Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Med risk för att bli fortsatt sönderlevlad; nej, förstår du inte hur sjukt konstigt det är?

 

Med risk för att bli levlad tillbaka. Nej vad är konstigt med det? Många jätteduktiga spelare är inuativa. Jag vill inte risa eller rosa den 34s mot QKs handen. Men det är väll bara bra om man bluffar iaf en viss del i den spotten? Det kanske inte är ett spel man behöver göra mer än x/100 gånger man är i den situationen. Och ska man göra det så finns det inga händer som är jättemycket bättre.

 

Orkade inte stova några ordentliga ranger, men förutsatt att vi är uppe med QKs så har 34s 7% potEQ där. Vilket gör att sexy behöver få fold 56% av gångerna. Gör han det med säg A4s så har han istället 17% potEQ och behöver bara få fold 48% av gångerna, så det kanske är att föredra, men ja tycker bådas spel är ganska standard så länge 34s spelet görs ganska sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D :D :D :D

 

jag ger upp, grattis till roligaste inlägget på pf. Mkt signaturmaterial i ett och samma inlägg!

 

Spelet är standard men bör göras sällan!

 

Nåja, levlar ni mig så blir det hatten av och grattis, ni gjorde ett bra jobb pojkar. Tänker inte störa mer nu, gg wp grattis framgångarna vid pokerborden! Roligt att se att ni kan vara så underbart jävla vilsna och faktiskt ändå vunnit pengar på poker, hur det nu gått till vågar jag inte spekulera i.

 

 

Tack för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D :D :D :D

 

jag ger upp, grattis till roligaste inlägget på pf. Mkt signaturmaterial i ett och samma inlägg!

 

Spelet är standard men bör göras sällan!

 

Nåja, levlar ni mig så blir det hatten av och grattis, ni gjorde ett bra jobb pojkar. Tänker inte störa mer nu, gg wp grattis framgångarna vid pokerborden! Roligt att se att ni kan vara så underbart jävla vilsna och faktiskt ändå vunnit pengar på poker, hur det nu gått till vågar jag inte spekulera i.

 

 

Tack för mig

 

[ ] gretko kommer lämna och sluta grisa ner pokerforum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D :D :D :D

 

jag ger upp, grattis till roligaste inlägget på pf. Mkt signaturmaterial i ett och samma inlägg!

 

Spelet är standard men bör göras sällan!

 

Nåja, levlar ni mig så blir det hatten av och grattis, ni gjorde ett bra jobb pojkar. Tänker inte störa mer nu, gg wp grattis framgångarna vid pokerborden! Roligt att se att ni kan vara så underbart jävla vilsna och faktiskt ändå vunnit pengar på poker, hur det nu gått till vågar jag inte spekulera i.

 

 

Tack för mig

 

Du förstår ju vad jag menar med det, så orka leka ordpolis när ett inlägg skrev 6 på morgonen. Vet inte ens varför jag försöker disskutera, men ni som försöker spela "GTO", bör man inte ha bluffar i sin range där?

 

Någon annan får gärna svara om inte annat, känner mig för sönderlevlad av gretko :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förstår ju vad jag menar med det, så orka leka ordpolis när ett inlägg skrev 6 på morgonen. Vet inte ens varför jag försöker disskutera, men ni som försöker spela "GTO", bör man inte ha bluffar i sin range där?

 

Någon annan får gärna svara om inte annat, känner mig för sönderlevlad av gretko :/

klart man ska ha bluffar, men inte 34s. ska vi i detta läget stoppa in med alla händer som är bättre lämpade att bluffa med än 34s är så måste du inse hur sjukt bred vår range blir. om vi inte stoppar in med alla bättre bluffhänder men stoppar in med 34s så spelar vi uppenbarligen situationen helt fel, har inget med gto att göra, det är bara väldigt fundamentalt pokertänk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart man ska ha bluffar, men inte 34s. ska vi i detta läget stoppa in med alla händer som är bättre lämpade att bluffa med än 34s är så måste du inse hur sjukt bred vår range blir. om vi inte stoppar in med alla bättre bluffhänder men stoppar in med 34s så spelar vi uppenbarligen situationen helt fel, har inget med gto att göra, det är bara väldigt fundamentalt pokertänk.

 

34s är marginellt sämre än Ax där. och Axs t.ex är väll en hand man har i sin 3bets range ganska ofta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...