MacDaddy Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Vilka av följande stats i PO2 tycker ni ger mest i FLT: -Went to showdown when saw flop -Went to showdown when saw turn -turn-river(alltså hur ofta han ser river om han sett turn) -Folded river to bet Man kan ju inte ha hur många stats som helst, blir för rörigt då så vilka 2 av dessa är viktigast lr vilka stats har ni för att avgöra hur ni spelar på turn-river? Citera
mikj Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Vilka av följande stats i PO2 tycker ni ger mest i FLT: -Went to showdown when saw flop -Went to showdown when saw turn -turn-river(alltså hur ofta han ser river om han sett turn) -Folded river to bet Man kan ju inte ha hur många stats som helst, blir för rörigt då så vilka 2 av dessa är viktigast lr vilka stats har ni för att avgöra hur ni spelar på turn-river? -Went to showdown when saw flop och -Folded river to bet känns mest relevanta Citera
MacDaddy Postad 11 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2007 ÄR det inte viktigt o ha koll på turn spelet då man ska avgöra om man ska beta där. Citera
becknish Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 ÄR det inte viktigt o ha koll på turn spelet då man ska avgöra om man ska beta där. om det nu e så viktigt kan du ha went to showdown%, flopturn% och turnriver%. då ser du om han tex peelar löst på floppen men ofta lägger sig på turn lr om han alltid ser SD om han synar väl flopp. Citera
MacDaddy Postad 11 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Nu har jag RAD1: antal händer PreF raise VPIP Bet turn RAD2: Went to showdown when seen flop Went to showdown when seen turn Steal attempt Folded BB to steal -Något jag ska tillägga lr som inte är så viktigt. Citera
becknish Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Nu har jagRAD1: antal händer PreF raise VPIP Bet turn RAD2: Went to showdown when seen flop Went to showdown when seen turn Steal attempt Folded BB to steal -Något jag ska tillägga lr som inte är så viktigt. ja aggrfactor% total e väl bland de viktigaste. kom ihåg att det e viktigt att jämföra den med VPIP för att uppskatta den egentliga aggressiviteten. CR total anänder jag. bet turn och went to SD when seen turn ser inte jag som så värdefulla Citera
MacDaddy Postad 12 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Bet turn är den viktigaste nästan då man kan göra lösa syner på floppen om man vet att han bara kommer värdebeta turn. Citera
Cmart Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 ja aggrfactor% total e väl bland de viktigaste. kom ihåg att det e viktigt att jämföra den med VPIP för att uppskatta den egentliga aggressiviteten. CR total anänder jag. bet turn och went to SD when seen turn ser inte jag som så värdefulla Hur tänker du för att få fram den verkliga aggressiviteten? Typ en med VIP 50% och aggr 1.1 är väldigt aggressiv i förhållande? Citera
becknish Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Hur tänker du för att få fram den verkliga aggressiviteten? Typ en med VIP 50% och aggr 1.1 är väldigt aggressiv i förhållande? menar du SH lr FR. det här är för SH Vpip 20-24 AF 2+ = aggressive Vpip 25-28 AF 1.8+ = aggressive Vpip 29-35 AF 1.5+ = aggressive Vpip 35+ AF 1.2+ = aggressive Vpip 20-24 AF 1.5-2 = typical Vpip 25-28 AF 1.3-1.8 = typical Vpip 29-35 AF 1-1.5 = typical Vpip 35+ AF 0.8-1.2 = typical Vpip 20-24 AF 0-1.5 = passive Vpip 25-28 AF 0-1.3 = passive Vpip 29-35 AF 0-1 = passive Vpip 35+ AF 0-0.8 = passive en med VPIP 50% agrr 1.1 väl ganska aggressiv i FR. jag tänker väl inte på nåt speciellt sett mer än att en tight spelare oftare har händer som motiverar betar o raisar utan att för den skull bluffa mycket lr beta löst. en lös spelare med samma aggrfactor som den tighta torde bluffa mer och beta lösare eftersom han inte kan ha lika bra händer som den tighta, iaf inte på längre sikt. man ska inte generalisrea för mycket. det finns tex lösa spelare som ofta ser en flop men lägger sig om de inte får en väldigt bra hand men spelar hårt när de väl gör det. dessa spelare kommer få en hög aggrfactor utan att vara aggressiva i den meningen att de tex stjäl mycket. Citera
Recommended Posts