Ängeln17 Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Måste vi betala av här eller är det ok att folda? Rätt säker på att Fi synat med färgdrag. Hade ingen read då han satt sig precis. ***** Hand 403381869 ***** 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 augusti 2007 22:02:45 Anna 81 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: spidflam (201.17) Plats 2: Kung Tung (0.00) Plats 3: molle2580 (268.25) Plats 4: Leiurus (297.28) Plats 5: Ängeln17 (165.00) spidflam lägg LM 0.50 molle2580 lägg SM 1.00 ** Giv ** Ängeln17 [ ] *** Bet Runda 1 *** Leiurus Lägg Ängeln17 Höj till 3.00 Här blev det en för lite. Skulle höjt till 4 men tror inte det spelar någon roll. spidflam Syna 3.00 molle2580 Syna 3.00 *** Flop(Board): *** : [] *** Bet Runda 2 *** spidflam Passa molle2580 Passa Ängeln17 Satsa 6.00 Skulle nog betat 8-9 här va? spidflam Syna 6.00 molle2580 Lägg *** Turn(Board): *** : [ ] *** Bet Runda 3 *** spidflam Passa Ängeln17 Satsa 11.00 Va mer ett bet i förhoppning att Fi skulle checka även på river. Rätt eller fel? spidflam Syna 11.00 *** River(Board): *** : [ ] *** Bet Runda 4 *** spidflam Satsa 38.00 Ängeln17 Betalar vi av eller foldar vi? Citera
Sparven Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Om du känner dig säker på att din motspelare har dig slagen och han betar runt pott så är det bara att folda. Ditt resonemang på turn är horribelt, checka och håll nere potten om du nu tror du är slagenn men känner dig sugen på att syna ner rivern. Citera
Ängeln17 Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Fantastiskt att du tog dig tid att svara Sparven. Detta måste ha varit den sämsta HA-fråga som lagts upp på forumet. Får skylla på tilt eller nått. Och du har helt rätt att mitt resonemang stinker. Och jag lira hela handen som en blind babian. Dessutom kan tilläggas att jag folda på river som en djävla åsna. Citera
Kalleballe Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Jag läste lite ur din dagbok och hamnade till sist här. Det var en rolig historia den du berättade om den svavelosande greken. Sååå, nu skriver du en HA som någon sorts straffterapi? Den påminner mig om något, typ när jag just analyserat mitt spel och kommit på att det här är ju kasst. Sedan sätter jag mig vid pokerbordet, spelar en pott och gör precis samma fel IGEN. Du lär ha kommit över tilten nu antar jag. Keep hangin' on. Förresten... Dessutom kan tilläggas att jag folda på river som en djävla åsna. Mtp alla suited kort folk älskar att syna med på denna nivå är nog inte folden fel. Jag kan även tänka mig fiskspel såsom: träff K eller Q med dålig kicker och färgdrag på turn. River, vet någonstans han är slagen men vill inte släppa, allin för att inte själv bli utbettad. Citera
Recommended Posts