48

- markshow sitting in seat 5 with $48216.36

- Bj__aP sitting in seat 6 with $24689.77 [Dealer]

- ramalamading sitting in seat 7 with $35561.79

- 12044 sitting in seat 9 with $59854.48

- Ronaldinho84 sitting in seat 10 with $19154.39

ramalamading posted the small blind - $800.00

12044 posted the big blind - $1600.00

** Dealing card to markshow: Queen of Hearts, Queen of Spades

Ronaldinho84 raised - $3200.00

Syntax8 folded

Python12 folded

LUNOID raised - $9600.00

sanjaime folded

markshow ???

Postad
avarage stack 35K, 66 ITM, ca 100 kvar. Inga reads. 25$ buy in, rebuy.

En variant är att syna och titta flopp, andra är att höja upp rejält.

Frågan är dock vad vi gör om vi blir återhöjda då, då får vi väl folda.

För vill vi sätta vår plats i turneringen på risk i en coinflip eller i många fall i stort underläge?

Problemet blir väl att om vi höjer här blir vi nästan potcommittade om vi inte vill slava oss ITM dvs.

Jag hade nog ( kanske en svacka i mitt spel) spelat den här aggresivt och definitivt inte foldat.

Postad
Avarage stack? Prisstruktur? Hur många kvar och hur många ITM? Reads? Buy in?

Allt förrutom readsen är väl ganska oväsentligt i det här läget?

Jag foldar lätt här. Varför skulle Ronaldinho84 minraisa UTG med något dåligt i det här läget mtp hans stacksize? Visst kan väl han bli 3-bettad av många händer du slår men när det är raise och re-raise för tycker inte jag att QQ är värd att spela i det här läget. Du har en bra stack som jag själv inte skulle vilja gambla med. Att stacka av här är verkligen en gamble.

Postad
En variant är att syna och titta flopp, andra är att höja upp rejält.

Frågan är dock vad vi gör om vi blir återhöjda då, då får vi väl folda.

För vill vi sätta vår plats i turneringen på risk i en coinflip eller i många fall i stort underläge?

Problemet blir väl att om vi höjer här blir vi nästan potcommittade om vi inte vill slava oss ITM dvs.

Jag hade nog ( kanske en svacka i mitt spel) spelat den här aggresivt och definitivt inte foldat.

HUH, vadå syna och titta flop? Varför? :shock:

Postad
Allt förrutom readsen är väl ganska oväsentligt i det här läget?

Jag foldar lätt här. Varför skulle Ronaldinho84 minraisa UTG med något dåligt i det här läget mtp hans stacksize? Visst kan väl han bli 3-bettad av många händer du slår men när det är raise och re-raise för tycker inte jag att QQ är värd att spela i det här läget. Du har en bra stack som jag själv inte skulle vilja gambla med. Att stacka av här är verkligen en gamble.

Tänkte lite i dina banor blev fold, fi hade KK och AA. Ville mest veta hur ofta vi ledde här. Men gamblar inte heller gärna med en hyffsad stack. Dags nu dock, 30K i stack, blinds 1k/2k

Postad
HUH, vadå syna och titta flop? Varför? :shock:

haha lol. Tänkte på det när du sa det, såg inte stackdjupen ordentligt.

Förespråkar inte fold hur som helst, jag pushar.

Jag är inte fullärd, inte nära. Men leder vi inte relativt ofta med damerna vid ett sånt här tillfälle?

Varför ska FI sitta med KK AA?

Tacksam för svar.

Postad

Ronaldinho84 är riktigt duktig spelare. Så han skulle väl mycke väl kunna raisa här UTG som "steal"?

Omslag borde väl kännas rätt kallt. Då vi måste syna ändå? Push or Fold borde väl helt klart vara bäst?

Sen så ser jag inte hur man kan leda här då UTG raisar och får omslag.

Fast det är ju väldigt marginellt beslut. Allting beror ju på read på FI...

Postad
Ronaldinho84 är riktigt duktig spelare. Så han skulle väl mycke väl kunna raisa här UTG som "steal"?

Ehh, då fattar han väl ändå att inte försöka stjäla blinds UTG mot idioter? (Vilket de flesta är i Primas turneringar)

Postad
Ehh, då fattar han väl ändå att inte försöka stjäla blinds UTG mot idioter? (Vilket de flesta är i Primas turneringar)

Varför kan inte ronaldinho höja upp med en AK i det här läget, eller JJ för den delen? Bara funderingar.

Postad

Ska man göra något annat än fold (med tanke på stackdjupen o den stora reraisen) MÅSTE man ju ha extrema reads, typ att utg är på steal o raisen kan vara resteal tillräckligt ofta =)

Syn skulle vara överfancy och finns inte i min världsbild iaf mest för att Ronaldinho är allin om han har något annat än luft (såg att du inte uppmärksammade stackdjupen du som föreslog syn, kommentaren är därför inte riktad mot dig)

Nä, ibland får man lägga fina starthänder...

Och, gazza, visst kan det vara AK osv men pga ronaldinho:s grunda stack känns det inte kul att försöka se en flop och är vi så kassa att vi nöjer oss med coinflips mot tex AK pre?

Postad
Varför kan inte ronaldinho höja upp med en AK i det här läget, eller JJ för den delen? Bara funderingar.

För att han inte vill se flop med de händerna. Därför så isolerar han genom att comitta sig om han har AK/JJ.

Postad
Ska man göra något annat än fold (med tanke på stackdjupen o den stora reraisen) MÅSTE man ju ha extrema reads, typ att utg är på steal o raisen kan vara resteal tillräckligt ofta =)

Syn skulle vara överfancy och finns inte i min världsbild iaf mest för att Ronaldinho är allin om han har något annat än luft (såg att du inte uppmärksammade stackdjupen du som föreslog syn, kommentaren är därför inte riktad mot dig)

Nä, ibland får man lägga fina starthänder...

Och, gazza, visst kan det vara AK osv men pga ronaldinho:s grunda stack känns det inte kul att försöka se en flop och är vi så kassa att vi nöjer oss med coinflips mot tex AK pre?

Tacksam för bra och givmild kommentar till frågan.

Jo, det ligger något i vad som sägs, jag måste nog säga att jag har svårt att lägga damerna här.

Det kan vara rätta spelet, men att pusha kan väl inte ses som ett stort fel?

Postad

Det är vackert hur turrespelare fortfarande viker ~100% av hd:n mot en 3-bet. Lite som hur riktig poker spelades på det glada fyrtiotalet.

Ett föga känt faktum är att Edward Persson förespråkade att man skulle låta bli 3-betar för att hålla bordsstämningen trivsam.

Postad
Vill bara tillägga: lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol, lol och slutligen lol.

För att vara tydlig: Antar att du snittar ett par bb per hand när du häver ur dig något sånt. Annars är QQ vs AK + godis en svinbra deal.

Postad

Jag pushar nog typ alltid här.

Jag vet inte vilka spelarna är men LUNOID måste väl kunna isolera med annat än AA/KK? Tightjävel annars :)

Postad

Sir Hjort: Du anser det inte alls vara gamble att pusha här med QQ då? Jag menar, Ronaldinho's HD går nog att begränsa till 99+/AQ+, men förmodligen trycker han rakt ut med allt förutom AA/KK. Sen på det så blir han 3-betad. Hur ofta tror du att man verkligen leder?

Postad
Sir Hjort: Du anser det inte alls vara gamble att pusha här med QQ då?
Klart det är gambling; det är ju poker.

Angående handranges och sånt har jag inte så mkt åsikt, men mitt standardsvar är att man inte får tillräckligt med read i en turre för att vika ända upp till QQ. Då går ju rimligen AK också, och då är man fan inte kvar med mycket.

Det är mest resonemangen jag tycker är helt galna.

Hur ofta tror du att man verkligen leder?
Det är en fråga jag anser vara dels ointressant för att spela poker, och troligen direkt skadlig för att komma förbi "oh, jag har en read!"-stadiet.

På en höft kan jag väl köpa att EV:et inte är så högt här. Men vad folk inte verkar fatta är att 1bb i EV i en hand är huge.

Postad
Sir Hjort: Du anser det inte alls vara gamble att pusha här med QQ då? Jag menar, Ronaldinho's HD går nog att begränsa till 99+/AQ+, men förmodligen trycker han rakt ut med allt förutom AA/KK. Sen på det så blir han 3-betad. Hur ofta tror du att man verkligen leder?

Det är inte ronald jag inte skulle vilja "gambla" mot, ledsen om det blev den missuppfattningen, han gör det bara omöjligt att se en flop som någon föreslog, lol på dig, Hjort!

Vi har en bra stack som ger en del utrymme för spel i bättre situationer, men en medelspelare kanske ska pusha även i en turnering...

Postad

Helt klart gör några big blinds hit eller dit väldigt stor skillnad i det här läget.

Jag själv tänker nog mycket på ens egen stacksize här och vilken otroligt stor gamble det blir för en själv att ge sig in i den här handen. Samtidigt så kommer ens stack inte vara speciellt stor vid nästa blindsökning. Jag tycker bara att det är jobbigt att försätta sig i en sån situation när man har en okej stack för tillfället.

Men vem vet, det här kanske är en av mina stora brister i tours och en av anledningarna till att jag är så kall i dem. Jag kan skylla på att jag alltid åker ut på beats. Men det kanske inte är rätt att säga så ändå då jag kan ha spelat fel tidigare, i liknande lägen som just detta. Får väl rådfråga någon "turbög", typ fhaugen.

Dock står jag fast vid att någon i den här handen har antingen AA eller KK då jag har spelat mot bägge förut och känner till deras spelstilar.

Postad
Det är vackert hur turrespelare fortfarande viker ~100% av hd:n mot en 3-bet. Lite som hur riktig poker spelades på det glada fyrtiotalet.

Ett föga känt faktum är att Edward Persson förespråkade att man skulle låta bli 3-betar för att hålla bordsstämningen trivsam.

Och nej jag spelar hellre en 72:a i rätt läge än QQ i fel så inte alltid tight =)

Men det är just såna här diskussioner som gör pokerforum intressant och lärorikt