Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

Gillar handen som spelat, river lutar jag åt C-F.

 

För att det inte finns tillräckligt med värde i att betta, han kommer syna/höja med allt som slår dig och folda dom flesta händer som du slår.

Fi checkar bakom alla händer som slår dig.

Din range e viktad mot styrka iom den rivern, så att han gör om nån random 2 par hand till bluff känns kallt.

 

Varför vill du C/r turn butabi? menar inget med det,vill bara höra dina tankebanor.=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wow c/f river. Imo kan Fi tillomed VB sämre händer än KK i detta läget på rivern.

 

Anledning för c/r. Stor chans att fi väljer att betta ut turn efter check. Då det är dubbla fd ute. Okej bräda att floata floppen med. Samtidigt som det ser mkt svagt ut när man väljer att checka turn efter att ha CB floppen. Ett sätt att få lite extra döda pengar in i potten. Och även binda fi till potten. C/r turn i 3b potter tror jag är ngt som de flesta utövar för lite. Gäller även c/r turn i enkel höjda potter som aggresor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow c/f river. Imo kan Fi tillomed VB sämre händer än KK i detta läget på rivern.

 

Anledning för c/r. Stor chans att fi väljer att betta ut turn efter check. Då det är dubbla fd ute. Okej bräda att floata floppen med. Samtidigt som det ser mkt svagt ut när man väljer att checka turn efter att ha CB floppen. Ett sätt att få lite extra döda pengar in i potten. Och även binda fi till potten. C/r turn i 3b potter tror jag är ngt som de flesta utövar för lite. Gäller även c/r turn i enkel höjda potter som aggresor.

 

Köper att en C/R turn vore bra. Men vad gör vi på river i detta läget?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill pusha.

 

Siza turnbettet större pusha dryg 1/2 pott river eller check/raisa AI turn.

 

Vad vill vi få syn av då? 88, JJ-QQ, 89, 87. Ganska tunn range att värdebeta emot mtp att JJ-QQ antagligen fyrbetas pre oftare än inte.

 

Visst, kan köpa att fi antagligen spelar både färgdrag och triss mer aggressivt på tidigare gator oftast, men tror inte att det är ristat i sten på något sätt överhuvudtaget. Samma argument kan ju göras för JJ-QQ och 89 så jag vetetusan. Värdeshippade alltid här för två månader sedan men har börjat ifrågasätta om jag verkligen tycker det är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill vi få syn av då? 88, JJ-QQ, 89, 87. Ganska tunn range att värdebeta emot mtp att JJ-QQ antagligen fyrbetas pre oftare än inte.

 

Visst, kan köpa att fi antagligen spelar både färgdrag och triss mer aggressivt på tidigare gator oftast, men tror inte att det är ristat i sten på något sätt överhuvudtaget. Samma argument kan ju göras för JJ-QQ och 89 så jag vetetusan. Värdeshippade alltid här för två månader sedan men har börjat ifrågasätta om jag verkligen tycker det är bra.

 

Tänkte exakt så här efter handen. Så vad då inne på C/F...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är btw medveten om att vi är rätt högt upp i våran range, vilket obv är ett argument emot att checkfolda. Frågan blir ju då om vi tror att denna fi exploaterar oss om vi foldar för mkt. Jag tror nej.

 

Finns inte en chans att denna FI exploaterar oss om vi c/f denna hand imo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste medge att det är mera close än vad jag får det att framstå som. KK är dock inte mkt högt upp i våran range. Tvärtom så är de en av de sämre händerna vi kan ha i detta läget efter att ha bettat flop och turn. Ändrar mitt svar totalt. Ännu en anledning att c/r turn. Och att inte pusha river.

 

 

C/F - 67s,78s,89s,JJ,QQ

 

C/S - Låga Tx, AA, KK

 

Pusha - Höga Tx,str8s,missade hjärterdrag,99,77

 

 

Något sådant här, skulle gärna vilja cutta ner VBpushrangen ännu lite mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte Clempan kommer till river här med stege (baserat på på pre & post action) typ nånsin, tror heller inte han 3-betar speciellt många tior preflop oop. Ett par givetvis, men de är inte många, kanske JTs, ATs, QTs och T9s? Ibland flattas nog även dessa.

 

Kvar i pushrangen då är 99,77 (den sistnämnda flattas nog vääldigt ofta emot denna FI) samt missade hjärterdrag, med andra ord väldigt mkt luft och väldigt få värdehänder.

 

 

Mkt möjligt att våran fiende inte fattar ett dugg av ovanstående och vi kommer undan med att vara så obalanserade, men generellt försöker jag undvika att sätta i situationer där min range är så fylld av luft.

 

 

Vad jag vill göra åt saken har jag inte riktigt bestämt mig för ännu. Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C/F - 67s,78s,89s,JJ,QQ

 

C/S - Låga Tx, AA, KK

 

Pusha - Höga Tx,str8s,missade hjärterdrag,99,77

 

 

Något sådant här, skulle gärna vilja cutta ner VBpushrangen ännu lite mera.

 

Ser bra ut om vi möter en bra FI. Frågan är dock om vi ens behöver en C/S-range mot denna FI? Tror inte som sagt han kmr exploatera oss. Ger inte honom mkt cred för att tänka...

 

Varför cutta ner VBpushrangen mer? Bettar vi tex en hålpipa turn, pushar vi ju alltid river. Likaså om vi e dödstomma. Känns som vi kmr ha mer luft än värde då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tror jag forfarande gillar C-f,iaf mot denna fi.

 

Tror inte heller det är fel. Det finns inte några händer han kmr värdeäga sig själv med. Som jag skrev förrutom, tror defenitivt inte denna FI exploaterar oss om vi C/F KK här heller. Tror däremot inte en push är fel då han är kapabel att syna ner light i 3bettade potter...

 

 

Gash, jobbigt liv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte heller det är fel. Det finns inte några händer han kmr värdeäga sig själv med. Som jag skrev förrutom, tror defenitivt inte denna FI exploaterar oss om vi C/F KK här heller. Tror däremot inte en push är fel då han är kapabel att syna ner light i 3bettade potter...

 

 

Gash, jobbigt liv!

 

Ah, börjar gilla push mer å mer nu, dels för att mkt bättre seplare än mig sagt att dom gillar det, men också för att vi har Kc som blockar väldigt många av dom händer han e trolig att syna 3 bets med.

 

Mot dom olika HDs jag testat ligger vi runt 50%i Equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1)Ah, börjar gilla push mer å mer nu, dels för att mkt bättre seplare än mig sagt att dom gillar det, 2)men också för att vi har Kc som blockar väldigt många av dom händer han e trolig att syna 3 bets med.

 

3)Mot dom olika HDs jag testat ligger vi runt 50%i Equity.

 

1)Vem?

2)Va?

3)Va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...