Gå till innehåll

Dålig tur eller ?


finishbetter

Recommended Posts

Spelade igår en 20$ +2 NL Unlimitedrebuys 1h 18000$g Turnering fulla bord

1500chips

Vi var kring 400 när vi börja top 50payed

 

Så händer detta efter 2h20min "ca". typ 100kvar. Jag sitter på bb med KK har en stack på 6000. Blindsen är 400/800, spelare tidig pos. betar 2000. alla foldar jag ALLin

Han visar AA :twisted: Jag har tur då K kommer på floppen. Skönt dublar upp och har nu c14k,

 

2 händer Senare... jag på knappen. Min Hand KK alla floppar fram till mig jag höijer med 2000. sb foldar BB går allin. Fan tänkte jag och synar "hans stack 8000" Han visar AA ... A på floppen och rest är history...

 

BLir kvar med 5000 och dåligt humör .. och snart är jag ute.

 

 

Vad är Oddsen för detta ? Händer det nån annan eller är det jag som har dålig tur ..

 

 

Skall man svälja skiten och gå vidare.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo i första handen, men sen straffas det nästa då jag inte enligt mig själv inte har nån orsak att inte syna hans Allin. Oturen är att Båda gångerna möta AA med KK

 

När har man inte “orsak” att syna en all in med KK? Möjligtvis på bubblan i en satellit när du själv är chiptvåa och cl har gått all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak att gråta efter insatsen :), Det är helt normalt att turen lyser med sin fråvaro :) På fredagen spelade jag en 5$ rebuy... vi var kring 1100spelare när vi började top100 in the money... efter närmare 3 timmars spel var vi 150 kvar min stack 14k... fick AA.. En betade 5000 jag allin. Han synar.. Visar 88.

Och river 8 Tadaaa! Satt kvar och kollade en stund före jag lämnade borde.Nästa hand var samma man all in igen med AQ mot AK och på floppen kom ett Q som på beställning...

 

Det är så jävla typiskt!

Truneringen började bra fick snabbt ihop 27000 på första timmen rebuy timmen... var top 4. under andra timmen kom 2 spelbara händer. 25000k i tredje hyfsat med bra händer sjukt med otur... AA handen did the job.

 

TÄnker nu hålla paus från poker en rejäl stund ifall turen skulle vända....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak att gråta efter insatsen :), Det är helt normalt att turen lyser med sin fråvaro :) På fredagen spelade jag en 5$ rebuy... vi var kring 1100spelare när vi började top100 in the money... efter närmare 3 timmars spel var vi 150 kvar min stack 14k... fick AA.. En betade 5000 jag allin. Han synar.. Visar 88.

Och river 8 Tadaaa! Satt kvar och kollade en stund före jag lämnade borde.Nästa hand var samma man all in igen med AQ mot AK och på floppen kom ett Q som på beställning...

 

Det är så jävla typiskt!

Truneringen började bra fick snabbt ihop 27000 på första timmen rebuy timmen... var top 4. under andra timmen kom 2 spelbara händer. 25000k i tredje hyfsat med bra händer sjukt med otur... AA handen did the job.

 

TÄnker nu hålla paus från poker en rejäl stund ifall turen skulle vända....

 

Jag vet inte om du tänkt på det, men rent statistiskt är det helt normalt. Om du går all-in med AA fem gånger mot spelare som täcker dig, så borde du statistiskt sett att åka ut. Inte för att du har otur, men för att även AA förlorar så pass ofta.

 

Själv spelar jag mest cashgame, men man kan ändå jämföra. På mina senaste 10000 händer har jag bara vunnit med AA 58 % av gångerna. 42 % har jag förlorat när jag haft AA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak att gråta efter insatsen :), Det är helt normalt att turen lyser med sin fråvaro :) På fredagen spelade jag en 5$ rebuy... vi var kring 1100spelare när vi började top100 in the money... efter närmare 3 timmars spel var vi 150 kvar min stack 14k... fick AA.. En betade 5000 jag allin. Han synar.. Visar 88.

Och river 8 Tadaaa! Satt kvar och kollade en stund före jag lämnade borde.Nästa hand var samma man all in igen med AQ mot AK och på floppen kom ett Q som på beställning...

 

Det är så jävla typiskt!

Truneringen började bra fick snabbt ihop 27000 på första timmen rebuy timmen... var top 4. under andra timmen kom 2 spelbara händer. 25000k i tredje hyfsat med bra händer sjukt med otur... AA handen did the job.

 

TÄnker nu hålla paus från poker en rejäl stund ifall turen skulle vända....

 

Du tror inte du haft en del tur på vägen till topp 100?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste inse att turneringar (kortsiktigt) handlar betydligt mer om tur än skicklighet. I en turnering på 250 spelare kan en riktigt bra spelare kanske dubbla sin stack 2 gånger på skicklighet. Resterande 6 dubblingar som krävs för att vinna måste komma på tur. (I praktiken byggs stacken naturligtvis inte bara med dubblingar men jag hoppas du förstår poängen.)

 

Själv spelade jag 40 turneringar igår och kom i pengarna 2 gånger (c:a 7 inköp tillbaka). Jag är en solklar långsiktig vinnare på den (låga) nivån jag spelar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 turneringar ? INte illa på en dag.. :-D

 

Jo visst fick jag ju qq och sådant under första timmen tur var det ju och eftersom det var rebuy kunde man lätt få stacken att växa... "folk spelar löst"

 

Borde kanske testa parbets headhunter turneringar.. där skulle man få lite cash med tur redan i början :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...