z0ltan Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Tjo hej. Har bara lirat poker i någon månad och sitter just nu och nöter NL10 på ipoker. Stötte på detta idag och vet inte riktigt hur jag ska spela här... Given: Planig är given Given: Påbörja en ny hand (#621072199) Given: Påbörja en ny hand (#621072199) Given: player1 lägger lilla mörken $0.05 Given: player2 lägger stora mörken $0.10 Given: Delar ut kort Given: Dina kort Th As Given: Fargblind1987(jag) höjer $0.20 Given: player3 synar $0.20 Given: player4 lägger sig Given: player5 lägger sig Given: player6 lägger sig Given: player7 lägger sig Given: player8 lägger sig Given: player1 lägger sig Given: player2 synar $0.10 Given: Delar ut bordskort 9c 5c Tc Given: player2 Stå över Given: Fargblind1987 satsar $0.30 Given: player3 höjer $1.80 Given: nusainales lägger sig Given: Fargblind1987 ???? Vad ska jag göra i detta läge call, reraise eller sitter han på färgen så dvs fold. Jag får även medge att min bet i början var lite väl klen, skulle jag tagigt kommandot mer? Tack för hjälpen Citera
xzetho Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 lägg dig, de bästa du kan hoppas på är att han har ett färgdrag och även om han har det så kan han välja att fortsätta betta på turn och det blir inte lätt att syna då. Men min personliga gissning är att han har triss och inte vill bli utdragen av ett extra klöver på turn. Citera
Rebonius Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Lägg dig preflop. Du sitter UTG med massa personer bakom och har en trubbelhand. Ifall du inte vill lägga dig så ska du iallafall höja ordentligt, typ till 0,35-0,45. På floppen måste du lägga dig, du ligger antigen lite före eller långt efter. Citera
Tottyville Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Nu spelar jag inte FL utan SH. Men som folk säger, fold pre eftersom du sitter så tidigt. Om du nu ska höja så höj minst 4x BB. Förklara för mig och för dig själv vad du vill åstadkomma med din raise. Om du inte kan det så bör du fundera på varför du gör så, och hurvida det är bra eller inte. När väl floppen faller så är din hand egentligen inte dålig. Om det hade vart SH så hade jag höjt tillbaka på floppen, det finns många draghänder som betar ut den där florren. En syn fungerar också om du vill hålla potten nere och du tror att du har han och speciellt om du tror han e kapabel att skjuta igen på turn. Men eftersom det är FL och din raise ibörjan inte skrämt iväg nån oavsett hand så har du ingen aning inom vilket spektrum av händer din motståndare kan tänkas ha (återigen vad vill du åstadkomma med din raise PF?) Din motståndare kan ju ha 95, inte omöjligt. Förmodligen är inte det handen han sitter på men du har skaffat så lite information du möjligtvis kan genom ditt PF spel så 95 är inte omöjligt. Sen borde du även läsa ett kapitel om potodds och implicita. Potoddsen i den här handen säger att du ska lägga dig. De implicita är förmodligen väldigt låga också (eftersom du inte har en aning om var du står i handen) Jag kunde ha skrivit FOLD istället för ALLT det jag skrev. Men nu kanske du lärde dig något ps: vill dock påpeka att i ett SH game med några spelade händer mot en fi så är detta långt ifrån så självklar fold som folk förespråkar i den här handen. Så du vet. Folk tenderar ofta att dra och bluffa hårt på dessa floppar. MVH Citera
z0ltan Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Tyvärr har jag inge bra svar på min race. Försökte mest bara kasta in lite pengar och spela. Jag kände själv både när jag spelade och när jag publicerade handen att jag kanske inte borde ha spelat den och isf inte raisat så lite. Tack iaf för hjälpen iaf och jag kan säga att jag foldade efter den där raisen så jag torskade inte mer pengar där iaf. Citera
Recommended Posts