Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Vill bara börja med att säga att all feedback / åsiter är välkommna

Jag har då lirat poker i 3 år ungefär. Till en början mest på skojj.

På senare tid har jag märkt att pengarna börjat ramla in rätt bra, Jag lirar idag på Expekt ENDAST 10dollars headsup, valt expekt för att man endast betalar 0.50 i rake, dom flesta tar 10+1. Och att utbudet av spelar är rätt hyffsat.

Jag lirar ca: 2-3h per dag och har byggt upp en BK på 10k och går ca 5-6k+ per månad:-)

Alla pengar går ju inte till Bk utan till nöjen m,m

Jag bor förnärvarande hemma och lever i princip gratis och här även jobb så pengar och satsning är inget problem

Fråga 1: Vad jag nu undrar och är nyfiken på är vad andra har för åsikter/erfrarenheter av Sitngo, Headsup. Tror ni man kan leva på det? ser gärna lite för och nackdelar med cashgames/headsup, Tror ni det finns folk som lever på headsup? taktiker för att bli bättre m,m. Som sagt alla åsikter är välkommna

Fråga 2: En fråga som jag tror många kan ta åt sig på, Hur hanterar ni ilska vid Badbeats och många looses på rad? Skriv gärna hur ni hanterar ilska och otur, har ni så pass bra förmåga att verkligen lägga av nårra timmar eller fortsätter ni spela? jag personligen kan säga att jag ibland spelar något sämre om jag har mycket otur på rad. Och nu vill jag veta då lite tips och så hur man kan förbättre detta

Tack på förhand / Vali3nt =) :mrgreen:

Postad
Tror ni man kan leva på det? :mrgreen:

5-6k/månad går inte o leva på.

(jo ok om man gillar knäckemacka, bor i en bajssunkig lya, inte har bil, inte kan hitta på nåt kul, inte vill köpa kläder eller nåt annat normalt)

...men låter det lockande, så kirra en egen lya ;) börja dock med att betala dina stackars föräldrar lite slantar för att du bor hemma... werner

Postad

Fråga 1: Vad jag nu undrar och är nyfiken på är vad andra har för åsikter/erfrarenheter av Sitngo, Headsup. Tror ni man kan leva på det? ser gärna lite för och nackdelar med cashgames/headsup, Tror ni det finns folk som lever på headsup? taktiker för att bli bättre m,m. Som sagt alla åsikter är välkommna

Jag har poker som enda inkomst och har HU SnGs som mitt maingame. Bästa sättet för att utvecklas är nog att diskutera så mkt som möjligt på forum eller IRL om man nu har den möjligheten.

Fördelen med HU SnGs är väl att variansen är rätt liten vilket är skönt om man lever på poker. Sen tror jag det är lättare att lära sig optimalt spel för HU SnGs än för 6-max.

Fråga 2: En fråga som jag tror många kan ta åt sig på, Hur hanterar ni ilska vid Badbeats och många looses på rad? Skriv gärna hur ni hanterar ilska och otur, har ni så pass bra förmåga att verkligen lägga av nårra timmar eller fortsätter ni spela? jag personligen kan säga att jag ibland spelar något sämre om jag har mycket otur på rad. Och nu vill jag veta då lite tips och så hur man kan förbättre detta

I början var det nog jobbigare men nu orkar jag inte bry mig så mkt eftersom jag inte själv kan påverka variansen. Om jag spelar HU SnGs och känne mig småtiltad så brukar det ofta räcka med en kort bensträckare på några minuter för att det ska kännas okey igen.

----

Tips: Det finns en massa sajter som har samma rakestruktur som Expekt. Full Tilt, Stars och Boss är några exempel.