Gå till innehåll

NLT50 max 6 - Syna potsize bet med färgdrag här?


Recommended Posts

NLT50 max 6 Pacific

 

Sitter på floppen med 4 kort till färgen med JTs en lös spelare med 120 BB i sin stack i mittenposition betar in pottens storlek som var 5$ innan han betade. Alla foldar till mig som sitter på knappen. Skall jag syna här? Jag gör det och träffar inte färgen på turnen han betar in potsize igen (15$). Skall jag syna här? Om jag skulle sätta färgen på rivern så skulle jag vara tvungen att få honom att syna ett bet på halva pottens storlek på rivern för att gå plus med den här strategin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh? du måste nog ha lite reads på killen innan du vet vad som är "rätt".

Foldar han lätt vid raise? Ger han gratis kort på turn? Foldar han raise på turn?

re-raisar han bort dig på turn? Hur mycket belatar han av när färgen sitter?

 

???

 

Om du inte vet skulle jag börja med att raise floppen för att lära känna killen. Tänk på framtida resultat också. Man får inte vara feg! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några andra saker du bör tänka på när det gäller de implicita som är till nackdel för dig.

1) Ibland stackar du av till en högre färg eller KÅK om bordet är parat.

2) sekvensen syn flopp syn turn får inte felanvändas. Säg att du höjer med starka händer. I så fall har du antagligen bara marginella händer och drag kvar. De marginella händerna checkar du nästan alltid bakom. Så fi kan enkelt folda när draget sitter om han får lite read på dig.(standard readen tillämpas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...