Gå till innehåll

NL100 AK UTG mot en trebet


Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #3172179338: Table Easement (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 16:52:26 ET - 2007/08/06

Seat 1: monasusername ($35)

Seat 2: sackawee ($75.50)

Seat 3: urmyatm44 ($67)

Seat 4: grizzly500 ($170.50)

Seat 5: mukzr ($135.20)

Seat 6: NOTODDEN ($50)

sackawee posts the small blind of $0.50

urmyatm44 posts the big blind of $1

NOTODDEN posts $1

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grizzly500 King of ClubsAce of Hearts

grizzly500 raises to $4.50

mukzr has 15 seconds left to act

mukzr raises to $14

NOTODDEN folds

monasusername folds

sackawee folds

urmyatm44 folds

grizzly500 ??

 

hans stats är 24/11/7.33/160 i övrigt vet jag ingenting. träffade just tidigare nötstegen med T8 och fick av en snubbe sin stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns ju ganska ovärt att ställa då man ändå måste ge han credit för NÅGON hand och man knappast får syn av en sämre hand, i bästa fall en coinflip (och fi kan ju mycket väl folda jj, qq). syn och utvärdera flopp, kan ju inte vika ak pre mot en standard re-raise, då luktar det weak ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn. Att folk vill slänga AK här är en av anledningarna till att reraise i pos är sjukt bra att göra lite då och då utan premium.

 

helt klart finns det stora fördelar att trebetta light. men han gör det UTG+1 mot raise UTG med 135bb mot storstacken som han troligtvis inte har några reads på. jag vill då inte ha 5 personer efter mig som ska agera om jag har en medioker hand i ett rätt dyrt trebett.

 

jag vek den iaf men jag har spelat som en råtta den senaste tiden så jag vet inte om det var rätt, skönt att höra att det åtminstone var ett hyffsat close call iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt klart finns det stora fördelar att trebetta light. men han gör det UTG+1 mot raise UTG med 135bb mot storstacken som han troligtvis inte har några reads på. jag vill då inte ha 5 personer efter mig som ska agera om jag har en medioker hand i ett rätt dyrt trebett.

 

Sant, positionerna talar för att Fi faktiskt har en bra hand. Men man ska ju ändå komma ihåg att det krävs oerhört mycket för att någon annan ska kliva in och fyrbetta här - allt enligt resonemangen ovan i tråden. Så risken han tar är inte så stor ändå. Och kan man anta att Hero viker AK och nedåt har ju trebet med any2 jättebra väntevärde, som isolerat spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle nog överväga att folda, sen syna iaf.

det känns ju som att du kommer ju få väldigt svårt att få betalt om du träffar bättre än FI

 

Äh, nog kommer de flesta slänga iväg ett CB oavsett vad som kommer. Är det sedan så att han sitter på AQs alt AK så kan du lätt få ganska fint betalt oavsett. Raisar han AK, floppen kommer Kxx och du reraisar på flop så har du en hyffsad chans att ta den där. Har han AQs är ju läget gyllene. Helt kört att få betalt tycker jag inte att det är.

 

Däremot så suger det ju helt klart att spela OOP med en hand som är i läget att den måste träffa.

 

Men att alltid anta att den bakom sitter med AA är ju att skjuta sig själv i foten. Tror att folk tenderar att vilja vara översmarta när de analyserar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det sedan så att han sitter på AQs alt AK så kan du lätt få ganska fint betalt oavsett. Raisar han AK, floppen kommer Kxx och du reraisar på flop så har du en hyffsad chans att ta den där.

Hur kan vi få ganska fint betalt om han sitter på AK?

Vad är meningen med att reraisa på floppen om den kommer Kxx, vi kommer ju inte få syn av något som vi slår eller vill du bluffa med TPTK som är en bra träff och en av de vi söker när vi synar preflop.

 

Jag hade synat pre, men om det är rätt eller inte vet jag inte. Men känns det inte lite väl vekt att lägga innan floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar hem potten direkt mot folk som viker bättre händer (PP). Du kan även få en nit att vika KK om man blixtpushar. FE gör att detta move är +EV mot rätt motståndare.

 

Helt ärligt tror jag inte det är många som viker KK på NL$100 preflop med 1/3 av sin 100BBstack instoppad potten. Och så som FI har spelat har jag svårt att sätta honom på något annat än KK/AA/QQ eller möjligtvis AK. Fi kan självklart göra detta spelet med sämre händer om vi trebettat honom mycket tidigare men att blixtpusha här är något jag absolut inte skulle göra utan att ha stenkoll på min motståndare. Att få en syn emot sig där är knappast +EV så då hade vi ju iofs likaväl kunnat ha 2-3off.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ärligt tror jag inte det är många som viker KK på NL$100 preflop med 1/3 av sin 100BBstack instoppad potten. Och så som FI har spelat har jag svårt att sätta honom på något annat än KK/AA/QQ eller möjligtvis AK. Fi kan självklart göra detta spelet med sämre händer om vi trebettat honom mycket tidigare men att blixtpusha här är något jag absolut inte skulle göra utan att ha stenkoll på min motståndare. Att få en syn emot sig där är knappast +EV så då hade vi ju iofs likaväl kunnat ha 2-3off.

 

Sätter du honom på ovanstående så har du rätt. Men om hans range även är 99, TT, JJ, AT, AJ, AQ, KQ så är det +EV. Mot rätt motstånader är det en blixtpush men mot en annan kanske blixtfold.

 

Fö är folk på NL100 superfiskar så de kan göra lite vadsomhelst här. Syna med K8o och folda KK är inget ovanligt. Du vill ha maximal FE om du pushar här men om han har KK eller AA så ser man bara till att dra ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...