Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sökt runt lite men inte fått några bra träffar på ämnet.

Ni som spelar 8-10-12 bord samtidigt, hur fungerar det? Alltid spelat 4, eftersom det får plats på skärmen i vanlig storlek.

Behöver man två skärmar eller spelar ni med minsta storleken på borden (räcker det)?

Screenshots uppskattas :)

Prima nätverket btw.

Postad

En del kör väl med 2 skärmar, men de flesta kör nog med mini eller resizeable som de flesta sajter har.

Det som ställer till med problem när man tablar hårt är framförallt ev överlappning.

Postad
Skärmarnas upplösning är ju viktig.

Jag har 1650x1050 och kan lira 9 bord utan överlapp på iPoker (minibord då).

Funderar på en ny bärbar, hur många utan överlapp kan man ha på SS?

Ang. det här med att spela flera bord så tycker jag det mkt lättare när man inte har överlapp, spec vid shorthanded. Sen om du annvänder dig av 2 skärmar eller en skärm med hög upplösning är upp till dig.. Miniview som de flesta sajter har är väl nästan ett måste för att kunna lira runt 10 bord... eller? :)

Postad

Jag har två skärmar, en 22 o en hm... 17 eller liknande. Körde under en period 9 bord samtidigt fast bara på 17tummaren, miniview på stars då. Testat alla möjliga kombinationer, upp till 12 bord. Man måste nog själv hitta sin stil. O ta i beaktande att man blir bättre på att spela många bord, inte bättre på poker. Men $/h kan ju självklart gå upp.

Postad
Funderar på en ny bärbar, hur många utan överlapp kan man ha på SS?

beror ju på upplösningen på skärmen, men jag kör upp till 4 bord med rätt rejält överlapp.... överlapp suger, så jag brukar köra max tre, oftast bara 2... ;-)

Postad

kör ibland 8-9 bord på ipoker med miniview. Det handlar bara om träning och att besluten är hyfsat mekaniska. Inte säkert dock att det ger mest väntevärde att spela fler och fler bord, försök hitta det antal där du vinner mest, eftersom du lär spela bättre med färre bord. 4-5 bord är ju inga problem att spela lite lurigt på.

Postad

Jag har en "vanlig" 17 tums skärm som jag spelar på.

När jag spelade Sng på FTP så lirade jag upp till 12 bord, ibland alla bord så små som de gick, ibland fullbord som började blinka när det var min tur.

När jag spelar NLT cashgame (8-10 pers bord) så kommer jag upp i 15-16 bord. Dock överlappar det stort. För att inte spela med överlappning så kan jag bara spela 4 bord (miniview på iPoker)

Postad
Hur groteskt stora bord har dem?

ähh, SvS(o andra boss) har aningen större än standard 800*600, så visst ...de överlappar några pixlar i 1600x1200, men inte värre än så:

(boss+boss+ongame)

th_S1010001.jpg

man vinner några få pixlar på att ställa in visuella effekter till "Bästa prestanda" om man nu känner för...

+ med rätt bockkombination på aktivitetsfältet tillåter windows att att man kan föra överkant på bordet utanför skärmen i överkant(se boss skärmarna).