Gå till innehåll

.


Henke-Jo

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag har kört en del 5-manna på Ongame och Prima.

Ingen större skillnad mot 6-manna om det inte är så att topp 3 får betalt.

Självfallet skall man lira mer händer än i 10-manna, men de flesta verkar gå över styr och tror att har man ett ess eller kung i sin hand så skall man spela den om det är SH.

ICM är fortfarande relevant, så ta det lugnt tills mörkarna börjar bli stora.

 

Får topp 3 betalt tar jag det ännu lugnare då det verkligen är lätt att se till att hamna i pengarna om man är tight i början. Tycker dock att det formatet suger...trist att vinna och bara få 1.5ggr inköp. Och det roliga med SH är ju att man spelar lite mer poker...men 5-max med 3 betalda så blir det nästan bara att lägga sig fram tills det blir lotto.

 

Själv gillar jag SH för att det blir lite mer pokerspel än i 10-manna, och är du duktig på att spela poker kan du få runt samma ROI vilket gör att din timmpenning blir bättre.

Även om jag gillar 5-manna så skulle jag dock inte välja att spela på en sajt bara för att de erbjuder det...skillnaden är som sagt liten mot 6-manna.

Raken på ongame och prima är den dubbla jämfört med t.ex. stars och strukturen på Prima suger verkligen.

Jag gillar att köra turbo, men om du kör icke-turbo på Prima är det ett riktigt lotto då man är nere till 2-3 spelare jämfört med en turbo på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...