Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ajdå oflyt med blåljusen! Ska plugga ekonomi, frå se om man pallar det nu efter 1 år med försörjning av pokern :roll: ...ska testa ialf. Själv då, flyttar du ned för att plugga?

Förresten var första anblicken på byggnad/lägenhet bra?

Antar jag iofs att den var med tanke på att du tog den ;)

Jag kommer också plugga ekonomi så vi lär väl ses på nollningen :twisted:. Jag vet inte hur det är med ~20m2 men ~25-26m2 tror jag inte ska vara några problem att bo på. Jag har dock planer på att köpa en lgh, men vill avakta med det tills man vet hur bra man kommer trivas med studierna och staden.

Jag fick även intrycket av att det var relativt enkelt att byta upp till en större lgh om det skulle visa sig vara för litet, vid mån av plats.

Asså 20 kvm är sjukt litet. Prova att stega upp det själv...

Det beror förstås på din ålder också. Är du 30+ så ska du hålla dig borta från universitetsområdet. Det blir bara pinsamt. :-D Men är du runt 20 så är det helt rätt att bo i Krooklyn (Kronoparken). Mama Rosa har helt sjukt bra kebabrullar.

Men det är inte särskilt stekigt att bo där. Man får helt enkelt se till vad man prioriterar.

MVH SEGA

Jag körde runt lite i kronoparken och gillade inte riktigt vad jag såg, visst är det nära till universitet och väldigt mycket studenter. Tyckte dock området kändes lite smått deprimerande, men som du säger väger nog alla studentfester i området upp det ganska bra.

• Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag körde runt lite i kronoparken och gillade inte riktigt vad jag såg, visst är det nära till universitet och väldigt mycket studenter. Tyckte dock området kändes lite smått deprimerande, men som du säger väger nog alla studentfester i området upp det ganska bra.

Inget snack om saken. Stället är svårt deprimerande. Fler som lever på bidrag än hederlig rakeback. Men som student funkar det att bo där i ett år eller två eftersom de flesta andra nya studenter lever där. Sen finns det mesta man behöver. Två mataffärer, tre pizzerior, ett gym, pressbyrån, två gräsfotbollsplaner osv.

Det är verkligen inte stället man vill bo hela sitt liv, men jag tycker att det funkar första och andra året på universitetet.

MVH SEGA

Postad
Sheriffen ligger väldigt centralt. Inte ens 5 minuters promenad till krogstråket eller mitticity. I princip nybyggt till på köpet så det ska vara fräscht. Nackdelen är så klart att det är pyttesmå lägenheter till hutlöst pris :(

Jag gillar läget & att du säger att det ska vara nybyggt! Att lägenheten är extremt liten & hyran ändå ligger 3,6k är ju downsiden som du säger. Men jag hittar inga billigare om man inte bor i studentkorridor i campus, då kunde jag få en för ett par hundringar billigare. Fast då var det loft 16m2 nere & 10m2 uppe, låter inte så där jättenajs.

Jag kommer också plugga ekonomi så vi lär väl ses på nollningen . Jag vet inte hur det är med ~20m2 men ~25-26m2 tror jag inte ska vara några problem att bo på. Jag har dock planer på att köpa en lgh, men vill avakta med det tills man vet hur bra man kommer trivas med studierna och staden.

Det lär vi göra! Nollningen ska väl hålla på samtliga kvällar hela första veckan om jag inte minns fel? Lär bli skojj!

Precis så resonerar jag också, ska nog inte bli kvar i pyttelägenheten överdrivet länge. Men först måste man ju ut & reka lite...

Jag fick även intrycket av att det var relativt enkelt att byta upp till en större lgh om det skulle visa sig vara för litet, vid mån av plats.

Jaha, det låter ju onekligen bra. Var det stub som sa det?

Postad

Enkelt tror jag inte det är. Har nyligen sagt upp en STUB-lägenhet så haft en del kontakt och d verkar faktiskt som lägenheterna börjar ta slut. Går säkert om man t.ex. är två som flyttar ihop men att bara ringa och säga att man vill ha större kan nog bli krångel.

Jag skulle inte rekomendera kronoparken till nån. Satsa på city, herrhagen, haga, norrstrand, sundsta istället. Korridorsfester kan ni gå på ändå, alltid lär ni känna nån som bor där uppe.

Postad
Enkelt tror jag inte det är. Har nyligen sagt upp en STUB-lägenhet så haft en del kontakt och d verkar faktiskt som lägenheterna börjar ta slut. Går säkert om man t.ex. är två som flyttar ihop men att bara ringa och säga att man vill ha större kan nog bli krångel.

Jag skulle inte rekomendera kronoparken till nån. Satsa på city, herrhagen, haga, norrstrand, sundsta istället. Korridorsfester kan ni gå på ändå, alltid lär ni känna nån som bor där uppe.

Intressant! När tror du det är störst chans att kunna hitta en större lägenhet är det vid terminernas slut kanske, då en del studenter slutar?

Jo, det får nog bli city för mig. Kommer ha en polare som bor i korridor vid campus sen får man väl se vad som verkar bäst! Fest lär det bli hursomhelst:-P

Postad
Intressant! När tror du det är störst chans att kunna hitta en större lägenhet är det vid terminernas slut kanske, då en del studenter slutar?

Jo, det får nog bli city för mig. Kommer ha en polare som bor i korridor vid campus sen får man väl se vad som verkar bäst! Fest lär det bli hursomhelst:-P

Det är väl klart att det är som svårast att få tag i en lägenhet nu? =)

Postad
Det är väl klart att det är som svårast att få tag i en lägenhet nu? =)

hehe, jo idag gick det ju inte ens att ringa dem under telefontiden. Det blev väl helt klart för alla vart de skulle plugga igår så jag antar att det var några blivande studenter som höll telefonen varm ;)....men om det är svårast nu, när det isf lättast? 8-)

Postad
hehe, jo idag gick det ju inte ens att ringa dem under telefontiden. Det blev väl helt klart för alla vart de skulle plugga igår så jag antar att det var några blivande studenter som höll telefonen varm ;)....men om det är svårast nu, när det isf lättast? 8-)

Under våren skulle jag tro. Mars-april typ.

Postad

Om man letar hos andra hyresvärdar än STUB spelar nog årstid mindre roll. På STUB borde väl chansen att få en lägenhet vara störst i slutet av våren då folk slutar skolan?

Postad
Om man letar hos andra hyresvärdar än STUB spelar nog årstid mindre roll. På STUB borde väl chansen att få en lägenhet vara störst i slutet av våren då folk slutar skolan?

Har inte dom en garanti att alla ska få en lägenhet?

Postad

Själv är jag inne på mitt tredje år som studerande i Karlstad och bor still på campus och tvivlar på att jag någonsin kommer flytta in till stan under min studietid. Trivs helt enkelt FÖR bra i kronoparken. Inga avstånd, nära till allt (förutom stan :) ) och att det är HÄR allt händer...

Utopin är ju självklart att campus låg mer centralt, men nu är det som det är och då är det inget snack om att det är här man ska bo!

Postad
Själv är jag inne på mitt tredje år som studerande i Karlstad och bor still på campus och tvivlar på att jag någonsin kommer flytta in till stan under min studietid. Trivs helt enkelt FÖR bra i kronoparken. Inga avstånd, nära till allt (förutom stan :) ) och att det är HÄR allt händer...

Utopin är ju självklart att campus låg mer centralt, men nu är det som det är och då är det inget snack om att det är här man ska bo!

Intressant, att höra från en som bor i Campus! Låter ju onekligen som du stortrivs. Jag trodde dock att campus & kronoparken var två skilda områden?

Postad
Intressant, att höra från en som bor i Campus! Låter ju onekligen som du stortrivs. Jag trodde dock att campus & kronoparken var två skilda områden?

campus ligger på kronoparken.

fast måsste ju säga att det minst sagt är trevligare runt campus än på andra delar av krp