Gå till innehåll

PLO50: Floppbeslut


podir

Recommended Posts

Tjena, testade Omaha Hi PL för första gången idag. Förstod redan efter en stund varför det är så populärt men inbiten holdem kille så är det nog mycket jag tänker fel på.

 

Vad hade ni gjort här, och hur ska jag tänka?

Endast spelat 10 min och har inte fått nån känsla för fi.

 

Full Tilt Poker Game #3179358601: Table Evora (6 max) - $0.25/$0.50 - Pot Limit Omaha Hi - 8:51:11 ET - 2007/08/07

Seat 1: Hero($99.40)

Seat 2: JammuSeta ($36.75)

Seat 3: CAPTON KID ($7.15)

Seat 4: slow13 ($8.05)

Seat 5: DDSBAC ($52.10)

Seat 6: doyalduster ($17.50)

slow13 posts the small blind of $0.25

DDSBAC posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 9 of ClubsKing of DiamondsJack of SpadesQueen of Spades

doyalduster calls $0.50

Hero calls $0.50

JammuSeta folds

CAPTON KID has 15 seconds left to act

CAPTON KID folds

slow13 calls $0.25

DDSBAC checks

*** FLOP *** 4 of DiamondsJack of Diamonds10 of Spades

slow13 checks

DDSBAC checks

doyalduster checks

Hero bets $2

slow13 raises to $7.55, and is all in

 

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, knepig flopp. Har spelat Omaha några månader nu, och är helt fast. Holdem e bara inte lika kul längre ;).

 

Men till din fråga... killen kan ju inte ta mer än 5 dollar till, vad jag förstår, så jag hade nog tagit risken. men... en sån bet på en sån flop brukar betyda triss, kanske med ett färgdrag. Du hade ju tyvärr ingen read på Fi. Men han är ju shortstacked, så det kan ju tänkas att han tar risken med ett tvåpar eller så oxo.

 

Tre ess (ruter ess vill du inte se...), tre kungar, 3 åttor, 2 damer om jag räknat rätt nu. 11 outs, sh, e hyfsat. Inte lysande men helt ok HU. Men om fler ser handen och ett ruter eller ett par dyker upp på brädan, så hade jag dragit öronen åt mig. kommer fler spader e det ju bonus, speciellt om de e höga

 

T ex ger dig spader K dels str8, dels str8flushdrag. Men det är ju bara ett kort, så inget att dra efter.

 

Har dock inte spelat jättelänge, så det kan finnas aspekter jag missat.

 

Nyfiken, hur gick det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade pott-raisat pf, fin connectad hand i sen poss. Sen självklart vart commitad o syna hans allin efter mitt cb bet.

 

Som spelat så synar jag och hoppas han sitter med 2par.

Du har ju blockers på färgdraget :-)

 

Frågan är ju knappast huruvida vi är commitade mot shortstacken eller inte, det är de övriga spelarna som man måste tänka på. Jag hade förmodligen inte försökt att isolera mig, tycker inte det finns någon större anledning till det. Inga implicita odds och vi ligger troligtvis efter eller slantsingling. Syn och sen hoppats på syn bakom. Om någon pottar om bakom blir det lite intressantare, då vet jag inte riktigt.

 

Men som sagts innan, jag höjjer nog pf alla gånger här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag pottar om. med en trekortswrap och par (där både triss och tvåpar kan leda till att du leder headsup) ser jag inte mkt som fi kan syna ner med om inte set eller tvåpar (par+fd).

 

sen är det bara DDS-snubben som sitter med fullstack också... bara dega in, du vet aldrig om ditt tvåpar eller triss är bra på nog turn för att kunna potta in ett helt inköp där ändå, och ett par+fd+set saktar ner rejält om stegen kommer på turn på de ähr nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...