Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
vad gör ni om ni sitter på AK och blir trebettade pre? hur gör ni i olika situationer? mot olika fi? om det redan trebettats innan er tur att agera?

Om 3bettad så brukar jag 4betta i stort sett ungefär samma händer som jag synar 3bets med när jag tänker på saken. Det mesta beror väl på 3bettens storlek och antagligen har jag ett i detta avseende förlorande spel (där jag synar och 4bettar med AK, pockets och SCs beroende på read och gutfeeling) men som jag hoppas får mig att leva upp till omdömet "hyper aggro donk". Är för övrigt plus minus noll för sommaren (på 1/2) med denna strategi :-P Men nog om det.

Ang AK: Gillar att fyrbetta AK såväl som AA och KK då man så pass sällan är uppe mot AA som är den enda hand man är totalt dominerad av (om man inte tycker att 30% med AK mot KK är att vara dominerad ;)) och ofta får in degen som minst 43% samt bör ha helt ok FE.

Mot olika fi: Ja, det säger väl sig självt va? 4bet mot alla utom dom som garanterat har AA eller KK.

Fold om man har anledning att tro att folk som är inblandade i raisekrig före en sitter och trycker på ens outs, annars är det ju kanonläge att skjuta.

Verkar rimligt/självklart eller är jag ute och cyklar?