david Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Jag behöver råd. Vad ska man göra för att få sin flickvän mindre "pokerfientlig", dvs slippa höra varje gång man sitter en längre session (ca >2 h) att hon hatar när jag spelar poker? Ni får komma med alla tips som finns förutom: 1. Köpa dyra presenter 2. Ibland skita i sportnytt på söndagarna till förmån för ngn romantisk film 3. Diska, tvätta och städa..... eftersom allt detta har jag redan testat. //D Citera
Donner Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 För min del känns det kört hur jag än bär mig åt. Spelar ingen roll hur bra resultat jag visar upp, hon tror ändå jag kommer spela bort huset o gula alla bankkonton vilken dag som helst. Självklart tycker hon även jag är astråkig när jag bara sitter framför datorn. Citera
HerrDaniel Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Fortsätt spela dina sessioner.. tillslut inser hon att det inte är nån ide att tjata på dig. Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Jag behöver råd. Vad ska man göra för att få sin flickvän mindre "pokerfientlig", dvs slippa höra varje gång man sitter en längre session (ca >2 h) att hon hatar när jag spelar poker? Ni får komma med alla tips som finns förutom: 1. Köpa dyra presenter 2. Ibland skita i sportnytt på söndagarna till förmån för ngn romantisk film 3. Diska, tvätta och städa..... eftersom allt detta har jag redan testat. //D Om du är i ok form kan du säga att detta är en hobby och att du lika gärna kunde hållt på med fotboll och varit borta 2-3 kvällar i veckan under ett par timmar som nu. Hävda att du aldrig hindrat henne från att hitta på något varken med kompisar eller vad hon vill göra hemma. Men i sista änden är det ju egentligen bara att. 1: Meddela i god tid att du tänkt lira lite ikväll, så att hon får en chans att hitta ¨på något med 2: Prioritera sittningarna, kanske går att skära ner 3: Om hon får ta del av dina vinster så kan du fråga henne ifall hon vill att du ska sluta med det. 4: Se till att så mycket "övrig" tid som möjligt går till henne och de saker hon vill att ni ska göra tillsammans. Har själv samma bekymmer, och då man till 99% lirar MTT´s kan det bli jobbigt när de står o stampar o väntar på att man ska sluta när man en chipleader med 100 pers kvar... Vad kvinnor och män inte har gemensamt är definitivt just detta, sällan en man klagar på att hans tjej spenderar för mycket tid med sig själv/sina vänner. Snarare tycker åtmindstone de flesta av mina kompisar det kan vara skönt då man slipper ta ansvar för att tjejen ska ha nåt att göra innan man kan ägna sig åt sig själv. Citera
baller Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Självklart tycker hon även jag är astråkig när jag bara sitter framför datorn. Menar du att hon inte har rätt? Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 För min del känns det kört hur jag än bär mig åt. Spelar ingen roll hur bra resultat jag visar upp, hon tror ändå jag kommer spela bort huset o gula alla bankkonton vilken dag som helst. Självklart tycker hon även jag är astråkig när jag bara sitter framför datorn. Fattar inte detta, jag sitter själv med datorn i soffan bredvid henne och är överdrivet social trots att jag spelar, samtidigt som hon kollar tv, trots detta tycker hon att man är trist när man säger att man ska lira. Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 En dålig ide, men gör ett schema till henne där du skrivit ner hur du tänker sitta. Kan ju åtmindstone få henne att känna att hon har möjlighet att hitta på något annat de tiderna. Träna, umgås med polare mm Citera
Donner Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Menar du att hon inte har rätt? Exakt hur mycket roligare blir jag genom att sitta 5m närmare henne, typ bredvid i soffan? Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Konstigt det där, hade min tjej sagt att hon ville, lägga pussel, lösa korsord, träna, gå ut och gå, hänga med polare eller vad som. Hade jag sagt kul, och satt på en rulle, lirat poker eller hängt med polare. Tror lite dock att det har just med att det är poker att göra. Tjejer är överlag inte "gamblers" och tycker det mesta som rör det är något negativt. Säg till henne nästa gång hon klagar. "var inte svartsjuk älskling, datorn komme aldrig kunna ersätta dig" och vänd dig snabbt mot datorn med ett fånigt leende och kanske en slängkyss. Citera
eurythmech Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Exakt hur mycket roligare blir jag genom att sitta 5m närmare henne, typ bredvid i soffan? Troligen några tiopotenser. Citera
kfluffie Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Exakt hur mycket roligare blir jag genom att sitta 5m närmare henne, typ bredvid i soffan? Men är du allvarlig? Man behöver vill inte prata för att tillbringa lite kvalitetstid mer varandra men hålla om varandra, pussas lite etc. etc. handlar mer om att du tänker på/om henne än vad du gör med henne, och du tänker nog verkligen inte på din Själsfrände när du spelar en MTT ... Mvh, KF Citera
bossbaver Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 En dålig ide, men gör ett schema till henne där du skrivit ner hur du tänker sitta. Kan ju åtmindstone få henne att känna att hon har möjlighet att hitta på något annat de tiderna. Träna, umgås med polare mm jag tror sulla är nåt på spåret här alltså... lyssna på honom. Hur många dagar spelar du poker i veckan? varje dag? Om din flickvän skaffade samma hobby, alt. hade mani på o lägga harpan 2h varje dag, som du och ville va mä o slåss om datorn lika ofta som du lirar, skulle det fortf. va kul? Du måste ju försöka sätta dig in i hennes situation liksom, tex om ni båda gillar att köra bil när ni ska ut någonstans, o hon alltid snor nyckeln från din hand o ser till att hon alltid kör. eller så är hon enormt förtjust i kroppkakor till middag, så hon tvingar dig att laga storkok av kroppkakor lika ofta du lirar poker... även om DU tycker det är roligt att spela poker, är det ju inte = att alla runt i kring tycker det är roligt. fan det är ju ett bra tecken att hon tycker det är tråkigt nr du sitter o klickar på fel mus, det betyder ju att hon vill hitta på nåt med dig. Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Det jag kan bli lite less på är ju iofs att jag stör ju ingen när jag lirar, hon kan ju fortfarande göra vad hon vill. Samma läge fast på annat sätt är det ju när hon bjuder över sina vänner som hon förväntas vara själv med. Men av någon anledning är det mindre accepterat att sitta hemma o lira än att umgås med polare, träna, mm mm som göra att du är borta från tjejen. Ett annat tips är att åka hem till en polare, gärna singel, som också lirar poker, umgås med honom och grinda tillsammans. Om tjejen ska behöva veta att ni grindar eller inte avgör ju du. Citera
bossbaver Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Ett annat tips är att åka hem till en polare, gärna singel, som också lirar poker, umgås med honom och grinda tillsammans. Om tjejen ska behöva veta att ni grindar eller inte avgör ju du. sulla börjar vackla lite... ...ja menar, måste man börja ljuga om när man spelar poker o inte blir det nog ett väldigt jobbigt förhållande... men grinda tillsammans med nån lät annars bra! Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 sulla börjar vackla lite... Haha ok. Men poängen är bara att inte fan hade någon tjej stört sig på att du tränar fotboll 3 dar i veckan + match och att en av de övriga dagarna vill du vara med polare. Resten tillbringas med tjejen. Så vad är skillnaden om man inte lirar fotboll, fortfarande är i trim och hopppar nån kväll med polaren för att lira poker istället. Ska det störa så förbannat att man sitter framför datorn hemma? Och jag som dessutom då sätter mig 30 cm ifrån henne i samma soffa, utan ljud på datorn, hänger med i vad hon gör och säger och kan föra ett vettigt samtal. Citera
Donner Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Men lol, hajar väl jag oxå att hon uppskattar sällskap i soffan framför tvn o så, men hur långt blir ett förhållande om man inte kan få sitta för sig själv i samma hus några timmar ibland? Ska jag börja gnälla varje gång hon pratar i telefon eller chattar längre än en timme oxå? Man får ju försöka hitta nån balans som funkar, men tjejerna verkar ha svårt att acceptera att man vill sitta ensam ibland medans det är självklart att de ska få göra det ibland. Och att de sen är totalt ointresserade/hatar just själva spelandet gör ju inte saken lättare. Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 ...ja menar, måste man börja ljuga om när man spelar poker o inte blir det nog ett väldigt jobbigt förhållande... Har en kompis som gjort det i 3 års tid nu. Han är iofs inte en seriös grinder utan lirar de kvällar hon är borta eller sover samt tar med datorn till mig eller annan för att "spela datorspel" lite sporadiskt nån gång i månaden. Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Men lol, hajar väl jag oxå att hon uppskattar sällskap i soffan framför tvn o så, men hur långt blir ett förhållande om man inte kan få sitta för sig själv i samma hus några timmar ibland? Ska jag börja gnälla varje gång hon pratar i telefon eller chattar längre än en timme oxå? Man får ju försöka hitta nån balans som funkar, men tjejerna verkar ha svårt att acceptera att man vill sitta ensam ibland medans det är självklart att de ska få göra det ibland. Och att de sen är totalt ointresserade/hatar just själva spelandet gör ju inte saken lättare. Word. Men att prata ut och få henne att fatta detta är en helt annan sak. Citera
eurythmech Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Det är väl ganska naturligt att det blir skillnad på om man har aktiviteter för sig i hemmet eller på en träningsanläggning tre kilometer bort? Det går nog att få att funka i alla förhållanden, men det känns lite naivt imho att tro att partnern ska köpa det rakt av. Man kan väl ha lite olika approach på det här baserat på en del olika faktorer: a) Nöjesspelar du eller är inkomsten viktig? b) Vinner du? Handen på hjärtat c) Hur mycket tid lägger du ner? d) Spelar partnern? Citera
Preacher Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Men är du allvarlig?Man behöver vill inte prata för att tillbringa lite kvalitetstid mer varandra men hålla om varandra, pussas lite etc. etc. handlar mer om att du tänker på/om henne än vad du gör med henne, och du tänker nog verkligen inte på din Själsfrände när du spelar en MTT ... Mvh, KF "We were developing a narcotic dependence on television - the marital aid that enables a couple to endure each other, without having to talk." Idén med schemat gillar jag, men bästa imo vore kanske att lira turrarna hemma hos en pokerfrälst polare. Det handlar väl om att hon känner sej ignorerad, men då kan du spendera tid med henne när du är hemma... men ge henne skit om hon är asocial och glor på teven. Citera
JonnyD Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Tyvärr grabbar tjejer fungerar inte logiskt. Man kan tjäna hur mycket som helst på poker, betala allt där hemma och bjuda på resor och presenter allt från pokerpengar, tjejen kommer endå alltid känna att du inte älskar henne när du sitter i samma rum/lägenhet som henne och så tydligt väljer bort henne som du gör när du spelar. Det enda som hjälper är att antingen själv inte vara hemma eller att hon inte är hemma allternativt att hon sover. Visst ett schema kanske funkar om man kan sitta och spela poker helt ofokucerat och istället svarar på för stunden helt uppgjorda "uppmärksamhetsfrågor" av tjejen. Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Analsex är ju annars helt ok, rakar sig killen kan man ju ta det för att vara en tjej om man bara ser dem bakifrån. Man kanske skulle bli gay med en pokerpolare istället. Barnsligt, jag vet, men känns ju jävligt tungt att veta att vad fan jag än gör ligger jag i underläge mot tjejen, hon gör som hon vill och blir det inte så får jag ta skiten. Semiklonk dock att tjejen jobbar till 22:30 3-4 dar i veckan. Hinner ju lira sng och cg tills dess i allal fall, men MTT´s är tufft att hinna. Citera
Donner Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Det är väl ganska naturligt att det blir skillnad på om man har aktiviteter för sig i hemmet eller på en träningsanläggning tre kilometer bort? Det går nog att få att funka i alla förhållanden, men det känns lite naivt imho att tro att partnern ska köpa det rakt av. Man kan väl ha lite olika approach på det här baserat på en del olika faktorer: a) Nöjesspelar du eller är inkomsten viktig? b) Vinner du? Handen på hjärtat c) Hur mycket tid lägger du ner? d) Spelar partnern? a) viktig o viktig...jobbar heltid, men ska man ha råd med nått utöver mat o räkningar, typ resor o andra nöjen, så är det pokern som får finansiera det känns det som b) ja c) spelar när jag hinner/orkar o då främst på helgerna. krockar ju stenhårt då det är den tiden hon vill ha med mig d) nej. försökt få henne att åtminstone kunna raila mig, men att lära nån som knappt kan reglerna till 5-korts mörkpoker hur plo8 funkar är som att sparka på en död häst Citera
sulla Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Vad har hon för fritidsintressen? En polare har en tjej som köpt häst, han har knappt sett henne på ett halvår nu...kommer hem o sover/äter bara Citera
Recommended Posts