Gå till innehåll

Lider du av "Fancy Player Syndrome"?


Cyntax

Recommended Posts

SoderKrippa frågade om jag visste vad FPS betyder. Inte en susning, men jag googlade snabbt upp en artikel om FPS.

 

Intressant artikel. Just nu känner jag igen mig till 100% i artikeln. Det där är jag i ett nötskal. Är det någon mer som lider av FPS kanske? Hur gör ni för att tackla problemet? Är FPS särskilt vanligt bland "mid limit players" som artikeln säger? Är det samma botemedel mot FPS för en limit-spelare som en som lirar cashgames eller sng? Är FPS en myt och allt handlar egentligen om varians/tur/otur?

 

Diskutera. Jag vill höra era åsikter.

 

(Först tänkte jag översätta artikeln till svenska. Men så insåg jag att klockan visade "sova". GN!)

 

/Cyntax

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ni är under påverkan av Fancy Player Syndrome, sitter ni i drag och spelar då eller? Eller frack? Rasslar med juvelerna när ni förlorar en pott...

Nog för att man kanske kan förlora lite anseende bland polarna, men hur man förlorar pengar på det övergår mitt förstånd.

 

Eller var det kanske fancy play syndrome som avsågs? ;)

 

 

(ja, jag vaknade i språkpolisuniformen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ni är under påverkan av Fancy Player Syndrome, sitter ni i drag och spelar då eller? Eller frack? Rasslar med juvelerna när ni förlorar en pott...

Nog för att man kanske kan förlora lite anseende bland polarna, men hur man förlorar pengar på det övergår mitt förstånd.

 

Eller var det kanske fancy play syndrome som avsågs? ;)

 

 

(ja, jag vaknade i språkpolisuniformen)

 

hehe klockrent :-D

 

jag lider av motsatsen av FPS, jag vågar aldrig checka nånting i praktiken för jag blir ALLTID utdragen eller så kommer det ett actionkillerkort om jag gör det. måste skaffa lite guts och bli lite mer fancy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är ett hasard spel kan man inte klara av att förlora ska man inte spela och när det gäller dåliga kort/otur kan man manipulera andra att tro att man har bra kort genom god tajming och visst kan man leda hela vägen till sista kortet och åka ut men vågar man inget vinner man aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är ett hasard spel kan man inte klara av att förlora ska man inte spela och när det gäller dåliga kort/otur kan man manipulera andra att tro att man har bra kort genom god tajming och visst kan man leda hela vägen till sista kortet och åka ut men vågar man inget vinner man aldrig.

 

Kanske skulle sticka in en punkt här och där eller kanske ett kommatecken det blir lite lätt jobbigt att läsa det korrekt annars men i övrigt håller jag med dig ha en bra eftermiddag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...