Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Misslyckad rubrik: Ska vara NL 5/10 - syna ner river?

HH ur minnet.

Jag har 1100, FI täcker. Verkar vara multitablande grinder. Nickar ubernit vilket kanske kan betyda något, troligtvis inte dock...

Jag är sb, FI är Button.

Jag: 44

Pre-flop:

alla foldar, Button höjer till 30

SB syn

BB syn

Han har höjt relativt frekvent från knappen.

Flop.

998 inget färgdrag

SB check

BB check

Button 80

SB call

BB fold

Ett standard continuation-bet. Vill inte höja och reppa något, spelar inte 9x så särskilt ofta och vill inte göra handen till en bluff. Ännu.

Turn

998 3

SB check

Button check

Dags att omvärdera. FI checkar bakom.

River

9983 A ingen färg ute

SB check

Button 200

SB ?

Potten ligger på ca 210. Vad göra?

Postad

Syn. Tror det står oftare än 1/3 ggr här, förutsatt att det inte är en supernit. Jag menar, han bluffar väl väldigt ofta med det mesta han slår upp knappen med? KQ/QJ/JT/76, vad som helst. Förstår naturligtvis att du är ute efter en CRAI på river, men jag tror faktiskt inte att du behöver riskera så mycket här - bra värde på syn.

Postad

Får väl hålla med fisken Okok här. Dock måste han ha rätt minst hälften av gångerna, inte en av tre.

Dock slår jag hellre om pre om det är som du säger att han höjer frekvent på knappen.

Postad
Får väl hålla med fisken Okok här. Dock måste han ha rätt minst hälften av gångerna, inte en av tre.

Dock slår jag hellre om pre om det är som du säger att han höjer frekvent på knappen.

Hört talas om pottodds?

Postad

Upplösning.

Jag synade och han vek upp QT. Han blev lite sur i chatten sedan och tyckte jag var fisk men det kan man ju se på olika sätt som vi brukar säga.

Hade han bettat 130-150 känns synen svårare, någon som håller med? Nu försöker han representera Esset med ett överbet som inte får syn av något han slår. Förutom idioter som synar med 44 då för att dom ser bluffar överallt.