Appel Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 ... Vad jag vet så är nog de minsta man spelar 6mannabord.. Fast när det är enbordsSnG så burkar det väl vara 10personer vid bordet..?!?!? Citera
Rival Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 På Svenska Spel finns det 5-manna och 10-manna. På 5-manna så får 2:an dubbla inköpet medans 1:an får 3xinköp. Citera
waker66 Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Hej det är väl 5 Mannabord på hela Boss nätverket Tex Paradisepoker 5050Poker + 97 Pokerrum till ungefär Citera
waker66 Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 det tror jag inte det är väl Onegame nätverket tror jag Citera
Ezkash Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Ja, ongame har 5 manna SnG. Taktiken är väl som vanligt, tight i början o sen stjäla... Citera
frasse123 Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 bet365 kör med 5-manna och dom har faktiskt olika varianter på betal platser . dom har tre betal platser på vissa bord då 3:an får tillbaka instasen och 2:an 1,5*insatsen och 1:an 2,5*insats. men även bord där 1:an och tvåan bara får. då är det 1,5* resp 3,5* Citera
JensNi Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 Ladbrokes har vassa 5manna... kan nästan folda dig till pengarna, om du inte spelar turbo då vill säga! Citera
Stefan99 Postad 2 September , 2007 Rapport Postad 2 September , 2007 hur startar man ett nytt inlägg???????????? Citera
Leo Postad 23 September , 2007 Rapport Postad 23 September , 2007 Jag har kört en del 5-manna på Ongame och Prima. Ingen större skillnad mot 6-manna om det inte är så att topp 3 får betalt. Självfallet skall man lira mer händer än i 10-manna, men de flesta verkar gå över styr och tror att har man ett ess eller kung i sin hand så skall man spela den om det är SH. ICM är fortfarande relevant, så ta det lugnt tills mörkarna börjar bli stora. Får topp 3 betalt tar jag det ännu lugnare då det verkligen är lätt att se till att hamna i pengarna om man är tight i början. Tycker dock att det formatet suger...trist att vinna och bara få 1.5ggr inköp. Och det roliga med SH är ju att man spelar lite mer poker...men 5-max med 3 betalda så blir det nästan bara att lägga sig fram tills det blir lotto. Själv gillar jag SH för att det blir lite mer pokerspel än i 10-manna, och är du duktig på att spela poker kan du få runt samma ROI vilket gör att din timmpenning blir bättre. Även om jag gillar 5-manna så skulle jag dock inte välja att spela på en sajt bara för att de erbjuder det...skillnaden är som sagt liten mot 6-manna. Raken på ongame och prima är den dubbla jämfört med t.ex. stars och strukturen på Prima suger verkligen. Jag gillar att köra turbo, men om du kör icke-turbo på Prima är det ett riktigt lotto då man är nere till 2-3 spelare jämfört med en turbo på stars. Citera
Recommended Posts