Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

Målet med poker borde vara att tjäna pengar, right?

 

Därför är det kul när en massa pokertomtar som vann pengar förr men som nu lever på rakeback och polares tuyrreklonkar kommer in och hånar. Samtidigt sitter IRL & Sexy i nån bar mitt i nån pool någonstans och skrattar. :h:

 

Bästa sen butabis "ebisumaru är en turredonk"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag förstår inte alls ditt spel här faktist, explain please
IMO var inte 67 tillräckligt bra för att checka ner på river när A kortet kommer på river. Händer som 88,99, Ax spader och även händer som KQ, KJ check/foldar river. Trodde verkligen inte att han tänkte tillräckligt avancerat för att gå för check/synen på river med ett set. Men tji fick jag.

 

vadå, den där 43handen e inte så dåligt speladav mej, snarare bra spelad av dej bara
Min goda vän Smekt skickade handen via msn. Trodde inte den skulle få sådan stor impact. Nickar btw Ace/Deuce på SvS, kommer in mera pengar på kontot mkt snarrt.

 

Åh herrejävlar vilken poesi! :-D Stort tack!

A9 vs Q6 handen är också fin. Check bakom på flop och pang så kommer det en T-bone på turn. Episkt.

Hört mkt fina historierna om det där T-bone. Roliga var att jag berättade det för Smäckt innan Q6s handen utspelade sig. Han tackade så mkt i efterhand.

 

Bästa sen butabis "ebisumaru är en turredonk"
Trodde det var glömt och begravt sen länge.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var det bästa på länge. Alltså, på riktigt, hur kan ni i officegänget tjäna den degen ni gör? Är det bumhuntandet som är tricket?

 

Haha, klart det är. Man vore ju en idiot om man spelade mot bra motstånd som HUspelare där man kan välja ochvraka som man vill.

 

Edit: Dubbel

 

lol, dra en fejkdubbel liksom. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, klart det är. Man vore ju en idiot om man spelade mot bra motstånd som HUspelare där man kan välja ochvraka som man vill.

 

 

 

lol, dra en fejkdubbel liksom. :oops:

 

Frågan är vad det gör för pokern när alla sitter och med 10 bord över 5 siter och bara spelar monsterfiskar. Att limitera antalet bord man kan vänta på är ett bra initiativ, men många nätverk har inte kommit så långt.

 

Nu är jag inte den som ska föra flaggan här iom att jag shortstackade highstakes förut, men det är ändå en tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vad det gör för pokern när alla sitter och med 10 bord över 5 siter och bara spelar monsterfiskar. Att limitera antalet bord man kan vänta på är ett bra initiativ, men många nätverk har inte kommit så långt.

 

Nu är jag inte den som ska föra flaggan här iom att jag shortstackade highstakes förut, men det är ändå en tanke.

 

Du har en jävligt bra poäng där. Jag tycker alla siter ska limitera analet bord man får sitta på. 1 bord/nivå på max 3 nivåer tycker jag vore rimligt. Jag tror Fulltilt har infört något liknande(?) och hoppas verkligen alla andra siter tar efter.

 

Sen måste väl folk ändå förstå att alla inte har dem rätta förutsättningarna till att bli (super)bra pokerspelare? Ska dessa då behöva hånas och steamas för hur dem spelar? Ni kan kalla folk dumma, men att ge upp miljoner för att man är obalanserad och lite actionittig vore väl fan höjden av dumhet? Det finns ju uppenbarligen folk som kastar bort sina pengar. Lika bra att exploatera dem,så att säga.

 

speltorskäcklet kan ju gärna vara tyst iaf he he he

 

Haha, äckel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en jävligt bra poäng där. Jag tycker alla siter ska limitera analet bord man får sitta på. 1 bord/nivå på max 3 nivåer tycker jag vore rimligt. Jag tror Fulltilt har infört något liknande(?) och hoppas verkligen alla andra siter tar efter.

 

Sen måste väl folk ändå förstå att alla inte har dem rätta förutsättningarna till att bli (super)bra pokerspelare? Ska dessa då behöva hånas och steamas för hur dem spelar? Ni kan kalla folk dumma, men att ge upp miljoner för att man är obalanserad och lite actionittig vore väl fan höjden av dumhet? Det finns ju uppenbarligen folk som kastar bort sina pengar. Lika bra att exploatera dem,så att säga.

 

Jag hade också för mig att ftp hade ordnat något sådant, men jag var inte säker nog för att skriva ut det.

 

Jag har träffat delar ur officegänget irl nån/några gånger och har verkligen absolut ingenting emot dem alls. De jag träffade var riktiga sköna grabbar liksom ;-)

 

Jag tror inte att det handlar om att folk stör sig på hur de spelar eller liknande. Det jag däremot har hört är att folk stör sig på deras attityd och tugg de har i dagboken. Det kombinerat med att de gör så mycket pengar på bumhuntande (trots att vissa kanske inte är de starkaste på teori, men säkert har ett bra intuitivt tänk) sticker nog i folks ögon rätt bra. Jag har ingen större aning då jag inte följer dbn, men det är vad jag misstänker iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...