Gå till innehåll

Bolagen bör tydligt redovisa vad spelarna betalar.

EnemyAce

Recommended Posts

mitt svar ser ut såhär

Här får du det utlovade svaret på ditt nyligen inskickade e-post,

vänligen se nedan;

---------------------------------------------------------------

Svar (Kundservice Poker) - Måndag-08-06 21:48 PM

Hej!

Tyvärr är det så att om du vill ha reda på hur mycket du betalar i rake så får du som du säger bokföra eller installera ett separat program för detta.

Vi lämnar inte ut uppgifter om raken.

Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Kundservice via e-post eller telefon 0770-11 11 11 och begär Poker, Kundservice är öppet dygnet runt alla dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver jag till WPX och säger att jag spelat sportspel under ett år och nu vill jag veta hur mycket pengar jag har torskat på de marginaler de tar finns det inte en chans i världen de skulle lämna ut det till mig.

Så gör som de säger istället, installera ett program som håller koll på det där själv.

Länk till kommentar

Skriver jag till WPX och säger att jag spelat sportspel under ett år och nu vill jag veta hur mycket pengar jag har torskat på de marginaler de tar finns det inte en chans i världen de skulle lämna ut det till mig.

Så gör som de säger istället, installera ett program som håller koll på det där själv.

Liknelsen haltar. Och uppenbarligen fick du nu ovan ett svar 43 min senare med hänvisning till en sajt som faktiskt gör det du anser så orimligt - d v s redovisar för spelarna vad de betalat i avgifter.

Länk till kommentar

• 3 weeks later...

Det är verkligen synd att inte ännu fler hänger på detta. Pokerbolagen har ett avgiftssystem som för dess vidmakthållande helt bygger på att spelarna inte känner till vad de betalar.

Tittar man ex.vis på nivån 6max NL $5-10 på Party, så rejkas ca $100 per timme och bord, d v s 700 kr. Driftskostnaden för Party är samtidigt extremt låg.

Ska iväg och spela tennis nu – att hyra en tennisbana kostar 180 kr i timmen.

Hyran för ett virtuellt pokerbord är alltså 700 kr/h, om det spelas om höga insatser.

Antagligen kan man hyra en välskött fotbollsplan till en lägre timkostnad.

På ett enda 6Max $5-10 nolimit bord som är igång dygnet runt drar Party poker in ca en halv miljon kronor per månad. (700*24*30=504 000 kr.)

Så det är väl knappast några röda siffror i årsredovisningen.

Länk till kommentar