Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vet du när dom slås ihop? Hörde talas om nåt enormt rakerace på lad nu ett par månader så antar att det inte blir förrns efter det?

Ja mars ut tror jag, tänkte samma sak. Att de bör betyda att det inte är dags för sammanslagning.

Tänkte även "WOW" när jag såg racen, sen visade det sig att de tar bort RB och ersätter med detta...Dock med tillägget att om summan man nu får blir mindre än den hade varit med RB så får man dubbla mellanskillnaden. Antar att de räknat noga på det.

• Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ja mars ut tror jag, tänkte samma sak. Att de bör betyda att det inte är dags för sammanslagning.

Tänkte även "WOW" när jag såg racen, sen visade det sig att de tar bort RB och ersätter med detta...Dock med tillägget att om summan man nu får blir mindre än den hade varit med RB så får man dubbla mellanskillnaden. Antar att de räknat noga på det.

Okej, hörde bara talas om det via en vän som lirar lite där, jag har inte varit inne där på evigheter.

Postad

Afton. Spelat pingis hela helgen så nån poker har det inte funnits tid/ork för förrns ikväll. Är trött så blev inte jättemkt idag heller men ett par timmar har jag tryckt in iaf. Har gått fint, springer fortfarande bra men tycker mig ha spelat riktigt bra idag också.

Postad
Som den sanna arbetsnarkomanen jag är har jag tryckt in tre slitsamma timmars arbete idag. Det hela slutade med ett positivt resultat.

Här kommer en hand som gjorde mig glad, ja nästan lite pirrig i magen.

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-86167029-33

played at "Oranjestad" for USD RM from 2009-01-13 19:36 until 2009-01-13 19:37

Seat 3: -dont worry- ($1,738.25 in chips)

Seat 4: HERO ($1,000 in chips)

Seat 6: pooki90 ($650.20 in chips)

Seat 8: tincup1966 ($824.50 in chips)

Seat 9: SlickiSlicki ($1,000 in chips)

ANTES/BLINDS

SlickiSlicki posts small blind ($5), -dont worry- posts big blind ($10).

PRE-FLOP

HERO bets $20, pooki90 folds, tincup1966 calls $20, SlickiSlicki folds, -dont worry- folds.

FLOP [board cards: 2 of Hearts,8 of Spades,7 of Diamonds ]

HERO bets $42, tincup1966 calls $42.

TURN [board cards: 2 of Hearts,8 of Spades,7 of Diamonds,Ace of Spades ]

HERO bets $110, tincup1966 calls $110.

RIVER [board cards: 2 of Hearts,8 of Spades,7 of Diamonds,Ace of Spades,Ace of Clubs ]

HERO bets $828 and is all-in, tincup1966 calls $652.50 and is all-in.

SHOWDOWN

HERO shows [ 7 of Hearts,7 of Spades ]

tincup1966 shows [ 6 of Clubs,7 of Clubs ]

HERO wins $175.50, HERO wins $1,661.

P.S. Jag springer fortfarande bra D.S.

varför minibet PF?

Postad

Idag har jag fått känna på hur det är att vara mänsklig igen. Gjorde ett par riktigt iskalla spel till att börja med, och sedan var inte riggen på min sida idag utan det fick bli en backdag. Var ganska väntat, kan inte springa bra i all evighet. Backet slutar på drygt 4k, så ligger fortfarande bra plus för månaden.

GN

Postad

Idag fick jag besök av tre flötiga nördar från Småland. Hämtade pojkarna i Mjölby, sedan blev det lite middag innan grinden drog igång.

Deltagare på min alldeles egna lilla pokercamp är

Stevebutabi2 (sover som en stock)

DrClementz (Whinar som fan)

P-STAAAR (whinar ännu mer)

Och sen jag då.......

Postad

Update:

Jag är back 6k på 5/10 (inkl lite bustade turrar. I den sista bustade jag med KK vs KJ preflop)

Clemenz är 5k på 2/4

Steve är back ungerär 1200 på 3/6

PSTAAAR är 3k SEK på 10/20 på SvS.

Det går bra nu!

Edit: Steve är back 3k nu, och PSTAAAR 5k på SvS. Går ännu bättre nu.

Postad

Med mycket svett, många tårar, inget blod men en jäkla massa klonk så har jag tagit igen till 1,5k$ back för dgen. Orkar inte mer nu. Övriga grinders spelar lite till och försöker jaga igen sina dagsback.

Vi har även jobbat hårt på att använda vårat vackra modersmål under kvällen, och undviker därför alla engelska pokertermer. Går sådär, översättningar som "klämma" känns inte jättehett. Men det sätter sig nog snart :)

Postad
Hur gar det for Pstaar nu fortiden? Jag motte honom en hel del pa svenskaspel tidigare ratt hogt upp (?)

Han spelar inte så mycket längre, cashat ut mestadelen av rullen. Han är en sån där kille som jobbar (löjligt, jag vet). Spelar väl allt ifrån 7,5/15 -25/50 på SvS och plussar stabilt det lilla han spelar.

Gårdagen slutade till slut bara på 70k back för lägenheten, SEK d.v.s. Innan sista sessionen låg vi ungefär 125k back tillsammans så det var en heltok upphämtning vi gjorde iaf. Idag är målet att plussa 100k ihop. Go go go!

Postad
Äntligen får jag lite cred, lol

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-86632857-301

played at "Irkutsk" for USD RM from 2009-01-19 08:09 until 2009-01-19 08:10

Seat 3: TunDra15 ($934 in chips)

Seat 4: SexyCuteGirl ($1,000 in chips)

Seat 6: jeff2655 ($1,289.70 in chips)

Seat 7: HERO ($2,072 in chips)

Seat 10: fnatic dsn ($1,805 in chips)

ANTES/BLINDS

fnatic dsn posts small blind ($5), TunDra15 posts big blind ($10).

PRE-FLOP

SexyCuteGirl folds, jeff2655 calls $10, HERO bets $50, fnatic dsn folds, TunDra15 folds, jeff2655 calls $40.

FLOP [board cards: 5 of Diamonds,2 of Clubs,7 of Hearts ]

jeff2655 checks, HERO bets $75, jeff2655 calls $75.

TURN [board cards: 5 of Diamonds,2 of Clubs,7 of Hearts,5 of Clubs ]

jeff2655 checks, HERO bets $215, jeff2655 calls $215.

RIVER [board cards: 5 of Diamonds,2 of Clubs,7 of Hearts,5 of Clubs,King of Hearts ]

jeff2655 checks, HERO bets $375, jeff2655 calls $375.

SHOWDOWN

HERO shows [ 9 of Hearts,9 of Diamonds ]

jeff2655 shows [ 7 of Spades,7 of Diamonds ]

jeff2655 wins $1,442.

Wtf? Måste ju ha missat 7an på bordet?

EDIT: Eller kanske det är Tilly.

Postad

Hans spel är inte alls så illa som det ser ut. (well, inte illa på sättet ni verkar tro iaf)

Hint: Av händerna du betat 4 gator vilka synar du en checkraiseshove med?

Dessutom verkar det vara en skitbra linje att köra mot dig, eftersom han får jättevärde mot alla mellanhänder (3 pottbet från lillöverpar är väldans nice), samtidigt som han får värde mot alla bluffar du kan tänkas spela så där. Checkraisar han någonstans så tappar han ju en massa av dina bluffar och en hel del händer som exempelvis 99.