sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Shoppa såklart, vad annars.. Inget annat? Många kompisar? Citera
tetris Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Om ni har möjligheten att skaffa ett dedikerat rum för just poker och förklara för henne att just detta är din arbetsplats, ditt kontor. Jag kan nästan lova att hon kommer bli mer förstående för ditt "arbete". Citera
eurythmech Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Givetvis ingen poäng i att besvara frågorna publikt på forumet. Hur stor del skulle ange sig själv som förlorande liksom? Citera
Donner Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Usch, den här tråden börjar bli helt koncentrerad till mig nu, det var ju inte meningen. Jag har inga jätteproblem hemma med spelandet o gnället, bara hakade på diskussionen eftersom eftersom alla med sambos/flickvänner verkar uppleva samma sak. Citera
Donner Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Givetvis ingen poäng i att besvara frågorna publikt på forumet. Hur stor del skulle ange sig själv som förlorande liksom? Kanske inte, men lite kul att jämföra situationer. Och är man förlorande spelare har ju tjejen dessutom all rätt att klaga på spelandet, iaf som sambo, då det kanske påverkar hushållsekonomin negativt. Citera
heltok Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 hyr ett kontor och gå ditt fasta tider och spela. så kanske hon mer ser det som ett jobb i traditionell mening. Citera
eurythmech Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Jag tror bara att för >90% av forumet är det en skrattretande tanke att partnern ska se spelandet som ett jobb. Citera
david Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 haha! tack för alla tankar, tips och råd! Mkt tänkvärt!! Trodde först tråden skulle uppfatttas som en skämttråd, men uppenbarligen ser fler forumnissar det lite mer seriösa i det. I mitt fall eftersom det är den viktigaste inkomstkällan. Men som sagt, jag har fått lite nya (in)- anfallsvinklar. Grymme! //D Citera
Hjort Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Men det är väl ffs inget ni ska behöva muta er till. Så länge risk-reward och nedlagd tid ligger på rimlig nivå så är det jävligt respektlöst av en partner att komma med beska kommentarer och allmänt bete sig som om man bajsat på vardagsrumsgolvet. Det är helt out-of-line. Håller man fritt för någon/några timmars umgänge om dagen så är det något jävligt fel om partnern börjar hacka om resterande tid. Citera
david Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Det är väl aldrig så att du e kompromisslös hjorten?! Speciellt med bakvägsfärgdraget och något schysst överkort i en multiwaypot? //D Citera
oleby Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Något som fungerat för mig är att på ett smidigt sätt intressera henne för själva spelet. Numera sitter hon ofta bredvid mig och analyserar händer tillsammans osv. Jag började med att spela en massa skitspel som "vänd tia" osv och förklarade hur jag tänkte i vissa situationer och drog liknelser till poker, berömde henne när hon förklarade hur hon tänkte i specifika situationer. Man måste närma sig väldigt smidigt och gärna säga att dom har talang för spelet och uppmuntra dom. Sedan om dom inte fattar ett skit så får man låtsas att dom har rätt ändå och berömma bedrövliga analyser osv. Man får i alla fall grinda med gott samvete! Citera
Hjort Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Det är väl aldrig så att du e kompromisslös hjorten?! Speciellt med bakvägsfärgdraget och något schysst överkort i en multiwaypot? Jag skrev "någon/några timmar umgänge om dagen", för de flesta innebär det att det inte blir så ruskigt mycket tid över till poker. Så tämeligen mkt kompriss imo. Citera
nils_anders Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Något som fungerat för mig är att på ett smidigt sätt intressera henne för själva spelet. Numera sitter hon ofta bredvid mig och analyserar händer tillsammans osv. Jag började med att spela en massa skitspel som "vänd tia" osv och förklarade hur jag tänkte i vissa situationer och drog liknelser till poker, berömde henne när hon förklarade hur hon tänkte i specifika situationer. Man måste närma sig väldigt smidigt och gärna säga att dom har talang för spelet och uppmuntra dom. Sedan om dom inte fattar ett skit så får man låtsas att dom har rätt ändå och berömma bedrövliga analyser osv. Man får i alla fall grinda med gott samvete! Hehe, låter ungefär som du pratar om en 5årig flicka. No offense. Citera
nils_anders Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Känner ni er inte kastrerade om ni överväger att skaffa ett kontor o springa iväg till eller nåt annat påhitt, är väl erat hem också? Sålänge ni inte låter pokern ta över er värld och spelar bort stora summor pengar finns det väl inget problem. Citera
baller Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Varför har man flickvän om man ändå inte vill spendera tid med dem? Heltids jobb + flera timmar poker om dagen = ingen tid till något annat. Citera
Donner Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Känner ni er inte kastrerade om ni överväger att skaffa ett kontor o springa iväg till eller nåt annat påhitt, är väl erat hem också? Sålänge ni inte låter pokern ta över er värld och spelar bort stora summor pengar finns det väl inget problem. Du är singel va? Citera
Donner Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Varför har man flickvän om man ändå inte vill spendera tid med dem? Heltids jobb + flera timmar poker om dagen = ingen tid till något annat. Handlar om att inte spendera ALL tid med dem. Ska väl ändå gå att ha både en hobby och flickvän. Citera
nils_anders Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Hur många förhållanden mår egentligen bra av att spendera all fritid tillsammans ändå, är det inte då folk brukar känna att sin egen idenditet försvinner. Om man dessutom inte delar så mycket hobbies, ska man sitta o kramas i soffan hela dagarna? Neefan, stå på er och ge inte upp erat liv. Citera
bomanski Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Jag är sambo, och spelar säkert 10-20 timmar i veckan. Min tjej accepterar detta, tycker faktiskt det är bra, eftersom det blir lite extrapengar. Jag gör oftast upp i förväg när, och hur länge, jag ska spela. Då vet hon det, och kan pyssla med annat. Jag tror INTE man skall försöka få sin tjej intresserad av poker om hon inte själv vill! Jag pratar aldrig poker med henne! Vet att hon inte är intresserad, så varför ska jag då hålla på och tjata? Det viktigaste tror jag är att i förväg säga att "ikväll skall jag spela poker två timmar". Och då skall man inte sitta fem timmar... Citera
Gäst Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Men det är väl ffs inget ni ska behöva muta er till. Så länge risk-reward och nedlagd tid ligger på rimlig nivå så är det jävligt respektlöst av en partner att komma med beska kommentarer och allmänt bete sig som om man bajsat på vardagsrumsgolvet. Det är helt out-of-line. Håller man fritt för någon/några timmars umgänge om dagen så är det något jävligt fel om partnern börjar hacka om resterande tid. QFT. Har aldrig riktigt förstått varför flickvänner ska gnälla. Det borde snarare vara tvärt om, poker tar väl oftast mindre tid än ett vanligt 40h/h i veckan jobb och då blir det ju mer tid att umgås. Citera
Appel Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Det finns väl inte en enda pokerspelare som sitter mellan 09-17 måndag-fredag och spelar. visst kan det bli fler lediga timmar. Men inte absolut inte fler timmar man är ledig samtidigt som tjejen. Citera
Stoffi Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 tror dom jobbar också utöver pokern Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Men det är väl ffs inget ni ska behöva muta er till. Så länge risk-reward och nedlagd tid ligger på rimlig nivå så är det jävligt respektlöst av en partner att komma med beska kommentarer och allmänt bete sig som om man bajsat på vardagsrumsgolvet. Det är helt out-of-line. Håller man fritt för någon/några timmars umgänge om dagen så är det något jävligt fel om partnern börjar hacka om resterande tid. När kan du komma förbi hos min flickvän? Citera
FiSherman63 Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Ännu en gång tvingas man bli mörkrädd över hur utbredd toffel-sjukan är i detta land. Tills för en tid sen trodde jag att folk skämtade när dom slängde ur sig uttryck som "fråga regeringen" titt som tätt. Nu har jag hajat att det är på fullt allvar. Skrämmande. Citera
flyckten Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Håller faktiskt med FiSherman63. Klart man ska kunna ha en hobby som man gör trots att man bor med flickvännen. Är man särbo så är det väl självklart att man inte umgås varenda dag? Som sambo måste man ju ändå har tid för sig själv och sina hobbies. Citera
Recommended Posts