Gå till innehåll

NLT50 - Usel syn?


Recommended Posts

NLT50

6 spelare

Kom nyss till bordet så ingen read på FI

Både jag och FI har 50 dollar

Jag sitter på sb med :7h::3h:

PRF

3 limpar till mig som synar, och bb checkar ner.

 

FLOPP

:7c::7s::9c:

 

Jag bettar 1,5, knappen höjer till 5, jag återhöjer till 15 och knappen ställer all in. Jag synar nästan 35 dollar till.

 

 

När jag synade tänkte jag att det kan finnas en chans att han sitter på ett drag eller på ett slowspelat överpar, typ KK och AA. I och med att jag donkade floppen kanske han inte sätter mig på en 7:a.

 

Men å andra sidan så borde det väl vara ganska klart för honom, att när jag höjer till 15 på floppen så har jag en 7:a. Och han ställer ändå...

 

Om ni lägger här, hur bra hand måste ni ha för att syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja din syn och ditt spel var uselt, minst sagt.

 

word? jag hade kanske släppt när fi pushar (hade kanske bara synat hans 3bet på floppen??) och hade ledit ut mer potsize men att kalla spelet usult är väl att ta i.

Preflop spelet är tveksamt men knappast uselt. Det är inget stort misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

solklar syn

:shock:

 

word? jag hade kanske släppt när fi pushar (hade kanske bara synat hans 3bet på floppen??) och hade ledit ut mer potsize men att kalla spelet usult är väl att ta i.

Preflop spelet är tveksamt men knappast uselt. Det är inget stort misstag.

 

Att spelet är uselt är väll knappast en underdrift? Limpat pre och han langar in ett helt inköp med en triss, trea som kicker. Fi måste väll ha 99, 97 eller A7 här väldigt ofta, om han inte är en extrem fisk, vilket man kanske inte ska förutsätta utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag talar inte om spelet som kanske kan ifrågasättas men som spelat och inför valet av fold eller syn så är det väl självklart att man synar shorthanded mot en kille som oftast sitter med ett drag eller överpar.

 

Då kanske man ska ställa sig frågan hur ofta Fi spelar ett drag sådär - på en parad bräda dessutom - i en limpad pott.

 

Och överpar. Okej, det är NL50 och det kanske finns en och annan som limpar höga par pre för att sedan spela dom hårt post oavsett flopp. Men man kan ju inte förutsätta att alla är den där megafisken som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ge ett klockrentsvar på din fråga så måste du självklart beskriva motspelarens stil/klass samt din egen spelstil/image. Rent generellt är det ett uselt spel, för det första din reraise, och ännu värre synen. Med rr berättar du för honom att du har 7an och han kan spela därefter. Antingen ställer han in med en 7a med bättre kicker(vilket är alla 7or han har) eller så kan han göra det med ett drag som är 50% favorit samtidigt som han säger till dig att han vet att du har 7an men ställer in en då. Om du nu bestämmer dig för att reraisa den här potten kan du aldrig syna hans push. Din reraise är rätt kass också då din isig inte ger allt för mkt information. Jag skulle se det som dom flesta tog syn med fdrag,97,99 kanske tom A7 för att få dig comit på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Ett uselt spel i mina ögon är att begå ett stort misstag vilket jag inte kan säga att Hero begick nåstans här. Spelet är väl långt från ultimat eller kanske ens standard men inga stora misstag.

 

Enligt mig så är reraisen och synen på flopp STORA misstag vilket således gör det till ett uselt spel. Misstag som ofta leder till att man förlorar ett helt inköp i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ge ett klockrentsvar på din fråga så måste du självklart beskriva motspelarens stil/klass samt din egen spelstil/image. Rent generellt är det ett uselt spel, för det första din reraise, och ännu värre synen. Med rr berättar du för honom att du har 7an och han kan spela därefter. Antingen ställer han in med en 7a med bättre kicker(vilket är alla 7or han har) eller så kan han göra det med ett drag som är 50% favorit samtidigt som han säger till dig att han vet att du har 7an men ställer in en då. Om du nu bestämmer dig för att reraisa den här potten kan du aldrig syna hans push. Din reraise är rätt kass också då din isig inte ger allt för mkt information. Jag skulle se det som dom flesta tog syn med fdrag,97,99 kanske tom A7 för att få dig comit på turn.

 

Bra resonemang. Känns faktiskt som jag gör två stora misstag i handen. Både att reraisa och syna när han ställer. (mot vissa spelare kan det nog vara rätt att syna när han ställer, men hade ingen read här)

 

Skulle jag komma i en liknande situation igen, skulle jag definitivt bara syna raisen på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...