Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

WP-NH-GG

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-86661423-448

played at "Chula Vista" for USD RM from 2009-01-19 15:53 until 2009-01-19 15:54

Seat 1: ZeroAssoluto ($544.30 in chips)

Seat 7: 10der Chops ($878.80 in chips)

Seat 8: IFUrMama ($402 in chips)

Seat 9: DrC-1337 ($585.50 in chips)

Seat 10: 43offsuit ($490.60 in chips)

ANTES/BLINDS

43offsuit posts small blind ($2), ZeroAssoluto posts big blind ($4).

 

PRE-FLOP

10der Chops folds, IFUrMama calls $4, DrC-1337 bets $18, 43offsuit folds, ZeroAssoluto folds, IFUrMama calls $14.

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,Jack of Hearts,Jack of Diamonds ]

IFUrMama checks, DrC-1337 bets $32, IFUrMama bets $64, DrC-1337 calls $32.

 

TURN [board cards: 9 of Spades,Jack of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Hearts ]

IFUrMama bets $170, DrC-1337 bets $400, IFUrMama calls $150 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,Jack of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Hearts,10 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

DrC-1337 shows [ King of Clubs,Jack of Clubs ]

IFUrMama shows [ 2 of Clubs,2 of Hearts ]

DrC-1337 wins $80, DrC-1337 wins $807.

 

Edit: 100k, GOGOGOGO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hans spel är inte alls så illa som det ser ut. (well, inte illa på sättet ni verkar tro iaf)

 

Hint: Av händerna du betat 4 gator vilka synar du en checkraiseshove med?

 

Dessutom verkar det vara en skitbra linje att köra mot dig, eftersom han får jättevärde mot alla mellanhänder (3 pottbet från lillöverpar är väldans nice), samtidigt som han får värde mot alla bluffar du kan tänkas spela så där. Checkraisar han någonstans så tappar han ju en massa av dina bluffar och en hel del händer som exempelvis 99.

 

 

Hans spel fram till river har jag inget att anmärka på, men på river känns det väl ändå rätt standard att pusha efter min bet? 22 lär jag inte vika, kanske heller inte 5x som jag fått för mig att betta flopp med. Tror även det finns spelare som inte orkar vika typ AK eller AA där heller efter att ha stoppat in en massa pengar, även om det troligen är aningens självmordsbenäget att syna med dom emot hans linje.

 

Edit: Kul att en forumlegend tar sig tid att kommentera iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi backar på. PSTAAAR blev precis enoutad med topp och bottenset i PLO, inne emot mellanset. Jag är 3,5k back idag på 5/10 (har spelat rätt illa stundtals faktiskt, det medger jag)..... Steve är back han med, medan DrC faktiskt är lite plus idag.... väldigt väldigt lite....... Totalt sniffar vi väl på typ 200k back under dessa två speldagar. Mumma

 

 

Jag har iaf clearat min bonus idag, och det känns underbaaaaaaaaart. Det ska firas med lite slask.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans spel fram till river har jag inget att anmärka på, men på river känns det väl ändå rätt standard att pusha efter min bet? 22 lär jag inte vika, kanske heller inte 5x som jag fått för mig att betta flopp med.
Om jag gör lite antaganden om att din riverbet är någorlunda balanserad, och att du viker allt sämre än 5x så kvittar överkåk och fyrtal bort 22 och en 5x och sen blir det syn av sämre kring 10% av tiden han shovear. Så under de förutsättningarna är den missade shoven värd kring 5bb.

 

Tror han inte att du kan ha/orkar syna 5x, men fortfarande kan ha 55 så blir shoven -ev.

 

Krävs mao inga stor justeringar av rangebedömning och sånt för att det ska vara acceptabelt att syna river.

 

Btw, om en nötfarmare checkraisar rivern här så är det inte direkt orimligt att börja fundera på att vika 22. De flesta är ju så orimliga att de inte parbluffar, eller synar ned med andra bluffkandidater, så de har helt enkelt ingen bluffrange när de checkraisar här. Om någon spelar så, och vet att du vet att han spelar så, så blir det också orimligt att checkraisa.

 

Tror ju fortfarande att killen spelade som han gjorde för att han är dålig, men det är inte så där väldigt OMG-dåligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag gör lite antaganden om att din riverbet är någorlunda balanserad, och att du viker allt sämre än 5x så kvittar överkåk och fyrtal bort 22 och en 5x och sen blir det syn av sämre kring 10% av tiden han shovear. Så under de förutsättningarna är den missade shoven värd kring 5bb.

 

Tror han inte att du kan ha/orkar syna 5x, men fortfarande kan ha 55 så blir shoven -ev.

 

Krävs mao inga stor justeringar av rangebedömning och sånt för att det ska vara acceptabelt att syna river.

 

Btw, om en nötfarmare checkraisar rivern här så är det inte direkt orimligt att börja fundera på att vika 22. De flesta är ju så orimliga att de inte parbluffar, eller synar ned med andra bluffkandidater, så de har helt enkelt ingen bluffrange när de checkraisar här. Om någon spelar så, och vet att du vet att han spelar så, så blir det också orimligt att checkraisa.

 

Tror ju fortfarande att killen spelade som han gjorde för att han är dålig, men det är inte så där väldigt OMG-dåligt

 

 

Case closed typ, själv kommer jag nog aldrig ha karaktär att inte pusha river där iaf, men jag känner mig överbevisad :D

 

Tror precis som du att han är rätt kass och att det var därför just han gjorde spelet, men det var väldigt intressant det du skrev iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste dagarna har vi backat på rätt ut, jag har spelat lite på SvS och det lilla äventyret landade väl på sisådär 25k i hålet. Idag är jag tillbaka på Ongame och ligger iaf plus efter första sessionen, som var en mycket actionfylld sådan.

 

MEN, idag har PSTAAAR åkt hem för att spela innebandy, så vi räknar kallt med sjuk medrigg idag. Plus efter första sessen som sagt, så det finns hopp! Däremot är Clemenz back, men han verkar vara ett hopplöst fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså den här handen som Clemenz postade fick alldeles för lite kärlek, så här kommer den igen.

 

 

WP-NH-GG

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-86661423-448

played at "Chula Vista" for USD RM from 2009-01-19 15:53 until 2009-01-19 15:54

Seat 1: ZeroAssoluto ($544.30 in chips)

Seat 7: 10der Chops ($878.80 in chips)

Seat 8: IFUrMama ($402 in chips)

Seat 9: DrC-1337 ($585.50 in chips)

Seat 10: 43offsuit ($490.60 in chips)

ANTES/BLINDS

43offsuit posts small blind ($2), ZeroAssoluto posts big blind ($4).

 

PRE-FLOP

10der Chops folds, IFUrMama calls $4, DrC-1337 bets $18, 43offsuit folds, ZeroAssoluto folds, IFUrMama calls $14.

 

FLOP [board cards: ,, ]

IFUrMama checks, DrC-1337 bets $32, IFUrMama bets $64, DrC-1337 calls $32.

 

TURN [board cards: ,,, ]

IFUrMama bets $170, DrC-1337 bets $400, IFUrMama calls $150 and is all-in.

 

RIVER [board cards: ,,,, ]

 

 

SHOWDOWN

DrC-1337 shows [ , ]

IFUrMama shows [ , ]

DrC-1337 wins $80, DrC-1337 wins $807.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna hand var det :)

 

 

WP-NH-GG

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-86661423-448

played at "Chula Vista" for USD RM from 2009-01-19 15:53 until 2009-01-19 15:54

Seat 1: ZeroAssoluto ($544.30 in chips)

Seat 7: 10der Chops ($878.80 in chips)

Seat 8: IFUrMama ($402 in chips)

Seat 9: DrC-1337 ($585.50 in chips)

Seat 10: 43offsuit ($490.60 in chips)

ANTES/BLINDS

43offsuit posts small blind ($2), ZeroAssoluto posts big blind ($4).

 

PRE-FLOP

10der Chops folds, IFUrMama calls $4, DrC-1337 bets $18, 43offsuit folds, ZeroAssoluto folds, IFUrMama calls $14.

 

FLOP [board cards: 9 of Spades,Jack of Hearts,Jack of Diamonds ]

IFUrMama checks, DrC-1337 bets $32, IFUrMama bets $64, DrC-1337 calls $32.

 

TURN [board cards: 9 of Spades,Jack of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Hearts ]

IFUrMama bets $170, DrC-1337 bets $400, IFUrMama calls $150 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 9 of Spades,Jack of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Hearts,10 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

DrC-1337 shows [ King of Clubs,Jack of Clubs ]

IFUrMama shows [ 2 of Clubs,2 of Hearts ]

DrC-1337 wins $80, DrC-1337 wins $807.

 

Edit: 100k, GOGOGOGO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här dagboken är ju stundtals riktigt död och tråkig, så nu piffar vi upp den lite och utökar antalet innehavare till tre. Vid min sida får jag två av de tre grinders jag haft på besök i min lägenhet sedan i söndags.

 

 

robin_911 aka DrClemenz spelar för närvarande 2/4 på Ongame. Vid skottning spelar han även 0.5/1 PLO på SvenskaSpel. Vid exceptionellt dåligt omdöme kan han spela 10/20 PLO, med på förhand givet resultat.

 

stevebutabi aka Busste (Basse med lite bust), är för närvarande inne i en sjuk downswing där han är breakeven över typ 120k händer. Var uppe och kände på 10/20 som högst men slickar just nu lite sår på 3/6, även detta på Ongame.

 

 

Själv grindar jag vidare på Ongame, håller till på 5/10 för närvarandet och det har rullat på fint hitills, goooooooooooodrun. Ska spela EPT Köpenhamn i februari för Red Kings, vilket är nästa stora datum på kalendern. Busste och Clempa ska med ner och lira lite sidoevents o grejer dom också, så då blir det givetvis lite uppdateringar här i db:n :)

 

 

Nu jäklar sätter vi lite fart på den här db:n!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, här rekryterar man folk till sin dagbok för att liva upp lite, o sen är den precis lika död som innan? Fyyyyy på folket!

 

Jaja, Clemenz skickade ett fml-SMS förut så jag antar att downswingen fortsätter för hans del. Själv har jag inte spelat på hela dagen, städning av lägenheten och umgänge med flickvän har det blivit istället. Nu får det nog bli ett par videos innan sömn, första gången på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemresan från Motala, Puni och backandet till Kalmar gick perfekt ... NOT!

Men det är väl sånt man får förvänta sig när man reser med Busste och hans förbannade jävla motrigg.

Tåget skulle vara i Kalmar vid klockan fem, men istället kommer vi fram vid strax efter åtta med en bussjävel tack vare något fel på SJ:s signalsystem.

 

Frågan är dock varför man blir förvånad av sånt här shit :)

 

Edit: Måste även tillägga att jag antagligen var den ända som gick plus på grindstugan. Monsterplusset obv: 100 $ på cirka 30 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemresan från Motala, Puni och backandet till Kalmar gick perfekt ... NOT!

Men det är väl sånt man får förvänta sig när man reser med Busste och hans förbannade jävla motrigg.

Tåget skulle vara i Kalmar vid klockan fem, men istället kommer vi fram vid strax efter åtta med en bussjävel tack vare något fel på SJ:s signalsystem.

 

Frågan är dock varför man blir förvånad av sånt här shit :)

 

Edit: Måste även tillägga att jag antagligen var den ända som gick plus på grindstugan. Monsterplusset obv: 100 $ på cirka 30 timmar.

 

Iskallt =/ har du övergivit svs helt nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...