Elitloppet Postad 14 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2008 Söndag Våran sista heldag på plats i Nuevo Vallarta har kommit. Jag är uppe tidigt igen, bara ett par timmar efter det att Tobbe kommit hem. Om han var vaken sent eller om jag gick upp tidigt? Who knows.... Ner till poolen som vanligt, efter att ha intagit min bufféfrukost på egen hand. Slöar på som aldrig förr, innan Tobbe gör mig sällskap ett par timmar senare. Slöandet fortsätter i princip dagen igenom, men på eftermiddagen utspelar sig en rolig scen. Vancouver-Island killen som härjade på discot kvällen innan slår sig ner bredvid oss och börjar snacka, inledningsvis om gårdagen. Kvällen hade för hans del lett till en strandpromenad med en av Missouri-tanterna, som efter ett tag stallt den sällsynt raka och ärliga frågan "Well are you going to take me to your room and fuck me or what?" Svaret hade blivit jakande och de hade spenderat natten ihop. Ämnet flög snart istället in på pengar, arbete och livet i Mexico. Han berättar om en rik gubbe vid namn Marty som bodde på våran resort, och om hur sjukt rik gubben skall vara. Han har tydligen gjort smarta investeringar i fastigheter och land back in the days, för att sedan starta upp den världsomspännande eskortservicen eros.com Enligt Vancouver-snubben ska gubben vara god för hundratils miljoner, DOLLAR. Bara några minuter går innan våran Vancouver-vän plötsligt ropar till. "Hey Marty, hows it going?" Bakom oss kommer en gubbe runt 70-strecket iklädd ett par plufsiga blåa badbyxor och en grå turistkeps knatande med ett stort leende på läpparna. Han riktar sig direkt till mig och Tobbe. "Shouldnt you guys be out hunting babes?" "No thx doing fine, shouldn´t you?" "No I buy them" (Blixtsnabbt svar) Tobbe och jag brister ut i ett litet skratt, men han avbryter oss fort. "No no I seriously do. Last night I had two girls from the hotell, paid them 200 bucks each. One sucks my cock and the other sticks her tounge in my ass" Gubben slår nu ut med armarna, lägger huvudet på sned och utbrister i eufori "Never thought I´d like it!" Tobbe och jag tappar typ andan och vet inte riktigt om vi ska skratta eller gråta. Gubben maler på med sitt snack om att köpa och sälja brudar och en människosyn vidrig som fan lyser igenom rätt brutalt. Han knallar snart vidare, och vi förvånas över hur sjuka människor det finns, och hur sjukt karln verkade se på livet och människor. Blir man sådan av att ha så mycket pengar att man kan få precis vad han vill? Dagen går emot kväll och vi håller oss på hotellet. Vi ser en show, fyller på vätskeförrådet och drar oss sedan till karaoken. Tobbe avrundar semestern med en klockren "Paranoid" innan vi intar diskoteket för sista kvällen. Det är ganska dött, men en gräslugn amerikansk pokerspelare och hans flickvän gör oss sällskap för kvällen, och vi lämnar inte discot förrns vid stängning, för att sedan ta oss till vårat rum, och våra sängar. Going home Efter en sista vemodig tur till den vackra stranden checkar vi ut, något som på ett hotell i ett normalt i-land vanligtvis går på en minut eller två, men inte i Mexiko inte. Här ska det skrivas ut papper, skrivas på, ringas samtal, häftas ihop en massa papper och fan vet allt. Efter en tiominuters procedur kommer vi i alla fall iväg och det bär av emot flygplatsen. Fan vad dåliga dom är på organisation i Mexiko... Det har blivit tydligt om något under denna resan. Från Puerto Vallarta flyger vi i ett minimalt flygplan som är så litet att man får böja sig för att kunna stå upp till Mexico City. Där har vi en planerad väntetid på sju timmar, mumma. Tobbe visar sig ha tappat sin immigrationslapp, så vi letar upp immigrationsverkets kontor för att skaffa en ny. Detta tar sin lilla tid, så efter att vi gjort detta samt käkat två gånger återstår ändå inte så enormt mycket tid att döda. Bara en 3 timmar sådär. Vi kommer på planet något försenade, men det skulle visa sig bli mycket värre. Mexico Citys flygplats ligger på en höjd som gör att motorerna är svårstartade, varför man måste starta planet på något speciellt sätt. Man lyckas inte med detta på ett bra tag, utan vi blir kvar på marken mer än en timme längre än planerat. Själva flygningen går bra, men våran connection från London till Köpenhamn är long gone när vi landar, timmen försenade, i princip i samma stund som våran nya flight skulle lyfta. Ny kö, ny väntan och ny trötthet. Vi kommer äntligen fram och BA fixar in oss på en flight bara två timmar senare än den ursprungliga. Denna flygning är faktiskt helt i tid, och våra väskor är snabbt på plats. Tåg till Lund, där jag blir kvar över natten då inga tåg fanns som kunde ta mig hemåt. Tidigt nästa morgon knallar jag genom Lund, hoppar på X2000 och kl 09.43 blir jag hämtad av min mor på Mjölby tågstation. Vid 10.30 Onsdag förmiddag, sådär 39-40 timmar efter det att vi lyfte från Puerto Vallartas flygplats, är jag åter hemma i min lägenhet. Trots att vi stött på i princip allt möjligt strul den här resan, med allt från missade flyg, försvunna formulär och en inställd pokerturnering kan inte resan betecknas som något annat än en succé. Det har varit helt underbart med lite sol, och hotellet var helt otroligt på alla sätt och vis. Jag är verkligen glad att jag kvalade in, och att jag fick Tobbe med mig som resepartner. Det har verkligen varit skitkul! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 14 December , 2008 Rapport Share Postad 14 December , 2008 Tack för intressant läsning. Det enda jag kommer ihåg från min egen Mexico City-vistelse var att jag drog i mig en hel chili, modell starkare, och slog antagligen världsrekord i sprint när magen började reagera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 14 December , 2008 Rapport Share Postad 14 December , 2008 Yes var en helt klockren resa faktiskt. Kan verkligen rekommendera Mexiko som turistmål, synd bara att resan är så jävlig. När den 70 åriga megapimpen slår ut med armarna och säger "Never thought I'd like it" var det ett av de klart sjukare ögonblicken i mitt liv, man kan fan inte tro sina öron. Men men good things happen to bad people, det är ju så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dandelion169 Postad 14 December , 2008 Rapport Share Postad 14 December , 2008 (redigerade) . Redigerad 16 Oktober , 2015 av dandelion169 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 14 December , 2008 Rapport Share Postad 14 December , 2008 Grattis till ITM då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 14 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2008 Kul läsning Puni! Tyty Grattis till ITM då Ja man får väl tacka... Sjukaste ITM:n nånsin.... Men den räknas den också : ) Ikväll blir det nog lite grind för första gången på länge, blir spännande. Måste rejka på lite så att jag säkrar min lilla bonus som jag gnetat på ett tag. Hörs till kvällen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 14 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2008 . När den 70 åriga megapimpen slår ut med armarna och säger "Never thought I'd like it" var det ett av de klart sjukare ögonblicken i mitt liv, man kan fan inte tro sina öron. Men men good things happen to bad people, det är ju så. Verkligen en av de absolut mest bisarra sakerna jag upplevt i hela mitt liv... Horgubbe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 14 December , 2008 Rapport Share Postad 14 December , 2008 Om pokern börjar gå dåligt kan du ju alltid bli journalist Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 14 December , 2008 Rapport Share Postad 14 December , 2008 Otroligt bra och underhållande läsning. WP! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 14 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2008 Otroligt bra och underhållande läsning. WP! tackar tackar, alltid kul med lite cred ^^ Ska skriva lite rapporter ifrån mina kommande pokerresor också men det blir nog lugnt med sådana på ett tag skulle jag tro. Åker till USA på fredag för att fira jul med min bror, sedan ska jag grinda in min bonus i januari för att sedan dra till Köpenhamn i februari, så då lär det väl bli läge för en rapport. Finns väl även en liiiiten chans att att man får dra till Chile och lira finalbordet från Mexiko, den turren ska ju nu spelas ner till 9 pers på nätet, varpå finalbordsnian flygs till Chile för att spela finalbordet med kameraövervakning. Nät-turren spelas dock när jag är i USA så jag får se om jag spelar den eller inte. Bara 50k$ i total prizepool, och det ska man behöva flyga över halva jorden för att få en chans på. Får se som sagt.... Grinden är igång igen iaf, första gången på två veckor jag spelar onlinepoker. Lite ovant men hitills rullar det på iaf. Spelar big deal på ongame samt 3 st cg bord, ett 3/6 o två 5/10. Jobbaaaaaaaaaa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 14 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2008 Nån som känner till msn-adressen thatsmee1@hotmail.com Blev precis addad av denna person, men ångrade mig snabbt och tog bort personen från min lista. Personens visningsnamn var Sara, och jag kan inte komma på att jag känner någon sådan, och vet definitivt ingen som jag lämnat ut min speciella msn-adress till ;P Blev lite rädd att det var nåt virus eller nåt sånt, men har inte mottagit nåt meddelande eller nåt så det bör vara lugnt eller? Nån annan som drabbats?;P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 15 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2008 Månadens första och hitills enda speldag var en bra sådan. Var på rätt sida om typ alla coolers och hittade ett 10k+. Mer sånt tack. Nu vill staten förlägga allt spelande på SvS förresten... Ser bra ut för oss nördar i framtiden. http://www.aftonbladet.se/spel/article4000032.ab Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 17 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 17 December , 2008 Grinden går fortsatt stabilt. Spelar inte mycket då jag drar till USA natten till fredag och spenderar så mkt tid jag kan med flickvännen fram tills dess. Grindar när hon är i skolan eller sover typ ;P Har haft bra flyt iaf, har en backdag på typ 1k, övriga tre speldagar är plusdagar so far. Kanske blir lite mer grind ikväll så kan inte garantera plusresultat idag. Upp knappa 3BI just nu så det kan svänga fort. Igår var jag back 3bi efter första sessen men slutade 3bi upp efter andra. Good times. Iom att jag inte grindar så mycket går min bonus långsamt, kommer få jobba hårdare på den i Januari istället. Kommer klara den bara jag går in för det och det kommer jag verkligen göra, så det blir nice. Snart dags att summera pokeråret 2008, vilket har varit det i särklass bästa pokeråret nånsin för min del, vilket är ganska naturligt eftersom jag spelat på heltid hela året vilket jag inte gjort tidigare. Ser fram emot 2009 mycket, hoppas det ska kunna rulla på lika bra, eller förhoppningsvis bättre, och att det blir lite mer stora livetävlingar för min del. Såhär ser min planering ut just nu iaf: 19 December - 30 December: Semester i USA med mor & far, fira jul med bror och hans "nya familj". 18 Januari - XX Januari Vankas grindstuga med lite Kalmarfolk ett par dagar? Inget spikat ännu men lutar väl ditåt iaf. 17 Februari - 21 Februari EPT Köpenhamn, kommer med 99% säkerhet att spela den. 10 Mars - 14 Mars EPT Dortmund. Kommer nog inte lägga ner jättemycket energi på att kvala in till den, men ett par småförsök lär det nog bli iaf. Kommer troligen inte spela den med andra ord ;P 18 Mars - 20 Mars LAPT Punta del Este. Sägs ska vara ett sjukt fint stopp på LAPT-touren enligt lite folk vi snackade med i Mexiko. Väldigt lång resa dock, och ingen jätteturre, så jag vet inte om jag försöker så mycket på den heller. Småförsök antaligen. 18 April - 23 April EPT San Remo. Kommer dra dit oavsett om jag kvalar in eller inte, men ska verkligen verkligen försöka kvala in till den. Är nog det stopp på touren jag helst av alla vill spela. 28 April EPT Monte Carlo inleds. Kommer nog dra direkt från Remo till Monte Carlo, men planerar inte att lira EPT:n utan bara glida lite. Kommer nog inte stanna så länge där utan bara ett par dagar för att få se staden lite. Längre än så har jag inte planerat, blir väl lite av ett uppehåll för liveturrar efter Monte Carlo så då får man göra annat roligt istället. Kanske en semester med flickvännen till något coolt ställe? Time will tell, nu ska jag steka pannkakor. CIAO Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 18 December , 2008 Rapport Share Postad 18 December , 2008 Fan va gött med en långflygning till. Ha det fint i USA! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 18 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 December , 2008 Ska bli underbart, känner redan hur härligt domnade mina fötter kommer bli av allt blod. Fin räkning från Telia idag, 4,4k för tre månaders användning av Iphone. 3k kommer från utomlandssurfande, och då har jag ändå knappt använt den, samt alltid sett till att ha Data-roaming avstängt under tiden den inte använts. Ska nog inte surfa mer med den när jag är utomlands, iaf inte i Mexiko, som stod för 66% av kostnaden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 18 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 18 December , 2008 Sista speldagen den här månaden för mig, då backar man givetvis. Slår aldrig fel, sista speldagen varje månad= Back Skyller idag allt på uttagsriggen, att jag varit goodrun tidigare eller kanske till och med spelare sämre idag än tidigare vill jag inte höra talas om. Helt klart rigg Drygt 4k back. Landar väl månaden på 16-17k$ nånstans iaf, nöjd mtp hur lite jag spelat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 I´m back bitches! Efter USA-semester, nyårsfirande och allmänt slött de senaste dagarna då jag och min flickvän strecksett de två första säsongerna av How I met your mother är jag nu tillbaka, och idag ska jag göra något jag inte gjort på över två veckor, nämligen spela seriös poker! Har redan klarat av en session och den gick fint, blev lite okoncentrerad på slutet så det fick bli en paus för att laga lite mat som nu snart skall intas, men sedan är det tillbaks till grinden som gäller. Ska grinda på som tusan i Januari för att klara min bonus som måste vara klar innan den sista, ska försöka klara den så fort som möjligt så att jag kan slappna av sen, har varit ganska jobbigt att hela tiden känna sig pressad att spela, och att allt spel (i princip) måste ske på samma site. Belöningen blir dock rätt awesome så det får det vara värt liksom. Anyways, skulle bara låta meddela att jag är tillbaka... Känns relativt otroligt att någon bryr sig förvisso Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Bara jag som har problem att ansluta till Ongame idag? Blir disconnectad stup i kvarten vilket är äckligt irriterande eftersom ongames klient suger jättedase när man blir disc. Tar ju 100 år att bli reconnectad om man ens blir det, blir man det inte måste man ju starta om hela skiten.... Äckligt irriterandeeeeeeeeee Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Bara jag som har problem att ansluta till Ongame idag? Blir disconnectad stup i kvarten vilket är äckligt irriterande eftersom ongames klient suger jättedase när man blir disc. Tar ju 100 år att bli reconnectad om man ens blir det, blir man det inte måste man ju starta om hela skiten.... Äckligt irriterandeeeeeeeeee Har inte haft några problem med klienten idag. Men ja, den suger verkligen när man blir disconnectad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Gled över på grannens trådlösa och sen dess har det fungerat bättre. Mycket märkligt då jag inte märkt något fel överhuvudtaget på mitt egna internet förrutom just att jag blev disc från ongame. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Gårdagen var trevlig. Spelade helt ok men framför allt sprang jag som Usain Bolt på uppåttjack så gårdagsplusset blev riktigt fint. Idag har jag hitills sprunigt rätt bra, och även spelat riktigt bra imo. Bör ligga på ett hyfsat plus även idag. Ska ner till sporthallen och kika på lite innefotboll, blir mer grind till kvällen. Tjohej! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 5 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Btw hur fanken spelar man den här turnen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowboy Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Btw hur fanken spelar man den här turnen? ANTES/BLINDS HERO posts small blind ($5), PippiKort posts big blind ($10). PRE-FLOP MrSweareng3n bets $35, dmller27 folds, ULchris82 folds, HERO bets $120, PippiKort folds, MrSweareng3n calls $90. FLOP [board cards: ,, ] HERO bets $110, MrSweareng3n calls $110. TURN [board cards: ,,, ] HERO ???????? FI är 21/17/1 över cirkus 400 händer. C/R all in.... fast säg gärna din hand först =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heimdall87 Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Sista speldagen den här månaden för mig, då backar man givetvis. Slår aldrig fel, sista speldagen varje månad= Back Skyller idag allt på uttagsriggen, att jag varit goodrun tidigare eller kanske till och med spelare sämre idag än tidigare vill jag inte höra talas om. Helt klart rigg Drygt 4k back. Landar väl månaden på 16-17k$ nånstans iaf, nöjd mtp hur lite jag spelat. tips är att skippa den sista sessionen för månaden helt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts