Gå till innehåll

20 miljoner go go go


nils_anders

Recommended Posts

min erfarenhet är att det oftast är "newschoolers" (tag med en nypa salt nu?) som skriver dagböcker, i den mån att dom har startat med poker för inom 3 år sedan och är väldigt unga... exempelvis 20-21 då jag utgår ifrån laglig ålder..... de skriver väldigt gärna om sin pokerkarriär då dem ofta lär vara king i sitt umgänge om de t.ex. lirar nl400 eller liknande då inte särskilt många 21 åringar gör en lön som är ens en 1/3'e del så bra som en respektabel nl400 spelares inkomst... Varpå de blir kung i baren och mår väldigt bra över sig själv och vill hävda sig lite mer bland sina gelikar på pf.

 

Inget konstigt med det, det är väl ganska naturligt i sig?

 

 

däremot ser jag väldiga likheter med denna nils_anders och en highstakeskompis till mig, samma skrivsätt, samma förhållningssätt till vad folk-tycker/tror-om en osvosv... Kan det ha med o göra att när man blir så pass framgångsrik så är man inte så brydd om att vårda sin image som framgångsrikpokerspelare? man _vet_ att man är det och man vet att dem som tvivlar får käka grus förr eller senare då de får höra om nästa husköp eller bilinköp eller något annat via ryktesväg från personer de anser vara en säker källa heh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 454
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

min erfarenhet är att det oftast är "newschoolers" (tag med en nypa salt nu?) som skriver dagböcker, i den mån att dom har startat med poker för inom 3 år sedan och är väldigt unga... exempelvis 20-21 då jag utgår ifrån laglig ålder..... de skriver väldigt gärna om sin pokerkarriär då dem ofta lär vara king i sitt umgänge om de t.ex. lirar nl400 eller liknande då inte särskilt många 21 åringar gör en lön som är ens en 1/3'e del så bra som en respektabel nl400 spelares inkomst... Varpå de blir kung i baren och mår väldigt bra över sig själv och vill hävda sig lite mer bland sina gelikar på pf.

 

Inget konstigt med det, det är väl ganska naturligt i sig?

 

lät ju nästan lite bittert de där;-) även om det mycke möjligt är så det ligger till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min erfarenhet är att det oftast är "newschoolers" (tag med en nypa salt nu?) som skriver dagböcker, i den mån att dom har startat med poker för inom 3 år sedan och är väldigt unga... exempelvis 20-21 då jag utgår ifrån laglig ålder..... de skriver väldigt gärna om sin pokerkarriär då dem ofta lär vara king i sitt umgänge om de t.ex. lirar nl400 eller liknande då inte särskilt många 21 åringar gör en lön som är ens en 1/3'e del så bra som en respektabel nl400 spelares inkomst... Varpå de blir kung i baren och mår väldigt bra över sig själv och vill hävda sig lite mer bland sina gelikar på pf.

 

Inget konstigt med det, det är väl ganska naturligt i sig?

 

Klockrent inlägg, vill inte dra på mig ban eller liknande, men läste första sidan av denna dagbock och bara jag som tycker det luktar FEJK? :P.

 

Jaja, gl hf iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min erfarenhet är att det oftast är "newschoolers" (tag med en nypa salt nu?) som skriver dagböcker, i den mån att dom har startat med poker för inom 3 år sedan och är väldigt unga... exempelvis 20-21 då jag utgår ifrån laglig ålder..... de skriver väldigt gärna om sin pokerkarriär då dem ofta lär vara king i sitt umgänge om de t.ex. lirar nl400 eller liknande då inte särskilt många 21 åringar gör en lön som är ens en 1/3'e del så bra som en respektabel nl400 spelares inkomst... Varpå de blir kung i baren och mår väldigt bra över sig själv och vill hävda sig lite mer bland sina gelikar på pf.

 

Inget konstigt med det, det är väl ganska naturligt i sig?

Bra skrivet killerwolf, har inte så koll på din tidigare posthistorik men tror att det här är ett av dina bättre inlägg. GG!:-)

 

 

Jag själv skulle kunna vara väldigt träffad av ditt första stycke då beskrivningen passar rätt schysst pokermässigt och dagboksmässigt. Dock tänkte jag bara påpeka att det finns många undantag angående "kung i baren" med mera även bland oss yngre slynglar.

 

Största anledningen till att jag skriver dagbok är just för att motverka att jag pratar om det IRL. Skriver jag hur det går i dagboken så har jag fått det ur mig, jag behöver varken skryta eller whina för mina riktiga vänner (som knappt ens vet om att jag spelar poker, än mindre att det går bra).

 

Tycker också att det på sätt och vis kan vara naturligt att unga använder pokerframgångar som popularitetsmagnet men egentligen borde det väl finnas så mycket annat hos en person att stoltsera med än stabil ekonomi så samtidigt tycker jag att det kan bli lite tragiskt.

 

 

Bra skrivet iaf, får jag kanske posta det i min dagbok?;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet killerwolf, har inte så koll på din tidigare posthistorik men tror att det här är ett av dina bättre inlägg. GG!:-)

 

 

Jag själv skulle kunna vara väldigt träffad av ditt första stycke då beskrivningen passar rätt schysst pokermässigt och dagboksmässigt. Dock tänkte jag bara påpeka att det finns många undantag angående "kung i baren" med mera även bland oss yngre slynglar.

 

Största anledningen till att jag skriver dagbok är just för att motverka att jag pratar om det IRL. Skriver jag hur det går i dagboken så har jag fått det ur mig, jag behöver varken skryta eller whina för mina riktiga vänner (som knappt ens vet om att jag spelar poker, än mindre att det går bra).

 

Tycker också att det på sätt och vis kan vara naturligt att unga använder pokerframgångar som popularitetsmagnet men egentligen borde det väl finnas så mycket annat hos en person att stoltsera med än stabil ekonomi så samtidigt tycker jag att det kan bli lite tragiskt.

 

 

Bra skrivet iaf, får jag kanske posta det i min dagbok?;-)

 

tack tack, chockerande att folk inte har angripit min text mer än det lilla hittills.. är ju en sådan text som folk gärna vill sätta sig tvärs över just för att de kanske inte exakt stämmer in med deras syn på saker och ting och då måste det ju givetvis vara helt fel.

 

Nåja,.. klart, bara o ta.. var ju mer bara lite tankar och så jag skrev av mig av mina egna observeringar.

För övrigt så håller jag med dig fullständigt om att det är ju alla gånger bättre ventilera allt som har med poker o göra här bland sina egna än att sitta o gnugga din hårt arbetande ica-kompis i nyllet att du klev upp 12 och tappa 4k$ på en halvtimma och hur badbeatad du var... dom ser det inte riktigt på samma sätt vanligtvis...

 

edit: för övrigt min posthistorik är skrämmande dålig men har trollat ganska hårt också vill jag poängtera :). Nivån här på seriösa analystrådar o liknande på pf.nu har ju dalat kraftigt senaste åren.. dem som alltid postar seriöst har jagats bort och många andra orkar inte posta seriöst utan dem gör det på 2+2 istället. Många ggr tycker jag hela pf.nu känns som BBV, B-avdelningen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min erfarenhet är att det oftast är "newschoolers" (tag med en nypa salt nu?) som skriver dagböcker, i den mån att dom har startat med poker för inom 3 år sedan och är väldigt unga... exempelvis 20-21 då jag utgår ifrån laglig ålder..... de skriver väldigt gärna om sin pokerkarriär då dem ofta lär vara king i sitt umgänge om de t.ex. lirar nl400 eller liknande då inte särskilt många 21 åringar gör en lön som är ens en 1/3'e del så bra som en respektabel nl400 spelares inkomst... Varpå de blir kung i baren och mår väldigt bra över sig själv och vill hävda sig lite mer bland sina gelikar på pf.

 

Inget konstigt med det, det är väl ganska naturligt i sig?

 

 

däremot ser jag väldiga likheter med denna nils_anders och en highstakeskompis till mig, samma skrivsätt, samma förhållningssätt till vad folk-tycker/tror-om en osvosv... Kan det ha med o göra att när man blir så pass framgångsrik så är man inte så brydd om att vårda sin image som framgångsrikpokerspelare? man _vet_ att man är det och man vet att dem som tvivlar får käka grus förr eller senare då de får höra om nästa husköp eller bilinköp eller något annat via ryktesväg från personer de anser vara en säker källa heh.

 

Tycker det fetstilta stämmer mkt bra med min egen erfarenhet också. Inte min egen bristfälliga framgång då utan lågmälda bekanta som gör stora summor men inte gör en stor grej av det. Det gör att jag tror på dig nils_anders :-D .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet killerwolf, har inte så koll på din tidigare posthistorik men tror att det här är ett av dina bättre inlägg. GG!:-)

 

 

Jag själv skulle kunna vara väldigt träffad av ditt första stycke då beskrivningen passar rätt schysst pokermässigt och dagboksmässigt. Dock tänkte jag bara påpeka att det finns många undantag angående "kung i baren" med mera även bland oss yngre slynglar.

 

Största anledningen till att jag skriver dagbok är just för att motverka att jag pratar om det IRL. Skriver jag hur det går i dagboken så har jag fått det ur mig, jag behöver varken skryta eller whina för mina riktiga vänner (som knappt ens vet om att jag spelar poker, än mindre att det går bra).

 

Tycker också att det på sätt och vis kan vara naturligt att unga använder pokerframgångar som popularitetsmagnet men egentligen borde det väl finnas så mycket annat hos en person att stoltsera med än stabil ekonomi så samtidigt tycker jag att det kan bli lite tragiskt.

 

 

Bra skrivet iaf, får jag kanske posta det i min dagbok?;-)

 

 

Hur hanterar du folk som frågar hur det går i pokern osv? Säger du då som det är att du drar in xk$ / månaden och har det riktigt bra ekonomiskt eller mörkar du och säger att det går helt ok? Kan va roligt att höra :-) Känner lite också som dig att jag gärna inte vill snacka så mycket om det IRL då det blir lite fel bild av det hela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hanterar du folk som frågar hur det går i pokern osv? Säger du då som det är att du drar in xk$ / månaden och har det riktigt bra ekonomiskt eller mörkar du och säger att det går helt ok? Kan va roligt att höra :-) Känner lite också som dig att jag gärna inte vill snacka så mycket om det IRL då det blir lite fel bild av det hela

 

Jag spelar inte lika högt som kaffedopp men jag tänkte ändå skriva hur det är för mej, eftersom det även är ett problem för mej.

 

Tex...

Jag har sagt till flickvännens föräldrar att "jag klarar mej oc kan lägga undan". det tog dom som om jag var arbetslös och de brukar fråga min tjej om "mårten staffat jobb än?"...

 

Mina föräldrar vet att det e stora summor, men jag säger aldrig exakta siffror. men jag betalar allting själv nu och (e 20, bor hemma) sköter pokern bra, låter aldrig dåliga resultat gå ut över dom.

 

Sen till mina riktiga polare kan jag säga hur ycket jag tjänar, men oftast till sånna jag inte står jättenära så säger jag bara att jag vinner.

 

Sen har vi den kategorin människor jag inte står ut med och vill trycka ner deras smug faces i skorna. till dom berättar jag hur bra det går så de håller käften.

 

Flashar aldrig med pengar, köper inte skumpa på krogen, använder mycket märkeskläder men det har jag alltid gjort, blandat med second hand och annat skit. så det enda som säger att jag har pengar e att jag köper dyra tekniska prylar och reser mycket.

 

summa summarum: Jag säger nästan aldrig exakta siffror. jag säger "att det går bra, att jag vinner" osv men inget mer. Folk förstår ändå inte, ingen idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hanterar du folk som frågar hur det går i pokern osv? Säger du då som det är att du drar in xk$ / månaden och har det riktigt bra ekonomiskt eller mörkar du och säger att det går helt ok? Kan va roligt att höra :-) Känner lite också som dig att jag gärna inte vill snacka så mycket om det IRL då det blir lite fel bild av det hela

 

sexyterran har redan svarat på det bra men jag ska ge det ett försök också.

Jag säger bara om det går bra eller dåligt till folk som är införstådda i pokern eller begriper vad det betyder... det betyder inte att jag är P.A. eller gul, det betyder bara hur jag upplever det går just nu. Denna krets hör mina pokerbuddies till, min familj(bröder,mor och far) och mina närmare buddies... Resterande, säger jag bara att det 'går framåt' 'jag klarar mig' 'jodå'.. vad som helst, försöker iaf inte utveckla det hela och stryper frågan redan där. Kanske går över till en att fråga personen något eller vad som helst... vad som får folk att byta funderingar eller släppa det typ...

 

Vad som är viktigt är att inte framstå som en dryg jävel medan du gör det.

t.ex fira av ett stort jävla hånflin medan du säger 'det går riktigt bra, RIKTIGT BRA'.. det kan tas väldigt illa upp om personen i fråga kanske är student eller jobbar på ett mindre kul jobb.

 

Är folk väldigt envisa så sträcker jag mig till att säga att jag har det bra och klagar verkligen inte på min tillvaro men är väldigt noga med att poängtera att jag skiter inte pengar.

Dom vill som bara höra om du är :

a) degen

b) multimiljonär som de kan avsky

c) lirar själv poker och hoppas du är "coachen"(kan du inte lära mig poker....-> vilka starthänder spelar du?!?!?!?!?! ->.. endless sigh)

 

lämnar säkert ute ett par st nu men nedför den vägen finns det oftast aldrig ett bra slut av min egen erfarenhet och vänners erfarenhet.

 

 

edit: sorry för OT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte lika högt som kaffedopp men jag tänkte ändå skriva hur det är för mej, eftersom det även är ett problem för mej.

 

Tex...

Jag har sagt till flickvännens föräldrar att "jag klarar mej oc kan lägga undan". det tog dom som om jag var arbetslös och de brukar fråga min tjej om "mårten staffat jobb än?"...

 

Mina föräldrar vet att det e stora summor, men jag säger aldrig exakta siffror. men jag betalar allting själv nu och (e 20, bor hemma) sköter pokern bra, låter aldrig dåliga resultat gå ut över dom.

 

Sen till mina riktiga polare kan jag säga hur ycket jag tjänar, men oftast till sånna jag inte står jättenära så säger jag bara att jag vinner.

Sen har vi den kategorin människor jag inte står ut med och vill trycka ner deras smug faces i skorna. till dom berättar jag hur bra det går så de håller käften.

Flashar aldrig med pengar, köper inte skumpa på krogen, använder mycket märkeskläder men det har jag alltid gjort, blandat med second hand och annat skit. så det enda som säger att jag har pengar e att jag köper dyra tekniska prylar och reser mycket.

 

summa summarum: Jag säger nästan aldrig exakta siffror. jag säger "att det går bra, att jag vinner" osv men inget mer. Folk förstår ändå inte, ingen idé.

 

De här tycker jag inte är ok, kan också komma tillbaka rejält om man har otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De här tycker jag inte är ok, kan också komma tillbaka rejält om man har otur.

 

Men skämtar du? Finns ju inget bättre än att trycka ner alla förlorare som ska vara något i skorna. Varför skulle inte detta vara ok?

 

 

I övrigt hör det väl till allmänt hyffs att inte gå runt och skryta om hur mycket pengar man har. Frågar folk så fine, och frågar gör dom ju tamefan hela tiden, så visst, då ber dom ju om det. Annars kan väl bilen, lägenheten eller vad man nu spenderar pengar på få tala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men skämtar du? Finns ju inget bättre än att trycka ner alla förlorare som ska vara något i skorna. Varför skulle inte detta vara ok?

 

 

I övrigt hör det väl till allmänt hyffs att inte gå runt och skryta om hur mycket pengar man har. Frågar folk så fine, och frågar gör dom ju tamefan hela tiden, så visst, då ber dom ju om det. Annars kan väl bilen, lägenheten eller vad man nu spenderar pengar på få tala.

 

Det kanske känns skönt för dig men väcker irritation hos "förlorarna" och skapar fiender. Risken ökar ju att du ska åka på ordentligt med spö och även att snacket om att du kutar runt och skryter ska gå.. Inget av de två alternativen är positiva så jag tycker inte det är särskilt bra. Det kanske känns bra att häva ur sig det för stunden men tror inte det är ev+ i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske känns skönt för dig men väcker irritation hos "förlorarna" och skapar fiender. Risken ökar ju att du ska åka på ordentligt med spö och även att snacket om att du kutar runt och skryter ska gå.. Inget av de två alternativen är positiva så jag tycker inte det är särskilt bra. Det kanske känns bra att häva ur sig det för stunden men tror inte det är ev+ i längden.

 

men tilta mig ännu mera, tack pf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske känns skönt för dig men väcker irritation hos "förlorarna" och skapar fiender. Risken ökar ju att du ska åka på ordentligt med spö och även att snacket om att du kutar runt och skryter ska gå.. Inget av de två alternativen är positiva så jag tycker inte det är särskilt bra. Det kanske känns bra att häva ur sig det för stunden men tror inte det är ev+ i längden.

 

alla andra har kommenterat jag måste också flika in med lite konstruktiva synpunkter.

i loled.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inlägg nr 1.

 

skatteverket?

 

Hahaha säkert..

"På Skatteverket"

 

Svante:Titta Kerstin, hittat en sida där lömska pokerspelare håller hus..

 

Kerstin: Hitta på ett Tufft online namn nu svante.. så att vi smälter in..så frågar du en smygig liten fråga..

 

Svante: Ja, bra ide kerstin, Lägger 9000 efter mitt namn :idea:

 

 

Kerstin: :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha säkert..

"På Skatteverket"

 

Svante:Titta Kerstin, hittat en sida där lömska pokerspelare håller hus..

 

Kerstin: Hitta på ett Tufft online namn nu svante.. så att vi smälter in..så frågar du en smygig liten fråga..

 

Svante: Ja, bra ide kerstin, Lägger 9000 efter mitt namn :idea:

 

 

Kerstin: :twisted:

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar inte lika högt som kaffedopp men jag tänkte ändå skriva hur det är för mej, eftersom det även är ett problem för mej.

 

Tex...

Jag har sagt till flickvännens föräldrar att "jag klarar mej oc kan lägga undan". det tog dom som om jag var arbetslös och de brukar fråga min tjej om "mårten staffat jobb än?"...

 

Mina föräldrar vet att det e stora summor, men jag säger aldrig exakta siffror. men jag betalar allting själv nu och (e 20, bor hemma) sköter pokern bra, låter aldrig dåliga resultat gå ut över dom.

 

Sen till mina riktiga polare kan jag säga hur ycket jag tjänar, men oftast till sånna jag inte står jättenära så säger jag bara att jag vinner.

 

Sen har vi den kategorin människor jag inte står ut med och vill trycka ner deras smug faces i skorna. till dom berättar jag hur bra det går så de håller käften.

 

Flashar aldrig med pengar, köper inte skumpa på krogen, använder mycket märkeskläder men det har jag alltid gjort, blandat med second hand och annat skit. så det enda som säger att jag har pengar e att jag köper dyra tekniska prylar och reser mycket.

 

summa summarum: Jag säger nästan aldrig exakta siffror. jag säger "att det går bra, att jag vinner" osv men inget mer. Folk förstår ändå inte, ingen idé.

 

Bra post. Jag kör väl nåt liknande, är folk väldigt envisa brukar jag säga att jag tjänar bättre än vad jag gjort om jag studerat färdigt till civilingenjör. :P

 

Folk jag verkligen inte orkar med brukar jag bara ignorera, de är inte värda något mer enligt mig. Får gärna gå och tro att de är bäst om de vill det.

 

Killerwolf: Skön abc-lista : ) Något grovt generaliserad givetvis men klockren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...