jm_j Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Hallu hallojs! Jag hade "ett litet problem" med min chatt på PokerStars för en timma. Undrar om det är en funktion satt för obscena/könsord som stänger av chatten. Jag skrev absolut inget förbjudet som om hand etc utan som värst bad om några lirare att komma förbi hem till mig och suga kuk... Känns inte så värst farligt från min sida eftersom de som jag chattade med började med diverse hotfulla klagomål & allmänn gnäll som de hade kunnat hålla undan. Kan vi få lite riktlinjer postade hit så att folk kan slippa få sin chatt avstängd? Citera
Batch Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Hallu hallojs! Jag hade "ett litet problem" med min chatt på PokerStars för en timma. Undrar om det är en funktion satt för obscena/könsord som stänger av chatten. Jag skrev absolut inget förbjudet som om hand etc utan som värst bad om några lirare att komma förbi hem till mig och suga kuk... Känns inte så värst farligt från min sida eftersom de som jag chattade med började med diverse hotfulla klagomål & allmänn gnäll som de hade kunnat hålla undan. Kan vi få lite riktlinjer postade hit så att folk kan slippa få sin chatt avstängd? Använd sunt förnuft. Citera
jm_j Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Använd sunt förnuft. Jag har aldrig fått min chatt avstängd av något liknande språkbbuk. Kan förstå att vissa amerikanare är lite känsliga om man säger till de att suga kuk men ändå är inte vad jag skev menad som förolämpande & folk bör fatta det. Fick tillbaka min chatt efter en timma & inte fått det avstängd igen än. På några andra nätverk har det varit ok att skiva nästan vad som helst som inte är hotfullt & inte beskriver handen i spel. Citera
bossbaver Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 välkommen till klubben... har fått 2 veckor på svenska spel... Citera
dlinder Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Kan förstå att vissa amerikanare är lite känsliga om man säger till de att suga kuk men ändå är inte vad jag skev menad som förolämpande & folk bör fatta det. Var det menat som en raggningsreplik då eller vad? Citera
jm_j Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 välkommen till klubben... har fått 2 veckor på svenska spel... Hehe.. där har jag inte lyckats få någon ban än. Några andra som har varit hotfull har fått sin chatt/konto avstängd när jag & många andra gnällt på de. Var det menat som en raggningsreplik då eller vad? Men vafan... är det någon som börjar tjafsa/hota med något nonsens så är mina kommentarer rätt milda tillbaka. Har varit med massvis mes hotfulla kommentarer på nätspel & det har aldrig tidigare varit någon problem med att "Lite snällt tjafsa tillbaka". Jag skriver bara lite tillbaka på chatten; inte något olagligt/otillåtet som om handen i spel. Fattar inte folk att de kan få svar på sina onödiga gnäll så kan de sluta göra det själv från början. Jag skriver tillbaka bara ibland men då har jag ok med ammunition att skjuta med. Citera
bossbaver Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 troligtvis så blev du ju tillfälligt bannad för att du inte skrev på engelska då.... du skulle skrivit: dick istället för kuk... o dick lär de ju inte banna, synd om dick tjärnström isf... om folk frågar vad han heter i nån chat nånstans.... Citera
DrRoland Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Det är +EV att få chatten spärrad. Citera
PokerStars_Martin Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 jm_j, I våra Terms of Service står följande att läsa: 6. OFFENSIVE LANGUAGE OR CONTENT. The User is prohibited from posting any unlawful, obscene, libelous, defamatory, threatening, or other material that would violate any law or generally be considered to be offensive, via the Service using the chat option, the player images option or in correspondence with PokerStars' staff. Vårt mål är att PokerStars ska vara en rolig och trevlig site att spela på, där alla kan känna sig bekväma. Svordomar och förolämpningar påverkar trivseln vid bordet negativt, och är därför inte tillåtet. När vi går igenom en chat-log så tar vi inte hänsyn till s.k. vedergällningschat. Om någon spelare börjar svära, och en annan spelare återgäldar svordomarna, så betraktas båda som skyldiga. Vi accepterar inte "det var h*n som började" som ursäkt. Istället förväntar vi oss att den som har blivit förolämpad rapporterar händelsen till chat@pokerstars.com och sedan låter oss ta hand om incidenten. Notera också att ni kan blockera en spelares chat genom att högerklicka på hans namn/bild och välja "Block Chat", om ni tycker att någon är otrevlig. Martin K PokerStars Kundtjänst Citera
thefievel Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 välkommen till klubben... har fått 2 veckor på svenska spel... Hur lyckades du med detta? har försökt och försökt men går bara bet.... Citera
A0Poker Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Jag brukar stänga av chatten och ha stats rutan framme istället hatar chatt. Citera
dlinder Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Men vafan... är det någon som börjar tjafsa/hota med något nonsens så är mina kommentarer rätt milda tillbaka. Jag fattar fortfarande inte. Du säger att det inte är i förolämpande syfte, vilket syfte är det då? Citera
Recommended Posts