Gå till innehåll

$109 MTT - preflopbeslut med AK


Gäst

Recommended Posts

Jag antar att det är första nivån? Ev början av andra...

 

Raise mer än 10xBB ska vara minst det. Är generös när jag säger TT+ iomed att jag räknar med lite folk som missbedömer styrkan på sin hand, borde vara QQ+ (=

 

håller inte med, gissar mer på 88+ A10s+ eftersom det är 6manna, har iof inte spelat så mkt 6manna mtt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, det känns ju som rangen är bredare. Men vi behöver i princip A (2 outs) eller stege eller nåt sånt för att stacka nån, så de implicita känns piss. Vi har ju inte ens coinflip på floppen mot ett par, så pass känns i teorin som en bra grej, men hur ska man kunna lägga...

 

Skumdums förslag är nog inte så illa pinkat heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen ser jag inget fel i att lägga handen pre, med action från 2 st redan.

Tidigt i turneringen, ur pos personligen tycker inte jag att 50/50 situationer är fina odds lär komma betydligt bättre lägen senare.

 

Sen finns väl också ett gammalt tips från de gamle pokerrävarna over there, Greinstain och co , om du tycker att motståndet är bättre än dig själv ska du chansa och trycka och hoppas på en dubbling.

Anser du dig själv va den bättre spelaren bör du kunna vänta på bättre lägen att spela ut dina motståndare.

 

AK är trots allt fortfarande en draghand, att minst en av motståndare sitter på ett par får vi ju ändå förutse.

 

Fold eller syn för att ta ett beslut på flop är mitt tips.

PS. Detsamma gäller för JJ i samma läge ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...