Elitloppet Postad 25 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2009 Söndag innebär turrar. Hittills har jag hunnit busta i 100$freeze på vilka också är de enda jag lirat so far. Tänkte även lira 500$turren på stars som drar igång snart. Måste öva lite innan Köpenhamn, längesen jag matade multis så behöver komma in i tänket igen. Har även lirat en del cg idag, har hunnit backa 4-5k nånstans hittills, vill sig inte riktigt. Mycket grind kvar ännu dock, ska säkert hinna ordna upp sig lite. Varför inte klonka på stars? Det blir bra. Hoppas Basse får min medrigg istället, det är han välförtjänt av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2009 Som ursprungsinnehavaren till denna dagbok tar jag mig lite friheter. Från och med nu bannlyser jag engelska pokeruttryck i denna db. Svenska är språket vi talar här, vi är ju trots allt svenskar Dagens konstantspel har gått käpprätt åt skogen. 7500$ i hålet ungefär, men jag är inte extremt missnöjd. Spelet var ok mestadels, var någon avstapling som var något tveksam men merparten av förlusten tillskrivs "uppsättningar" och utdragningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 26 Januari , 2009 Rapport Share Postad 26 Januari , 2009 Som ursprungsinnehavaren till denna dagbok tar jag mig lite friheter. Från och med nu bannlyser jag engelska pokeruttryck i denna db. Svenska är språket vi talar här, vi är ju trots allt svenskar Dagens konstantspel har gått käpprätt åt skogen. 7500$ i hålet ungefär, men jag är inte extremt missnöjd. Spelet var ok mestadels, var någon avstapling som var något tveksam men merparten av förlusten tillskrivs "uppsättningar" och utdragningar. Är kvar i 500$-turneringen på PokerStars, har i nuläget drygt 41000 marker med en snittstack på drygt 26000. Resten av kvällen spenderas med den turneringen och eventuellt lite skottning på Svenska Spel. Busigt! Du som är Blom90? *fnizz* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2009 Du som är Blom90? *fnizz* Nej men jag hade planer på att göra en liknande rush med mina 5000 kronor som jag slog mig ner med vid ett PLO 25 50 bord. Var uppe på 7500 för ett ögonblick men snabbt nere på noll. Det var det det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 26 Januari , 2009 Rapport Share Postad 26 Januari , 2009 http://mcdonalds.reachmee.com/mcd_se/vacancies.aspx ? Låter frestande numera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2009 Nattinatt fjä Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2009 Jahopp, dags att summera ännu en pokerdag. Den här slutade faktiskt lite i förtid, hade tänkt hålla på ett tag till men det gick för himla uselt, så jag bestämde mig för att lägga ner spelet för kvällen och ta nya tag nån annan gång. Jag har nu på två dagar förlorat ungefär 16000$ vilket inte alls känns bra såklart, och månadsplusset som ett tag var uppe på 250k SEK är nu nere i knappt nånting alls. Kommer nu ta paus från ongame månaden ut och spela nån annanstans ett par dagar, bara för att bryta mönstret lite grann. Eventuellt återvänder jag till Ongame redan innan månadens slut, men isf blir det spel på lägre nivå. Även på de andra sidorna jag har tänkt spela blir det en lägre nivå än den jag hållt mig till på ongame på senare tid. Om dagens spel har jag inte så mycket att säga. Visst gjorde jag nån tveksam syn här och där men på det stora helet är jag faktiskt ganska nöjd med mitt spel, så det är väl helt enkelt bara variansen som jämnar ut sig lite. Det var allt för nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Måste bara vika in att jag idag hittat ett litet plus, som kan förgylla min cepevardag. Flåt om jag störde ngn genom att förstöra ett fint uttryck. Mkt konstig hand, tror jag squeesade ut nätsintillmax ur den dock. ***** Hand History for Game 487296421208 ***** $600.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, January 26, 10:31:02 ET 2009 Table Jalalabad (Real Money) Seat 9 is the button Seat 3: LsgnAKms ( $663.45 USD ) Seat 7: squid_woman ( $430.00 USD ) Seat 8: _3&q4.1 ( $667.00 USD ) Seat 9: stevebutabi1 ( $708.05 USD ) LsgnAKms posts small blind [$3.00 USD]. squid_woman posts big blind [$6.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to stevebutabi1 [ 8c 8d ] _3&q4.1 folds stevebutabi1 raises [$21.00 USD] LsgnAKms raises [$66.00 USD] squid_woman folds stevebutabi1 raises [$143.00 USD] LsgnAKms calls [$95.00 USD] ** Dealing Flop ** [ 6h, 7s, 7h ] LsgnAKms checks stevebutabi1 bets [$100.00 USD] LsgnAKms calls [$100.00 USD] ** Dealing Turn ** [ 3d ] LsgnAKms checks stevebutabi1 checks ** Dealing River ** [ 3c ] LsgnAKms checks stevebutabi1 bets [$135.00 USD] LsgnAKms calls [$135.00 USD] Busste vinner, den evigt talangfulle LaKings visar AQo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Jahopp, dags att summera ännu en pokerdag. Den här slutade faktiskt lite i förtid, hade tänkt hålla på ett tag till men det gick för himla uselt, så jag bestämde mig för att lägga ner spelet för kvällen och ta nya tag nån annan gång. Jag har nu på två dagar förlorat ungefär 16000$ vilket inte alls känns bra såklart, och månadsplusset som ett tag var uppe på 250k SEK är nu nere i knappt nånting alls. Kommer nu ta paus från ongame månaden ut och spela nån annanstans ett par dagar, bara för att bryta mönstret lite grann. Eventuellt återvänder jag till Ongame redan innan månadens slut, men isf blir det spel på lägre nivå. Även på de andra sidorna jag har tänkt spela blir det en lägre nivå än den jag hållt mig till på ongame på senare tid. Om dagens spel har jag inte så mycket att säga. Visst gjorde jag nån tveksam syn här och där men på det stora helet är jag faktiskt ganska nöjd med mitt spel, så det är väl helt enkelt bara variansen som jämnar ut sig lite. Det var allt för nu. Håller du dig verkligen sådär lugn eller är det bara att du inte vill förstöra dagboken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Håller du dig verkligen sådär lugn eller är det bara att du inte vill förstöra dagboken? Jag är väldigt lugn när det kommer till poker, och närmare bestämt till förluster. Visst kanske jag skriker till nån gång under spelets gång eller så men efteråt håller jag nästan alltid humöret uppe, tänker inte låta mitt spelande påverka min omgivning eller hur jag beter mig emot andra, det priset är det inte värt att betala för att spela poker imo. Jag tror att man måste ha en avslappnad inställning till att förlora om vill spela på högre nivåer reguljärt, och jag tror att många spelare hindras i sin nivåklättring av just sin attityd gentemot förluster osv. Jag är fortfarande plus för månaden, och innan den här månaden började gick jag inte direkt omkring och gnällde över hur fattig jag var, så även om jag har tappat en hel drös med pengar så är det inte som förändrar mitt liv på något sätt, jag försörjer mig fortfarnade på något som jag älskar, har en fantastisk flickvän och ett väldigt bra liv i övrigt. Dessutom är ju "How I met your mother" sjuuuuuuuuuuuukt roligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 27 Januari , 2009 Rapport Share Postad 27 Januari , 2009 Hur fan lyckades Busste plussa igår? Kan inte stämma ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 28 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Plus på ongame idag, men mer back på svs Lillback totalt. Ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 28 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 hehehehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 28 Januari , 2009 Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 tilt? på fakecake alltså =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 28 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 tilt? på fakecake alltså =) Det är väl alternativet typ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 28 Januari , 2009 Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Vad har hänt med de sinnesjuka swingsen på ongame? Jag plussar alternativt backar ett inköp om dagen nu ... : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 28 Januari , 2009 Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Vad har hänt med de sinnesjuka swingsen på ongame? Jag plussar alternativt backar ett inköp om dagen nu ... : ) Lust att dela med dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 28 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Jag kan berätta vad som har hänt med svingarna. De har kommit till mig istället. I alla fall de som går neråt. 5k back idag på potter som inte går att slinka. Ska snart inleda kvällens pass, ber till gud att jag ska få plussa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 28 Januari , 2009 Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Lust att dela med dig? LOL! Man är ju så van med swingsen på ongame att de blir tråkigt och lira när ingenting händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 28 Januari , 2009 Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 LOL! Man är ju så van med swingsen på ongame att de blir tråkigt och lira när ingenting händer Haha, jag förstår exakt vad du menar. När jag grindade Boss var swingsen ungefär som så. Satt och refreshade HM hela tiden för att se om något hade hänt i resultatet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 28 Januari , 2009 Rapport Share Postad 28 Januari , 2009 Haha, jag förstår exakt vad du menar. När jag grindade Boss var swingsen ungefär som så. Satt och refreshade HM hela tiden för att se om något hade hänt i resultatet. Haha, riktigt så tråkigt har det inte varit. Men förrut har man swingat lätt uppåt 8 inköp på en 2h-sesse : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Yaay, hittade ett fint plus idag så nu börja måndasresultatet se heltok ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 29 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Yaay, hittade ett fint plus idag så nu börja måndasresultatet se heltok ut Jag hittade ett fint back så nu är jag snart nere på 0. Yayy Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Så här enkelt borde poker alltid vara : ) Texas Hold'em $2.00-4.00 NL (real money) Table Johnstown Hand #P4-87476326-125 Started At 28 Jan 2009 10:51:32 PM ET Ended At 28 Jan 2009 10:52:11 PM ET Seat 4: _HeadAK_ ($400.00 in chips) Seat 6: Zarkerian ($374.00 in chips) Seat 8: -luketheduke ($457.80 in chips) Seat 9: DrC-1337 [ As, Ad ] ($590.90 in chips) Seat 10: prmblackopc ($479.80 in chips) ANTES/BLINDS Zarkerian posts small blind ($2.00), -luketheduke posts big blind ($4.00). PRE-FLOP DrC-1337 raises $14.00, prmblackopc folds, _HeadAK_ raises $48.00, Zarkerian raises $372.00 and is all-in, -luketheduke folds, DrC-1337 raises $576.90 and is all-in, _HeadAK_ calls $352.00 and is all-in. FLOP [ board cards 5c,4d,Ac ] TURN [ board cards 5c,4d,Ac,2c ] RIVER [ board cards 5c,4d,Ac,2c,5s ] SHOWDOWN DrC-1337 shows [ As, Ad ] Zarkerian shows [ Ah, Kh ] _HeadAK_ shows [ Ks, Kd ] DrC-1337 wins $1365.90. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Det går ju att få in pengarna sämre iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts