Gå till innehåll

LuckyStar har klonkat Bebis !


LuckyStar5.1

Vad Tycker just DU om Jämtin? (bild s.2)  

11 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad Tycker just DU om Jämtin? (bild s.2)

    • Snuskigt bra hockeyspelare med ett fördelaktigt Yttre.
      3
    • Snuskigt bra hockeyspelare men är rädd för han.
      8


Recommended Posts

Ja, herregud...

 

Gav mej på lite HU 400, men inser att jag blir totalt utspelad.... trodde inte steget från 200-400 va så stort rent skicklighetsmässigt...

Jag har klonkat sjukt mycket. Eftersom jag spelar på UB så måste jag ha ett extra program igång för att HH:s ska sparas så tyvärr kan jag inte visa alla pinsamma vinster, men har ett par att bjuda på:

 

2:outaren på river:

 

Hand #45622704-331 at Merigold (No Limit Hold'em)

Started at 23/Aug/07 13:26:12

 

___omfg is at seat 0 with $389.60.

Sarella is at seat 1 with $410.

The button is at seat 1.

 

Sarella posts the small blind of $2.

___omfg posts the big blind of $4.

 

___omfg: Qd Qc

Sarella: -- --

 

Pre-flop:

 

Sarella calls. ___omfg raises to $12. Sarella

calls.

 

Flop (board: 5c 3s 5s):

 

___omfg bets $24. Sarella raises to $96. ___omfg

calls.

 

Turn (board: 5c 3s 5s 2h):

 

___omfg checks. Sarella bets $216. ___omfg goes

all-in for $281.60. Sarella calls.

 

River (board: 5c 3s 5s 2h Qh):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

___omfg shows Qd Qc.

___omfg has Qd Qc 5c 5s Qh: full house, queens full of fives.

Sarella mucks cards.

(Sarella has Ah 4d.)

 

 

Hand #45622704-331 Summary:

 

$.50 is raked from a pot of $779.20.

___omfg wins $778.70 with full house, queens full of fives.

 

 

:oops:

 

Samma fi ett par händer innan....

 

Hand #45622704-327 at Merigold (No Limit Hold'em)

Started at 23/Aug/07 13:25:26

 

___omfg is at seat 0 with $211.

Sarella is at seat 1 with $187.10.

The button is at seat 1.

 

Sarella posts the small blind of $2.

___omfg posts the big blind of $4.

 

___omfg: 2h 5h

Sarella: -- --

 

Pre-flop:

 

Sarella calls. ___omfg checks.

 

Flop (board: Ad 4d Qh):

 

___omfg bets $8. Sarella calls.

 

Turn (board: Ad 4d Qh Jh):

 

___omfg bets $24. Sarella calls.

 

River (board: Ad 4d Qh Jh 7h):

 

___omfg bets $72. Sarella goes all-in for $151.10.

___omfg calls.

 

 

 

Showdown:

 

Sarella shows 7d Qs.

Sarella has 7d Qs Ad Qh 7h: two pair, queens and sevens.

___omfg shows 2h 5h.

___omfg has 2h 5h Qh Jh 7h: flush, queen high.

 

 

Hand #45622704-327 Summary:

 

$.50 is raked from a pot of $374.20.

___omfg wins $373.70 with flush, queen high.

 

jaja.. inte samma klonk där kanske, men perfect card på river iaf !

 

 

 

 

 

Hmmm hadde en till i natt som var sjuk med, pott på ca 850 $

HU på ett NL 600 bord

 

Jag på A9s

FI: KK

Raisade till 35 på knapp.

Fi reraise till 100

 

Flop: 9 J ?

fi pottbetade... jag tvekade en stund men pushade All in.

Turn: 9

River: ?

 

KLOOOOOONK

 

 

Jag förtjänar inte detta och antagligen väntar en djup motrigg närmsta 100 speltimmarna :roll:

 

Spelat HU NL200 - NL600, 6-handed NL 200, NL 400 och NL 1000

 

Tar försiktiga skott väääldigt sällan på NL 1000, köper in mej på 250$ och kör hit´n´run.

 

Resutat sedan sista resultatuppdateringen: 1600$

 

 

 

 

EDIT: Vill hångla med Jämtin

 

50.jpg

 

...han e inte bara snygg och farlig, han är KUNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 427
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, herregud...

 

Gav mej på lite HU 400, men inser att jag blir totalt utspelad.... trodde inte steget från 200-400 va så stort rent skicklighetsmässigt...

Jag har klonkat sjukt mycket. Eftersom jag spelar på UB så måste jag ha ett extra program igång för att HH:s ska sparas så tyvärr kan jag inte visa alla pinsamma vinster, men har ett par att bjuda på:

 

2:outaren på river:

 

Hand #45622704-331 at Merigold (No Limit Hold'em)

Started at 23/Aug/07 13:26:12

 

___omfg is at seat 0 with $389.60.

Sarella is at seat 1 with $410.

The button is at seat 1.

 

..........

 

hmmm... hur kan man gå + på att tro att man har 2 outs är det i själva verket är 100% mer..... 4 st menar jag ....men ska erkänna att jag verkligen trodde det skrivande stund men såg när jag läste om.

 

 

Spelat lite idag... hittade jättefisken på ett HU bord NL1000, drog igång mitt hh-program men glömde trycka "play" :-(

...iaf så köpte jag in mej på 250$ (fattar inte varför fullstackade vill spela mot ngn som köper in för 1/4... skriker ju hit´n´run) och spelade upp mej till nästan 1400$, men så var det just den där 3:e gången med färg eller stegdrag han trykte in mej all in på .....och ja, jag visste verkligen att nu var det min tur att torska mot hans nyinköpta 1000$. Jag hadde träffat min triss i 9:or och det låg färg/stegdrag på bordet, visste att han var på drag ocn han missat 2 all ins innan så tanken slog mej faktiskt att folda !

Men teoretikern i mej sa att:

PUCKO ....du kaaaaaaan inte folda !

Kan jag visst tänkte jag och trykte "call"

 

Är ju faktiskt så att när man skottar, och gjort det bra så är det inte värt att syna !

Ni kan kala mej pucko, idiot, fisk eller vad fan ni vill !

 

Visst är jag favorit och spelar jag på min normala stake 1/2 finns inte fold på kartan, men när pengarna påverkar rullen så pass mycket finns det faktiskt anledning att folda en triss !

 

Låg 115$ preflop på bordet, efter flop ligger altså över 2000$ ...gud va patetiskt det blir när man ska försöka försvara en fold med set på flop :roll:

...men som sagt, skulle jag folda handen och antingen gå på nästa hand eller sluta spela och kassera in mina pengar så är det ev+ i längden NÄR MAN SKOTTAR och har jätteplusset = altså för mycke pengar att spela om trots man "bör" vinna ! ...jag fattade ju vad han hadde...

 

jaja... npog om detta, spelat ganska länge förutom HU spelet men gått segt.

Ska vara glad att jag inte gått - med mina otroligt snuskiga riverrigg från sista sessionen.

 

Resultat: +90$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motriggen är ett rektum nu !

Jag har fan träffat för mycket så nu ska alla mina 2-par och set bara gå åt h-vete !

 

Spelar HU nu och spelat B R A !

Men river har tagit allt.... helt sjuuuukt...

 

Ska inte spela på några dagar nu, ska casha ut lite och spela lite 6-handed sen...

jaja... bra pluss senaste sessionerna men därför detta jag ska ta ett oar dagars paus.

 

Resultat: sen senaste uppdatering: -650$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nöten vore om man kunde klonka sex nu med, men det vore kanske en utdragning för mycke :lol:

 

lol

Hittade nyss denna underhållande dagbok som kommer att följas. Har legat i fosterställning på golvet i 17-18 minuter nu och garvat åt dina anekdoter.

Fett lycka till i fortsättningen :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

Hittade nyss denna underhållande dagbok som kommer att följas. Har legat i fosterställning på golvet i 17-18 minuter nu och garvat åt dina anekdoter.

Fett lycka till i fortsättningen :h:

 

tytytytyty :h: :h: :h:

 

Beställt tid för en ny tattuering idag, ska tatuera in en döskalle med joker"mössa", i bakrunden ska det va :7s::6s: och två tärningar samt texten: unresponsible gambling .... (text inte bestämt än men ev+ att det blir denna)

 

 

Pokerpause så inget nytt att skriva om detta.... puss :h:

 

 

 

EDIT: om ngn som läser detta och vet vad WSOP HORSE eventet hadde för nummer så får ni gärna vröla te ! (50k buy in)

 

Hittat.... Event #39 va d !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte stämt alls med pokern sista tiden, förutom något undantag.

 

Har inte spelat så mycke tidsmässigt, oftast bara loggat in för att inse att det inte är min dag :roll:

 

...självförtroendet är under isen och jag har tagit ut ganska mycket från mina pokerkonton för att gå ner till 0,5/1 och invänta min rakeback för att sedan klättra upp igen. Hadde lite som delmål att bli regulär på 2/4 tills nästa månad men får skjuta upp detta målet en månad till.

 

HU spelet är helt fucked up nu... plussar på 0,5/1 nivån men hur kul är det att spela HU på den nivån? ...oftast ubertighta transexuella ansikten som limpar med QQ/AK, och skulle dessa varelser floppa ett tvåpar så checkar dom = resultatet är att man vinner småpotter medans dom checkar ner stålet och i slutändan så är det bara siten som tar vinsten i rake.

 

På NL 1/2 och 2/4 brukar jag max ha igång 3 bord, är väll det jag får ut mest av men NL 100 finns ingen störe anledning att spela spelare så jag kör 6-8 bord 6-handed och spelar position och kort. Är Ganska tråkigt mao tycker jag men bara jag får igång plusset och kan hålla mej flytande tills rakebacken kommer, att plocka pengar från internetplånboken för många gånger tär på självförtroendet.

Gick +4000$ förra månaden och har väll +4000$ som mål denna med, nu är jag fortfarande över detta målet men jag var uppe i nästan +6k, man får försöka att vara nöjd iaf men korttorka kan hålla i sej lääääänge ibland.

 

Snart startar HSP igång med :-D ....alltid 3vligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite NL 100 nu, gått bra men suck va multitable grind är tjatigt.... jaja, bara att överleva ett par veckor.

Vilken jätteskilnad det är från att spela nattetid på UB - dagtid.

Från ca 01:00 till 10:00 är klart bäst, sen efter klockan 13 så är det ingen höjdare... inte många som vill donera.

 

Vet inte om det blir så mycket poker på denna nivån, känns ganska tråkigt att sitta och multitabla nl 100, fruktansvärt dåligt värde öht på nl 100 ...och då har jag testat ett gäng ställen.

Tror det är den mest söndergrindade nivån, nl200-1000 finns bra värde kvar på som tur är och kommern nog va så ett bra tag framöver.

 

 

230$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm... öppnat min gin nu, hoppas jag klarar hålla mej från pokern resten av dan.

Rätt sugen på att dricka mej lite fuller och defenitivt inte ringa runt till någon i fyllan på en måndagseftermiddag :mrgreen:

 

BTW så är det ingen som röstat på min fråga, så nu undrar jag följande:

1. Är det verkligen ingen som läser denna dagbok? :-(

 

2. Är det verkligen så att folk inte älskar Jämtin trots hans egenskaper på isen och det fördelaktiga uteéndet? :shock:

 

3. om det är så, varför? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UB har gett mej stålars, och dessutom ett bra gäng sköna timmar.

UB nu ska det skålas, för det finns fisk där som simmar.

 

Men nu har du sårat mej, ja jag vet att du är Gay.

Du har gett mej en känsla av tillit, men du e fan gjord av skit.

 

Jag föraktar din själ, du lurade mej och jag trodde du verkligen ville göra mej väl!

 

Men dra åt helvete ditt jävla as, gå å hångla me Pundar-Klas.

 

 

 

 

 

Nu jävlar är det nya tider gubbar !

 

Vart ska jag starta om? ...några tipps där det finns bananer utan för många transexuella ansikten som grindar sönder ens rulle?

 

HJÄÄÄÄÄÄLP, jag blöder förihelvete !

 

 

Resultat -650$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara inflika med att alternativen i Jämtin-frågan inte riktigt passade mig, han är tillsammans med Per Ledin den spelare jag tål allra minst i hela elitserien.

 

Men han är säkert snygg i en del ögon.

 

Smaken är som röven, klöven.

Ledin är ju samma typ av spelare, kanske inte lika omtykt/hatad men Jämtin kanske har något att lära ut ;-)

 

Men skönt att du tycker något om Ledin, säger ju något om att han har lite kvaliteér trots allt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... nu göbbar... Hittat en nyöppnad poker site i usa...

 

Finns knappt några bord men värdet är så sanslöst bra så de kvättar.

hittade 2 st nl 100 och ett nl 200 med action på...

 

Satte in 300$ och har + 700 nu.

 

Sköna 70% bananer med.

Har alltid velat bli NR:1 på en spelserver ...this is the one !

 

:h: :h: :h: :h: :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja...

 

Jaha, har spelat ganska mycke idag..

Hittat plusset trots att inte känslan infinner sej.

 

Ska inte spela mer denna månaden, ska försöka ta ett par veckors paus nu.

Tagit ut pengar för att investera lite i min musikstudio med och ska försöka använda poker tiden med att pyssla mer med musik.

Känner verkligen att en paus är nödvändig för att hitta tillbaka plusset och känslan igen.

Har nog blivit för mycke poker för mej sista tiden och tycker inte det är speciellt kul att sätta sej framför burken.

 

BTW så pratade jag med chefen idag ang. att gå ner i arb. tid, verkade inte speciellt lovande. Vill jobba 50% ist för 75% som jag gör idag.

Ska höra runt lite och se om jag hittar något annat jobb, inte lätt att skaffa något som känns bra om man ska kära seriöst med pokern. Timlönen med pokern är ju ganska mycket bättre nattetid tyvärr.

 

HSP har dragit igång igen... löve it ich första avsnittet var ju grymt bra, verkar bli en lovande serie nya avsnitt detta.

 

Månadsresultat: +4500$

 

Mål för september: Inga ekonomiska mål... målet blir att få bättre rutin på kost och motion, samt föhoppningsvis kanske hitta spelglädjen igen.

Ska lägga lite tid på att hitta ett jobb som kan passa pokern bättre.

Ska definitivt lägga mycke tid på musiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Är det verkligen ingen som läser denna dagbok?

 

Jo, som fan!

 

2. Är det verkligen så att folk inte älskar Jämtin trots hans egenskaper på isen och det fördelaktiga uteéndet?

 

Älskar och älskar... Jag är från Gefle god damn it :twisted:

 

3. om det är så, varför?

 

Se ovan :roll:

 

Lycka till med musiken och jobbsökandet. Håll oss uppdaterade. Kan vara skönt med en dagbok som inte handlar så förbannat mycket om poker :-)

 

:h: /z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Är det verkligen ingen som läser denna dagbok?

 

Jo, som fan!

 

2. Är det verkligen så att folk inte älskar Jämtin trots hans egenskaper på isen och det fördelaktiga uteéndet?

 

Älskar och älskar... Jag är från Gefle god damn it :twisted:

 

3. om det är så, varför?

 

Se ovan :roll:

 

Lycka till med musiken och jobbsökandet. Håll oss uppdaterade. Kan vara skönt med en dagbok som inte handlar så förbannat mycket om poker :-)

 

:h: /z

 

 

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII... tackar.

 

Jobbfrågan kanske löser sej i veckan, har varit på anställningsintervju och verkar bli bra. Ska prata med min arb. givare imorgon och kolla om dom kan ändra sej och ge dom alternativet att byta chema eller byta jobb....

Byggt på min musikstudio... börjar ta form nu !

 

Motionerat sjukt mycke under några dagar och inte spelat något sen sist.

 

 

Kanske spelar i helgen om jag får lust...

 

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bröt pokerpausen idag... hittade 28$ på ett konto jag inte använt på ett par månader... spelade upp dom till 340$...

 

 

Ska köra igång på ny spelserver... FatBetPoker är gryyyyymt skönt värde på men har fan problem men anslutningen... klurat på att köpa sladd och koppla till modemet för att se om det funkar bättre, är ju endå så att pingen blir helt klart bättre med sladd så kanske det som kan fixa pina bekymmer.

 

Annars så funderar jag starkt på Everest........ spelsiter utan rb är nog mindre fisk på, tror faktiskt att det ska vara dyra raker + bra signup, då slipper man massa transexuella ansikten som grindar + många nya för nya fattar inte vad rake är och dom tycker det låter spännande med signup bonus ! FAN VA SMART JAG ÄR, MEN DET ÄR FÖR JAG DRUCKIT NÅGRA GROGGAR !

 

Nu ska jag koncentrera mej på att bli full sen ska jag ut och bli fullare, sen ska jag spela bort pengar när jag är fullast !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakis och skakig satte jag mej vid pokerborden idag... redbull, kaffe, rosenrot och blåbärsjuice har hjälpt mej lite men var tvungen att ta några groggar för att fungera :roll: ....jaja, spelat på Partypoker och FatbetPoker och gått bra.

 

Känns skönt för hadde det gått dåligt idag skulle jag sätta mej imorgon å spela och SÖNDAGAR ÄR REKTUMDAGAR... så nu ska jag jävlas lite och hoppa över att spela imöra...

 

Klonkade sjukt bra på PP, har ingen BR där utan sätter in och tar ut vid samma session då det brukar ta ett tag mellan gångerna.... testade FÖ everest en stund... men kändes som det va söndergrindat på NL 1/2 ...dåligt värde med tanke på att det inte heller finns bananer att hämta ?!?!

 

resultat: 1200$

 

Nu ska jag sova, nu ska jag sova, nu ska jag sova, nu ska jag sova..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MOHAHAHA, jag har lurat pokergudarna... Det är söndag och på 2 timmars spel har jag P L U S S A T 8$ ...tror ni läser i denna tråden och taktisk som jag är så antog jag detta så jag skrev att jag inte skulle spela idag men TJIIIII fick ni :mrgreen:

 

+8$ på en söndag är fan grymt... men bäst att sluta nu när man ligger på topp :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena dagboken, va ett par dagar sen jag skrev här men spelat sjukt mycket... på 2 dygn har jag spelat ca 30 timmar... igentligen på tog för mycket, men när känslan, A-spelet infinner sej och dessutom att man lyckas på något sätt alltid ha några % fördel i turmomenten så gäller det att sitta kvar i båten med så många spö som möjligt ute.

 

Spelat mestadels 2/4 TNL, det är lite av "min" nivå, har alltid varit... tror dom flesta har en nivå där man har en lagom ballans av respekt och kontroll.

 

Jag har nått +20k i BR:en nu ...måste säga det:

Från mina 150$ till 20k$ på några månader :-D

 

Mina mål just nu:

 

# Nu ska jag spela mycket mindre CG... faktiskt så ska jag gå ner på mycke låga nivåer och lära mej PLO bättre, försöka hitta nyckeln till att bli vinnande spelare där.

 

# Ska börja spela Turneringar, som jag knappt aldrig gjort tidigare, aldrig seriöst. Tror dyraste inköpet för mej har varit i någon 10$ turnering :oops: ...förutom sng´s.

 

SUMMA: Att bli vinnande turnering och PLO spelare altså.

Känns som att man måste utveklas på flera plan innom pokern för att fortsättningsvis vara vinnande. Dessutom blir pokern roligare på köpet förhoppnings.

 

Eftersom turneringsspelet är nytt för mej så har jag inte så stor koll på var man ska sätta sej ?!?!

Varken inköpsmässigt eller på vilka nätverk... får väll helt enkelt leta mej fram och hålla ögonen öppna och se vart ni andra här på PF.nu spelar och rekar.

 

Jaja... blir nog inte så mycke mer poker i veckan iaf.

 

Resultat senaste 2 dygnen (30h spel): +7400$ -sjukt nöjd, spelat mitt bästa spel under många timmar.

 

Nu ska jag sova, nu ska jag sova, nu ska jag sova, nu ska jag sova

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tebax igen....

 

Har inte spelat sen sista ruschen, ska fortsättningsvis göra några dagars paus efter sköna ruschar ...har tendens till att spela bort för mycke av vinsten om jag spelar för mycke direkt efter.

 

Läst endel om PLO, dagböcker och starthänder mm mm ...första gången jag läser poker teori men kände att jag va tvungen att få lite hjälp !

 

Spelat typ sen igår natt men ett par timmars uppehåll... sinnessjukt trött nu.

 

Har ni varit med om att det låter typ "bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz" hela jävla tiden i huvudet och att hjärnan inte hänger med när man flyttar huvudet? :shock:

 

....iaf, så trött är jag...

 

Gått upp lite i nivå för att testa PLO spelet och satt mej på .5/1 ...är som sagt fisk fortfarande, men gått bra nu !

Plussat iaf, om man räknar timlön så är det inget man får ståfräs över men bara man plussar så känns det ok.

 

Paralellt med detta så fick jag tillbaka lite RB på en site... ca 300$, denna siten är så liten så det finns inget PLO spel men har spelat på dom 1/2 - 3/6 TNL spel som funnits.

Hadde tänkt att överge siten pga problem med cashouts och con. problem som varit men värdet är fan sinnessjukt.

Startade med 300$ och nu när jag loggade ut så har jag 2700$ :lol:

...känns som att det kan va värt några discon. och någon veckas strul med cash out då.

 

Totalt så har jag plussat ca 3000$ på ngt dygns spel. Gillar upplägget att spela låååånga sessioner under ett par - 3 dygn och ta någon veckas uppehåll, tror jag fortsättningsvis ska göra detta.

 

Imorgon ska jag enbart ägna mej åt PLO och det på 1/2 nivån, railat endel idag på den nivån och känns som det är mer lättspelat där.

 

 

god natt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...