Elitloppet Postad 19 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2008 Då är det söndag igen och efter förra veckans framgång satsar jag lite mer på turrar idag. På schemat står: Big Deal (6,2k) 100$ SH Ongame (4,5k) EPT Warszawa satte på ongame (startstack) Primas 175k (startstack) Har dagen till ära fått besök av DrClementz i lägenheten, så idag grindas det för fulla muggar! Allt eftersom jag bustar turrarna fyller jag upp med cg. Wish me luck! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 19 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2008 Bustar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 19 Oktober , 2008 Får man fråga vad du nickar på ongame? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 19 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 Oktober , 2008 Får man fråga vad du nickar på ongame? Om du gör en lista på de tre spelare som du tycker är sämst på 2/4 så är jag nog en av dem EDIT: Visar du visar jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Du har pm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 20 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Gårdagskvällen bjöd inte på någon storklonk. En ITM i primas söndagsturre blev det, i övrigt var det kallt. Även cg:t gick riktigt illa inledningsvis men efter en lång grind lyckades jag iaf boka ett litet plus för gårdagen. Dagens första session började kasst även den, men det vände emot slutet och för tillfället är jag 2 BI upp för dagen, men det lär grindas riktigt mycket idag så det är troligt att resultatet vid dagens slut är ett helt annat. Här kommer en skojjig pott som jag inte själv deltog i, men den är kul likväl! ANTES/BLINDS PaaaWo posts small blind ($2), Knif3e posts big blind ($4). PRE-FLOP HERO folds, pok4rmast4r folds, _Harvester_ bets $16.80, PaaaWo bets $45, Knif3e folds, _Harvester_ calls $30.20. FLOP [board cards: ,, ] PaaaWo bets $60, _Harvester_ bets $120, PaaaWo bets $401.10 and is all-in, _Harvester_ calls $225 and is all-in. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN PaaaWo shows [ , ] _Harvester_ shows [ , ] PaaaWo wins $116.10, _Harvester_ wins $785. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 standard? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Är det bara Robin som läser denna dagboken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Är det bara Robin som läser denna dagboken? Nä Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 20 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Är det bara Robin som läser denna dagboken? Typ Jag skriver iofs sjukt ointressanta inlägg för jag är för lat för att lägga in händer osv. Så jag ber inte direkt om kommentarer direkt : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 21 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Möööööööööh tappar dagens plus på 2k under dagens sista session. Spelar inte "top notch" och flippar riktigt uselt, 0-3 eller 0-4 i AK vs QQ idag vilket är rätt segt Nåja, inte back iaf. Alltid nåt. Ska se om jag kan gräva fram nån hand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 21 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 boring Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Första handen är typiskt skitsvår. Känns inte som att man bör folda ett överpar när man 3bettat pre. Men å andra sidan känns du riktigt slagen. Han kan ju ha flush och overs och då flippar du och du är inte inne för så mycket trots allt så en tight fold är nog på plats skulle jag tro. Hand två måste vara en given valuebet på rivern. Känns som att han borde slå om med set någonstans och A2s och A3s är säkerligen en del av hans range om jag minns rätt om hur han spelar. Jag tror även du kan få syn av sämre ensamma ess. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 21 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Första handen är typiskt skitsvår. Känns inte som att man bör folda ett överpar när man 3bettat pre. Men å andra sidan känns du riktigt slagen. Han kan ju ha flush och overs och då flippar du och du är inte inne för så mycket trots allt så en tight fold är nog på plats skulle jag tro. Hand två måste vara en given valuebet på rivern. Känns som att han borde slå om med set någonstans och A2s och A3s är säkerligen en del av hans range om jag minns rätt om hur han spelar. Jag tror även du kan få syn av sämre ensamma ess. Mm är nog inne på samma linje här, utan nån historik är det nog lika bra att passa hand 1, allra helst iom att de få par han kan syna med preflop som jag slår faktiskt har settat också, medan hand två ska spelas som den gjorde Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Varför bettar du ut floppen om du inte vet vad du ska göra när du blir raisad? Vilken bräda ska du spela vidare på mot raise om inte den här? För övrigt tycker jag du gör alla fel av alla möjliga i handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 21 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Varför bettar du ut floppen om du inte vet vad du ska göra när du blir raisad? Vilken bräda ska du spela vidare på mot raise om inte den här? För övrigt tycker jag du gör alla fel av alla möjliga i handen. Good point, tänkte väl mest att jag inte vill ge frikort i en pott som redan är hyfsat stor, samt att jag kanske blir lite obalanserad om jag bara bettar stål/luft/bra drag. Kanske är tokigt tänkt. Hur anser du att man spelar handen optimalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 22 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Galet bra dag idag. Upp drygt 6,6k$ på Ongame, enbart 3/6. Back lite på stars då jag spelat lite sattar. Händer kommer imorgon. GN Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 22 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Tilt 1: Mööööhhh Tilt 2: Ongame Extractor suger, enligt HM backade jag 210$ på sessionen som jag nyss avslutade, medan jag i själva verket plussade 2k. Likadant igår saknades typ alla intressanta händer från gårdagens spel, bara standardavstackningar som fanns kvar. Dagboken blir klart lidande av detta! Tilt 3: Eftersom ingen har körkört i min pingisklubb åker jag på att skjutsa in D-laget till Vadstena ikväll då de har en spännande match i div4. Mmmmm så roligt... Slaskade för övrigt lite Omaha inatt under tiden jag spelade turbo-satten. Två bord 5/10 på SvS blev det, och det var riktigt roligt. 6k och en utskällning rikare blev jag iaf, med en del flyt skall tilläggas. När min nuvarande bonus väl är avklarad ska jag tag i PLO:n igen, det är väldigt roligt må jag säga! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skaz Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Du borde köpa Ongame Hand Grabber, fungerar mkt bättre än Extractor och missar knappt några händer. Du kan även mina med progget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 25 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 25 Oktober , 2008 Update FFS! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 26 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2008 Update FFS! spela cs istället... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 26 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2008 Vinn inte SM-guld iår då istället!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 26 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 26 Oktober , 2008 cg-grind ofcourse Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 29 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Oktober , 2008 Idag finalbordsbubblade jag en 50$ 6-handed freezeout på ongame, gav lite pengar det med men inget att tala om. I övrigt har cash-gamet backat de två senaste dagarna, så det var skönt att hitta ett fint 4k+ idag. Hade en hel del flyt skall sägas, men känner också att jag spelar ganska bra. Planerar eventuellt ett seriöst försök på 5/10 inom en snar framtid. Händer: TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-79824404-11 played at "Suva" for USD RM from 2008-10-28 17:03 until 2008-10-28 17:04 Seat 2: HERO ($594 in chips) Seat 3: LaGust ($623.40 in chips) Seat 8: 222duce222 ($611 in chips) Seat 9: -MAPETO- ($463 in chips) ANTES/BLINDS 222duce222 posts small blind ($3), -MAPETO- posts big blind ($6). PRE-FLOP HERO bets $21, LaGust calls $21, 222duce222 folds, -MAPETO- folds. FLOP [board cards: ,, ] HERO bets $34, LaGust calls $34. TURN [board cards: ,,, ] HERO bets $89, LaGust bets $178, HERO calls $89. RIVER [board cards: ,,,, ] HERO checks, LaGust bets $390.40 and is all-in, HERO calls $361 and is all-in. SHOWDOWN LaGust shows [ , ] HERO shows [ , ] LaGust wins $29.40, HERO wins $1,195. Vad i hela friden har FI när han gör detta spel på flopp? Känns som det är väldigt mycket luft i hans range eller? TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-79811832-176 played at "Szeged" for USD RM from 2008-10-28 16:23 until 2008-10-28 16:24 Seat 2: Ho ho ho 9 ($2,040.85 in chips) Seat 3: BeterThanYou ($446 in chips) Seat 4: IdontNeedLak ($609 in chips) Seat 5: MIKE7483 ($655 in chips) Seat 8: HERO ($636.60 in chips) ANTES/BLINDS Ho ho ho 9 posts small blind ($3), BeterThanYou posts big blind ($6). PRE-FLOP IdontNeedLak bets $21, MIKE7483 folds, HERO calls $21, Ho ho ho 9 folds, BeterThanYou folds. FLOP [board cards: ,, ] IdontNeedLak bets $41, HERO bets $125, IdontNeedLak bets $200, HERO ?!?!?!?!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 29 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2008 nickar du LaGust på svs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts